Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke combinatie raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 07:11

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik loop stage bij een bedrijf, dit bedrijf heeft in een donker verleden in Microsoft Acces een programma gemaakt waarin een database is met informatie over apparatuur.

Daarbij kunnen mensen informatie invullen over het apparaat, noten kunnen erbij, een foto en er komt bijvoorbeeld een melding als een apparaat binnen nu en 3 weken gekalibreerd moet worden.

Aangezien ik acces een vervelend programma vind, ben ik van plan om een geheel nieuw programma de grond uit te stampen. Echter ben ik geen diehard coder of programmeur.

Ik wil graag een programma maken die van de publieke server (publiek als in voor ALLE werknemers) informatie over de apparaten plukt, zijn er apparaten die een kalibratie nodig hebben, waar zijn die producten (welke werknemer of welk bedrijf), hoe zien ze eruit. Welke procedure voor de kalibratie hoort erbij.

Tevens wil ik een soort connectie naar outlook, heeft pietje apparaat x in bezit wil hij die dan binnen nu en x dagen naar het hoofdkantoor brengen voor kalibratie, hij krijgt dus automagisch een e-mail binnen.

Nadat een kalibratie is uit gevoerd moet er een formulier kunnen worden ingevuld in microsoft word (handig voor bakcups) die ook naar een klant kan.

Het lijkt allemaal ingewikkeld maar volgens mij is het relatief makkelijk. Oja de applicatie moet ook geinstalleerd kunnen worden, als in geen beun oplossing die met een omweg opgestart moeten worden.

Mijn vraag aan jullie, wat raden jullie mij aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Stekeltje op 29-07-2010 14:54 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Wat ik eigenlijk alleen zie is een aantal eisen, maar geen pogingen van jou om daar een oplossing voor te vinden. Het zou wel prettig zijn als jij eerst wat moeite doet, in plaats van aan ons een pasklare oplossing te vragen. Gebruik de alwetende goeroe en kijk daar eens rond. Wanneer je specifieke vragen hebt ben je natuurlijk van harte welkom, maar graag eerst zelf wat energie erin te steken...

Carpe Diem

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Nee ik denk dat mijn post onduidelijk overkomt,

Met combinatie bedoel ik welke talen ik het best kan kiezen om mee te schrijven. Er bestaan namelijk een hoop programmeer talen alleen ik weet niet welke het handigst met elkaar samen werken voor het gewenste resultaat.

Ik ben dus gewoon opzoek naar advies van verschillende programmeurs. Als in ik zou Ajax met JAVA gebruiken want.

Ik heb ook aan Pasta gevraagd of hij me topic wilt verplaatsen naar de devschuur, omdat ik van plan ben om het programma zelf te ontwikkelen/laten ontwikkelen.

Sorry voor het misverstand.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

ResuCigam

BOFH

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:37:
Met combinatie bedoel ik welke talen ik het best kan kiezen om mee te schrijven. Er bestaan namelijk een hoop programmeer talen alleen ik weet niet welke het handigst met elkaar samen werken voor het gewenste resultaat.
Ik zou die keuze aan de programmeurs overlaten..

We do what we must because we can.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:37:

Ik ben dus gewoon opzoek naar advies van verschillende programmeurs. Als in ik zou Ajax met JAVA gebruiken want.

Ik heb ook aan Pasta gevraagd of hij me topic wilt verplaatsen naar de devschuur, omdat ik van plan ben om het programma zelf te ontwikkelen/laten ontwikkelen.
Eh, in de Devschuur zal je als advies krijgen: vraag de programmeurs of koop een boek en lees de FAQ. Het komt nu een beetje oevr alsof je een auto ziet en zegt "dat kan beter, wat voor gereedschappen heb ik nu nodig?".

Ik zou zeggen: zelfstudie of accepteren dat je er geen verstand van hebt en een expert erbij roepen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:42:
[...]

Ik zou die keuze aan de programmeurs overlaten..
gambieter schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Eh, in de Devschuur zal je als advies krijgen: vraag de programmeurs of koop een boek en lees de FAQ. Het komt nu een beetje oevr alsof je een auto ziet en zegt "dat kan beter, wat voor gereedschappen heb ik nu nodig?".

Ik zou zeggen: zelfstudie of accepteren dat je er geen verstand van hebt en een expert erbij roepen :)
Ja maar als iemand mij 2 talen kan adviseren waarmee gewoon makkelijk en redelijk snel een mooie applicatie uitrolt ben ik van plan om die 2 talen te leren. Ik ben niet vies van studeren hahaha.

[ Voor 37% gewijzigd door Stekeltje op 29-07-2010 14:49 ]

Verwijderd

Ruud, heb ik toch een vraag voor je: als je geen programmeur bent en dus geen idee hebt hoe je software bouwt, waarom wil je dan dit programma gaan maken? Schoenmaker houd je bij je leest zou ik zeggen, dit kan alleen meer in tranen eindigen.

Verder verbaast het me nogal dat jij als stagiair blijkbaar voor dat bedrijf kan besluiten dat het Access geknutsel weg moet en je zelf iets gaat bouwen. Ik ben zeker niet de grootste fan van Access maar als ze nu iets hebben dat werkt en aan hun eisen voldoet ben ik toch benieuwd wat de meerwaarde is om dat spul te vervangen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:48:
Ja maar als iemand mij 2 talen kan adviseren waarmee gewoon makkelijk en redelijk snel een mooie applicatie uitrolt ben ik van plan om die 2 talen te leren. Ik ben niet vies van studeren hahaha.
Heb je ooit iets geprogrammeerd? Zo nee, waarom denk je dat je het dan wel kunt? "Een taal leren" is niet iets wat je zomaar doet en opeens alles laat kunnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:48:
Ruud, heb ik toch een vraag voor je: als je geen programmeur bent en dus geen idee hebt hoe je software bouwt, waarom wil je dan dit programma gaan maken? Schoenmaker houd je bij je leest zou ik zeggen, dit kan alleen meer in tranen eindigen.

Verder verbaast het me nogal dat jij als stagiair blijkbaar voor dat bedrijf kan besluiten dat het Access geknutsel weg moet en je zelf iets gaat bouwen. Ik ben zeker niet de grootste fan van Access maar als ze nu iets hebben dat werkt en aan hun eisen voldoet ben ik toch benieuwd wat de meerwaarde is om dat spul te vervangen.
Over het feit dat ik mag beslissen of het acces programma weg mag heb ik al met de baas over gepraat die is er ook zwaar on te vreden over. Het idee is goed, de uitvoering om te huilen. Ik heb veel vrijheid bij mijn stage dus maak je daar maar geen zorgen over.

Ik ben geen programmeur van beroep of studie, echter heb ik wel enige programmeer kennis en ik vind het leuk om bij te leren. Met dit topic vraag ik echter alleen om advies wat de programmeurs van de devschuur zouden doen en een motivatie.

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 08:45
Als je inderdaad nog nooit een regel code geschreven hebt, verwacht dan niet dat je dit 'even' gaat leren via wat boeken/zelfstudie. Je hebt affiniteit met programmeren of je hebt het niet...

Succes 8)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
jvalks schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:53:
Als je inderdaad nog nooit een regel code geschreven hebt, verwacht dan niet dat je dit 'even' gaat leren via wat boeken/zelfstudie. Je hebt affiniteit met programmeren of je hebt het niet...

Succes 8)
Ik ben geen programmeur als in applicaties. Ik heb al wat het een en ander gemaakt in JAVA. Maar java lijkt me niet geschikt als taal voor de functies die ik denk nodig te hebben.

C en JAVA zijn de talen waarmee ik enige ervaring heb, echter is dit meer op elektrotechnisch gebied. Hiermee heb ik het over programmeren van microchips etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 29-07-2010 14:56 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:51:
Met dit topic vraag ik echter alleen om advies wat de programmeurs van de devschuur zouden doen en een motivatie.
En het advies gaat zijn: ga praten met een ervaren programmeur en vraag offertes :)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:55:
[...]

En het advies gaat zijn: ga praten met een ervaren programmeur en vraag offertes :)
Ik neem aan dat hier op GOT wel een aantal ervaren programmeurs zijn die mij iets aan kunnen raden buiten het feit dat er constant wordt geroepen vraag offertes etc.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:51:
[...]

Met dit topic vraag ik echter alleen om advies wat de programmeurs van de devschuur zouden doen en een motivatie.
Read and learn: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

Zoals je ziet is er genoeg over programmeertaalkeuze gepraat, en altijd komt het op hetzelfde neer (en wat iedereen boven mij al noemt).

Rail Away!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Een leuk stukje achtergrond info over leer jezelf programmeren staat hier, een aanrader Ruud :)

Verwijderd

...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:57:
[...]

Ik neem aan dat hier op GOT wel een aantal ervaren programmeurs zijn die mij iets aan kunnen raden buiten het feit dat er constant wordt geroepen vraag offertes etc.
Dat kan wel, maar dat is in dit geval niet het juiste advies. Je hebt overduidelijk niet genoeg kennis om dit project tot een goed einde te brengen, je weet zelfs niet waar je moet beginnen (hulp nodig bij de keuze van de taal? :X). Het beste advies is en blijft om dat te laten doen door iemand die er wel verstand van heeft, en dus te gaan praten met een ervaren programmeur of het door je baas uit te laten besteden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 15:00 . Reden: Citaat toegevoegd ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:33
naja als programmeur zou ik zeggen: MSSQL server voor de data en dan c# (dotnet) voor het programma in te schrijven moet doenbaar zijn..

maar als niet programmeur....

in principe kun je uw ms access db herbruiken...

edit
ah juist "waarom" c# is snel om te leren vergeleken met andere talen... en je kunt de MS ACCES db herbruiken zodat mensen die liever het oude gebruiken dit perfect kunnen

[ Voor 28% gewijzigd door Icekiller2k6 op 29-07-2010 15:03 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Roep de professionals er eens bij en kijk vooral verder dan je neus lang is. Het acces programma klinkt in mijn oren als onderdeel van een groter "probleem" waarbij er niet alleen een nieuw programma nodig is, maar ook rekening gehouden dient te worden met hoe de bedrijfsprocessen zijn geëvolueerd door gebruik van het programma. Verder, zie mijn sig. :P

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zelf ben ik een vrij ervaren programmeur en de taal maakt echt niet uit voor wat je van plan bent.
Je bent al begonnen met C / Java, dus misschien gewoon JAVA doen,
Daar kan je dat ook allemaal mee, je bouwt gewoon een (my/postgre)SQL database op de server en die roep je aan vanuit je JAVA programma.
Maar dat kan ook allemaal met C# C++ etc.

Last.fm | Code Talks

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 14:39
Waarom pak je niet de taal waar je al ervaring mee hebt? Ik heb gewerkt met veel talen (C#.NET, Java, Javascript, Actionscript, Lingo, VB). Zelf prefereer ik C#.NET icm SQL, omdat ik dit zelf goed ken en er snel mee kan ontwikkelen. Een ander kiest wellicht voor Java met een andere database, wat wellicht net zo goed werkt..

Je gaat zelf vrees ik niet even iets maken na een paar weken zelfstudie wat goed en stabiel werkt, maar vooral leesbare en onderhoudbare code oplevert.. Heb je al uberhaupt in grote lijnen op papier staan wat het moet worden? Desktop/browser, hoeveel gebruikers, gebruikers interface, complete specs?

Verwijderd

Wat een gedoe om zo'n simpele vraag.. Het enige wat hij vraagt is welke combi van talen zijn het makkelijkst te leren/met elkaar te gebruiken om zo'n applicatie te schrijven. 8)7

Nou heb ik geen uitgebreide ervaring en kennis maar het lijkt me een vraag die met 1 regel te beantwoorden is zonder enige moeite.. Of is wat ik zeg hartstikke onredelijk? :9

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In IT-management in een bedrijf is de techniek het kleinste probleem. Het gaat zelfs zo ver dat in Brussel zowel politiek en fiscaal volledig gesloopt is, dat het serverhok in de kelder van de Belgisch fiscus het enige is dat nog werkt.

Je bent al bij de baas geweest, nu is het tijd om bij de werknemers te vragen wat ze van die software vinden. Zitten er veel haken en ogen aan de workflow, zijn er bepaalde zaken dat ze willen behouden, dingen dat ze niet meer terug willen zien,... Werknemers kunnen bij de kleinste workflow-verstoring of ondermijning van hun belangen in opstand komen. De invoering van tijdregistratie (tikklokken) zorgde oa voor rituele verbranding van badges, de meeste IT-projecten falen omdat er niet voldoende aan het menselijk gedeelte gewerkt werd. Overheden proberen graag voor een dubbeltje op de eerste rij staan zodat ze een hoop miserie in huis halen en achteraf meer uitgeven dan als ze in het begin het duurste offerte accepteren.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
De werknemers zelf hebben allemaal zeer weinig verstand van computers, ze kunnen mail beantwoorden en documenten typen. Daarom wil ik gewoon connecties met outlook en word misschien met excel.

Dat zijn programma's die bekent zijn. Ze moeten gewoon een simpel keuze menu door gaan waarin gegevens staan over de apparatuur.

De huidige software die was geschreven in Acces heeft maar 1 persoon aan gewerkt en die is weg bij het bedrijf.

[ Voor 84% gewijzigd door Stekeltje op 29-07-2010 15:09 ]

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:05:
Nou heb ik geen uitgebreide ervaring en kennis maar het lijkt me een vraag die met 1 regel te beantwoorden is zonder enige moeite.. Of is wat ik zeg hartstikke onredelijk? :9
Ik ben heel benieuwd wat jouw 1 regelig antwoord is, voor de rest zie de reacties hierboven.

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 14:39
Wat een gedoe om zo'n simpele vraag.. Het enige wat hij vraagt is welke combi van talen zijn het makkelijkst te leren/met elkaar te gebruiken om zo'n applicatie te schrijven. 8)7

Je zegt het zelf al, je hebt er niet zo veel kennis van :P

Er zullen wel tientallen combi's gaan werken van talen met databases die ongeveer even goed zullen werken, maar zonder enige ervaring met programmeren ga je met geen één taal een goed programma neerzetten..

Verwijderd

Jarnowtje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Je zegt het zelf al, je hebt er niet zo veel kennis van :P

Er zullen wel tientallen combi's gaan werken van talen met databases die ongeveer even goed zullen werken, maar zonder enige ervaring met programmeren ga je met geen één taal een goed programma neerzetten..
Kijk zo komen we verder :*)
Nou welke van die tientallen combo's is het makkelijkst volgens jou?

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
...Ruud... schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:06:
De huidige software die was geschreven in Acces heeft maar 1 persoon aan gewerkt en die is weg bij het bedrijf.
En nu is het jouw taak om iets nieuws te schrijven, om vervolgens ook weg te gaan bij het bedrijf?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Wat je zegt is op zich niet onredelijk. Ware het niet is dat er niet een enkel gouden antwoord te vinden is. Zo zal programmeur X liever met C# werken en programmeur Y liever met VB.net. Één duidelijk alomvattend antwoord zal er niet zijn. Daarvoor is zo'n vraag te persoonlijk. ;)

Signature

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
afvalzak schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:02:
Zelf ben ik een vrij ervaren programmeur en de taal maakt echt niet uit voor wat je van plan bent.
Je bent al begonnen met C / Java, dus misschien gewoon JAVA doen,
Daar kan je dat ook allemaal mee, je bouwt gewoon een (my/postgre)SQL database op de server en die roep je aan vanuit je JAVA programma.
Maar dat kan ook allemaal met C# C++ etc.
Oke, maar kan je in JAVA ook bijvoorbeeld een outlook connectie opzetten. Zodra apparaat Y binnen 3 weken overdue is dat er een mail gestuurd word.

Of zodra een kalibratie gedaan is dat er automatisch een formulier in word naar voren springt waarin gegevens kunnen worden ingevuld.

Gegevens uit een SQL database halen met java lijkt me niet het probleem. Alleen het communiceren met andere applicaties lijkt me hierbij wel een probleem, of zit ik er nou gigantisch naast.
pasta schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Wat je zegt is op zich niet onredelijk. Ware het niet is dat er niet een enkel gouden antwoord te vinden is. Zo zal programmeur X liever met C# werken en programmeur Y liever met VB.net. Één duidelijk alomvattend antwoord zal er niet zijn. Daarvoor is zo'n vraag te persoonlijk. ;)
Oke dan maken we het iets minder persoonlijk.

Is het aan te raden om JAVA als main programma te gebruiken? De database moet niet het probleem zijn heb ik het idee, echter is het wel moeilijker neem ik aan om informatie naar word te sturen met JAVA.

[ Voor 25% gewijzigd door Stekeltje op 29-07-2010 15:16 ]

Verwijderd

ResuCigam schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat jouw 1 regelig antwoord is, voor de rest zie de reacties hierboven.
Omdat ik geen ervaring heb met zo'n database schrijven is mij advies: Herschrijf de MS Access database, maar dat zou ik doen omdat ik verder ook geen zin/wil heb om een andere taal erbij te leren :P

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
tukkerpaddy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:13:
[...]

En nu is het jouw taak om iets nieuws te schrijven, om vervolgens ook weg te gaan bij het bedrijf?
Ja, echter heb ik al kansen aangeboden gekregen om langer te blijven. Daarbij ga ik er proberen voor te zorgen dat de inkoop/verkoop afdeling hiermee aan de slag gaat.

Daarbij schrijf ik ook een handleiding en heb ik connecties met een ander bedrijf (zelfde baas, net iets andere industrie) het zelfde systeem te gaan handteren.

Ik wil als eerste excel gaan gebruiken, ik heb hiervoor gekozen omdat mensen hieraan gewend zijn maar dat het met een standalone programma meer uitbreidings mogelijkheden heeft.

Het bedrijf kan wel zonder het te schrijven programma, maar het zou het in de gaten houden van de apparatuur gewoon vergemakkelijken. We zijn groeiende en daarbij mist een beetje management van apparatuur.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
een mail sturen != Outlook Connectie.
iedere applicatie die een smtp-client in zich heeft (of leent) kan een mail sturen.

Maar, wat mankeert er aan het Access-ding? Je kan echt wel behoorlijke dingen doen met Access, als je model maar in orde is. Ik zou wel de tabellen overbrengen naar een andere (SQL)database. (Kan heel gemakkelijk met de Wizard Upsize)

Misschien is Visual Basic wel iets voor je, omdat je dan zonder al te veel moeite stukken programmacode vanuit je Access-ding kan hergebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Witte op 29-07-2010 15:40 ]

Houdoe

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:37
Waarom afscheid nemen van access?! Als het zo brak werkt hoeft dat helemaal niet aan access te liggen, sterker nog: meestal ligt het dan aan de implementatie. Je kan met access met vrij weinig programmeerkennis toch behoorlijk gebruikersvriendelijke applicaties bouwen. Als er echter heel veel gebruikers tegelijkertijd in werken en de database te groot wordt dan dient e.e.a. omgezet te worden (ga er even niet van uit dat het een access project met sql server is). Als de access formulieren en rapporten niet de juiste interactieve objecten hebben dan pas is het noodzakelijk om over te stappen op andere software. Ik zou eerst eens een (UML?) model maken van de bedrijfsprocessen en daaruit concluderen wat er aan de applicatie veranderd moet worden. Het lijkt me niet reeel om even te leren programmeren in een nog te bepalen andere taal omdat je daarmee denkt een betere oplossing te maken, tenzij het bedrijf je tien jaar de tijd geeft. Ook begin je over inkoop ed., ik neem aan dat je nog geen ervaring met logistieke software hebt en moet je waarschuwen dat logistieke software vaak veel complexer is als je zou verwachten.

Verwijderd

pasta schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Dat er geen duidelijk alomvattend antwoord uitkomt maakt naar mijn inziens niet uit. Hij vraagt om meningen en wat hij met die mening doet is zijn pakkie an.:P
Maar op de eerste pagina wordt alleen maar zijn reden tot vraag aangevallen en wordt hem verteld dat hij er toch niets mee kan enz. Ik vond dat gewoon een beetje loze moeite.:P Niet om iemand mee aan te vallen of iets dergelijks, het viel me gewoon op. :P

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Het is meer zo dat je weinig met de vraag kan zoals hij in de TS stond en dat hebben meerdere mensen geprobeerd uit te leggen en dat is een beter antwoord dan bv JAVA en zeker geen loze moeite volgens mij.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:41:
[...]

Dat er geen duidelijk alomvattend antwoord uitkomt maakt naar mijn inziens niet uit. Hij vraagt om meningen en wat hij met die mening doet is zijn pakkie an.:P
Maar op de eerste pagina wordt alleen maar zijn reden tot vraag aangevallen en wordt hem verteld dat hij er toch niets mee kan enz. Ik vond dat gewoon een beetje loze moeite.:P Niet om iemand mee aan te vallen of iets dergelijks, het viel me gewoon op. :P
Viel mij ook op, het stoorde me wel maar kan er weinig tegen doen. Helaas. Bedankt dat je me een beetje helpt verdedigen.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Volgens mij hoef jij niet 'verdedigd' te worden want je wordt helemaal niet aangevallen, sterker nog men probeert je juist te helpen geen voor de hand liggende fouten te maken. Dat dat misschien niet het antwoord is dat je zocht doet daar weinig aan af.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
vriend, als het je stoort... stel dan geen vragen.

Wat verwacht je eigenlijk? Dat het GOT een soort apparaat is dat een panklaar antwoord geeft op elke vraag?
Zoals ik het lees, geven mensen in dit topic een antwoord, of beargumenteren dat dat niet mogelijk is. En dat je dat niet leuk vindt om te lezen, is echt aan jou.
Bovendien heb ik toch echt een aantal bruikbare tips en uitgangspunten gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Witte op 29-07-2010 15:55 ]

Houdoe

Verwijderd

ResuCigam schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:45:
Het is meer zo dat je weinig met de vraag kan zoals hij in de TS stond en dat hebben meerdere mensen geprobeerd uit te leggen en dat is een beter antwoord dan bv JAVA en zeker geen loze moeite volgens mij.
Das waar en om die reden heeft hij 1 post daarna ook meteen zijn vraag verduidelijkt. De reactie daarop was " Ik zou het overlaten aan de programmeurs". Hij vroeg welke talen zouden jullie daarvoor gebruiken en als antwoord krijg hij: ik zou het niet doen...
Dat is in mijn ogen hetzelfde als tegen een beginnende modder zeggen: Je hebt geen ervaring met timmeren dus ik zou het overlaten aan de timmerman. 8)7 :P

@Ruud
Geen dank :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja goed, deze discussie is ondertussen wel tot in den treure gevoerd. Niet alleen in dit topic, ook in Programming is hier meer dan genoeg over te vinden.

TS, bedenk eerst eens goed of je zelf de benodigde kennis bezit om zoiets te realiseren. Welke taal je vervolgens gebruikt maakt helemaal geen kip uit. Dit topic gaat iig dicht.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.