Ik heb vrij recent de ingewanden van m'n PC vervangen: Core i7 860, 2x2GB A-data DDR3 1333mhz, Asus P7P55D mobo, Windows 7 64-bits erop.
Werkte allemaal prima.
Toen kocht ik er nog 2 stuks 2GB geheugen bij, exact hetzelfde type.
Problemen; af en toe een blue screen of death, spontane reboots en meer ongewenst gedrag.
Ik ben gaan experimenteren met het geheugen: als ik een controle met alle 4 de DD3's op uitvoerde binnen windows kreeg ik de melding dat er iets niet deugde en dat ik contact op moest nemen met m'n hardwareleverancier; lekker behulpzaam.
Maar het gekke is, als ik alle reepjes per stuk testte waren ze allemaal goed!
En met 3 van de vier in de machine was er ook niets aan de hand, ongeacht welk slot leeg bleef en ongeacht welke reepjes gebruikt werden..
Kortom, niets mis met de geheugenrepen, en niks mis met de slots.
Maar alle 4 erin en het was mis, ongeacht de volgorde.
Ik snap er niets van, weet iemand misschien wat hier aan de hand is?
Werkte allemaal prima.
Toen kocht ik er nog 2 stuks 2GB geheugen bij, exact hetzelfde type.
Problemen; af en toe een blue screen of death, spontane reboots en meer ongewenst gedrag.
Ik ben gaan experimenteren met het geheugen: als ik een controle met alle 4 de DD3's op uitvoerde binnen windows kreeg ik de melding dat er iets niet deugde en dat ik contact op moest nemen met m'n hardwareleverancier; lekker behulpzaam.
Maar het gekke is, als ik alle reepjes per stuk testte waren ze allemaal goed!
En met 3 van de vier in de machine was er ook niets aan de hand, ongeacht welk slot leeg bleef en ongeacht welke reepjes gebruikt werden..
Kortom, niets mis met de geheugenrepen, en niks mis met de slots.
Maar alle 4 erin en het was mis, ongeacht de volgorde.

Ik snap er niets van, weet iemand misschien wat hier aan de hand is?