Toon posts:

Asrock 890GX Extreme 3 Doctor Debug code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe PC in elkaar gezet, bestaande uit:
  • Asrock 890GX Extreme3 (biosversie 1.80, er zijn nog 3 nieuwere, maar begin daar liever niet aan)
  • AMD Phenom II X4 955 Black Edition (standaard koeler)
  • Kingston ValueRAM 4GB (2x2) DDR3 1333Mhz
  • Club3D HD5770 1GB
  • Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
  • Samsung SH-S223C DVD/RW
  • Seasonic M12II, 520Watt ATX voeding
Op het moederbord zit ook een Doctor Debug LED (toevallig? bij Asrock ook AA) waarop je kunt zien of er iets mis is.
Volgens Asrock:

Dr. Debug helps you to diagnose the BIOS POST status of your system.

Op deze LED staat nu de code AA. De handleiding van het moederbord omschrijft dit als:

Uninstall POST INT1Ch vector and INT09h vector. Deinitializes the ADM module.

Ik heb geen idee wat dit betekend en of dit kwaad kan. Bij Asrock op de site en via Google kon ik ook niet echt iets vinden (al zag ik wel dat meer mensen een AA melding hadden, ook met andere Asrock moederborden).
Het systeem draait verder hardwarematig prima (voor zover ik dat kan bepalen). Ook softwarematig gaat alles goed. Het besturingssysteem kon ik er gewoon op zetten.

Wie heeft dit of een ander Asrock moederbord en weet wat de code betekend en of het kwaad kan?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

ResuCigam

BOFH

Ik zou om te beginnen het nieuwste BIOS erop zetten.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:54:
Ik zou om te beginnen het nieuwste BIOS erop zetten.
Bedankt voor je reactie. Dat ga ik dan als laatste proberen, heb geen goede ervaringen met biosupdates en er staat bij Asrock dat als alles werkt je het vooral niet moet doen.
Wil eerst nog even weten wat de foutmelding nu precies betekend en of het erg is. Wie roept?

Verwijderd

The AA code means system detect all the hardware correct like cpu, memory, and video card. Plus All I/O port is function like it should. You can simply just ignore the AA code from LED card.

Asrock Support Team
Aldus Google. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je dat gevonden? Op de ASRock site (graag een link)? Of op Eggxpert?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat ga ik dan als laatste proberen, heb geen goede ervaringen met biosupdates en er staat bij Asrock dat als alles werkt je het vooral niet moet doen.
Wil eerst nog even weten wat de foutmelding nu precies betekend en of het erg is. Wie roept?
Een biosupdaten is heus niet zo gevaarlijk hoor, zodra je maar een stabiel systeem hebt.

Verder is AA net als FF en 00 gewoon de stand die een debugger aangeeft als het systeem geïnitialiseerd is, dat zijn verder standaard codes.
Verspringt het ding wel bij het booten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Waar heb je dat gevonden? Op de ASRock site (graag een link)? Of op Eggxpert?
Staat op een paar site's, maar als je het niet vertrouwd stuur je een e-mail naar Asrock krijg je ook zo'n mooi stukje tekst van hun. :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Staat op een paar site's, maar als je het niet vertrouwd stuur je een e-mail naar Asrock krijg je ook zo'n mooi stukje tekst van hun. :p
Ik vertrouw het wel hoor :) Klopt het iig dat ik niets bij Asrock kon vinden. Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:31:
[...]

Een biosupdaten is heus niet zo gevaarlijk hoor, zodra je maar een stabiel systeem hebt.

Verder is AA net als FF en 00 gewoon de stand die een debugger aangeeft als het systeem geïnitialiseerd is, dat zijn verder standaard codes.
Verspringt het ding wel bij het booten?
OK, bedankt. Bij booten verspringt hij ook gewoon om dingen te initialiseren. Dus dat lijkt me goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 13:54 ]

Pagina: 1