Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samaxx
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 15:53
Ik heb sinds kort een MSI R5770 Hawk, alleen zit er geen crossfire bridge in de doos, nu vraag ik me af of dit wel normaal is en of het aan Zercom (de winkel) moet vragen. Dit omdat ik in de toekomst wel een crossfire opstelling wil maken.

Mvg,
samaxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Deze crossfire bridges zitten meestal bij je moederbord dat crossfire ondersteund. Mocht je een low end moederbord gekocht hebben, dan is er een kans dat deze er niet bij zaten en dat je die los moet kopen in de winkel.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
samaxx schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:17:
Ik heb sinds kort een MSI R5770 Hawk, alleen zit er geen crossfire bridge in de doos, nu vraag ik me af of dit wel normaal is en of het aan Zercom (de winkel) moet vragen. Dit omdat ik in de toekomst wel een crossfire opstelling wil maken.

Mvg,
samaxx
Hmm, ik heb toevallig 3 weken geleden een HD5750 voor iemand bestelt bij Zercom, daar zat ook al geen bridge bij... stond wel op de doos dat het erin had moeten zitten. Verder geen probleem van gemaakt omdat de persoon waar ik de kaart voor aanschaft heb toch nooit crossfire zal draaien, maar toch.

Normaal gesproken staat er altijd op de doos wat de inhoud zou moeten zijn, als de crossfirebridge daarbij vermeld staat mis je idd wat. Maarrrr. volgens de website van MSI wordt er idd geen bridge bij geleverd. Volgens de website krijg je er een dvi/vga adapter bij en een powercable om 4-pins te laten verlopen in 6-pins pci-e, verder geen accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samaxx
O ja :P, nu zie ik ook op een plaatje dat hij er niet bij zit, ik zal m apart moeten aanschaffen dan. Bedankt voor jullie reacties!Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/msi_hd5770_hawk_1gb/7.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door samaxx op 29-07-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Vreemd dat die er niet standaard bij zitten dan, ik heb tot nu toe bij alle Ati kaarten een xfire bridge gehad.
Ook 2 5770 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Viper_4111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:35:
Deze crossfire bridges zitten meestal bij je moederbord dat crossfire ondersteund. Mocht je een low end moederbord gekocht hebben, dan is er een kans dat deze er niet bij zaten en dat je die los moet kopen in de winkel.
Dat is meestal bij SLI borden zo dat je de brug er bij krijgt. Bij ATI kaarten zit de Crossfire brug bij de kaarten, doorgaans niet bij het moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Enige tijd geleden 2x een MSI 4770 cyclone aangeschaft en daar zaten ook geen bridges bij. Ik kon dus geen CF draaien. Sta je te springen om een bridge: Plaats in V&A een gevraagd advertentie voor een CF bridge en binnen no-time ben je voorzien.

[ Voor 8% gewijzigd door FZJ220706 op 30-07-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Viper_4111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:35:
Dit heb ik nog NOOIT gezien... Hij zit altijd bij de kaart of losse verkoop. Niet bij het MoBo (alleen High-End borden heel soms).

Waarom zo'n dure HD5770? Was een HD5830 dan niet wat beter geweest?
Foutje ik zat naar het 2e plaatje te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2010 22:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gewoon even opletten bij de aanschaf van je 2e kaart, meestal zit een xfire bridge er gewoon bij. Ik heb 4 ATI kaarten 'versleten' maar daar zat bij elke kaart een xfire bridge.

Maar misschien een rare vraag maar waarom een Hawk? Voor 30 euro minder heb je de XFX HD-577A-ZNFA, en daar zit de bridge zeker in de doos want deze kaart heb ik zelf. Bovendien is het prestatie verschil de praktijk verwaarloosbaar. Kun je nog gebruik maken van Koop op Afstand?

[ Voor 44% gewijzigd door regmaster op 31-07-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Ik heb 4 van die kaarten en er zat bij geen enkele een crossfire bridge maar bij mijn moederbord zaten er twee dus het was niet zo erg. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Een goed moederbord (zie Bullus' P55-GD65) heeft een set Crossfire of SLI bridges omdat de afstand tussen de PEGx16 sloten soms verschilt, in zo'n geval zou je aan een standaard crossfire/SLI bridge niets (kunnen) hebben.

Aan de andere kant, volgens mij heb ik bij bijna alle Radeons een crossfire bridge gekregen

En waarom een 5770Hawk? Omdat de gebruiker misschien verder kijkt dan standaard prestaties? De Koeler bewijst zich onder load door nauwelijks meer lawaai te maken.
Er zit standaard een unlocked bios op (normale 5770's zijn gelocked op 950Mhz) en Guru3D haalde 1050/1415 en volgens mij komen alle andere sites ook boven de 1Ghz uit. En juist dan is het fijn als je een goede koeler op je kaart het zitten die, zoals iedereen zal beamen, je product koel houdt (<70Graden) en fluisterstil is, zelfs met een core op 1Ghz.

je gaat met niet vertellen dat de V1 koeler dezelfde prestaties levert op dat gebied:Koel&Stil onder extreme OC.

[ Voor 47% gewijzigd door neliz op 31-07-2010 11:31 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Volgende keer dan maar geen MSI meer kopen jongens. ;) Bij Sapphire zitten wel Bridges, zelfs bij Club 3D. :P

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Format-C schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:59:
Volgende keer dan maar geen MSI meer kopen jongens. ;) Bij Sapphire zitten wel Bridges, zelfs bij Club 3D. :P
8)7 8)7 Lekker dan

Hier het verschil tussen de crossfire bridge van m'n MSI 5850 (de kleine dus) en die bij m'n MSI P55-GD65 zat. Als je een beetje een apart moederbord hebt gaat de standaard CF bridge sowieso nooit passen, vandaar "die moet bij je moederbord zitten."

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/25gwglz.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 31-07-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

neliz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:08:
[...]

8)7 8)7 Lekker dan

Hier het verschil tussen de crossfire bridge van m'n MSI 5850 (de kleine dus) en die bij m'n MSI P55-GD65 zat. Als je een beetje een apart moederbord hebt gaat de standaard CF bridge sowieso nooit passen, vandaar "die moet bij je moederbord zitten."

[afbeelding]
Simpel; geen apart moederbord kopen... :+

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Simpel; uberhaupt geen moederbord kopen en een compleet systeem bij MM kopen en niet op sites als GoT (=gathering of tweakers, dus niet standaard) rondhangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
neliz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:13:
Een goed moederbord (zie Bullus' P55-GD65) heeft een set Crossfire of SLI bridges omdat de afstand tussen de PEGx16 sloten soms verschilt, in zo'n geval zou je aan een standaard crossfire/SLI bridge niets (kunnen) hebben.

Aan de andere kant, volgens mij heb ik bij bijna alle Radeons een crossfire bridge gekregen

En waarom een 5770Hawk? Omdat de gebruiker misschien verder kijkt dan standaard prestaties? De Koeler bewijst zich onder load door nauwelijks meer lawaai te maken.
Er zit standaard een unlocked bios op (normale 5770's zijn gelocked op 950Mhz) en Guru3D haalde 1050/1415 en volgens mij komen alle andere sites ook boven de 1Ghz uit. En juist dan is het fijn als je een goede koeler op je kaart het zitten die, zoals iedereen zal beamen, je product koel houdt (<70Graden) en fluisterstil is, zelfs met een core op 1Ghz.

je gaat met niet vertellen dat de V1 koeler dezelfde prestaties levert op dat gebied:Koel&Stil onder extreme OC.
Eensch, behalve dat je koeling niet alleen met je kaart alleen doet maar met en binnen een geheel systeem.
Maar goed, een dergelijke discussie wordt een beetje een welles niettes discussie want ik ben van mening dat getallen leuk zijn maar in de real life gaming experience zie je deze 'winst' nauwelijks terug. Ik zie dat de Hawk versie gemiddeld tussen de 1 en 2 fps verschild met het referentie model. Ik vind dat nauwelijks winst te noemen. Mijn twee 'referentie' 5770's zijn ook bijzonder stil, alleen tijdens het gamen hoor ik geruis en daarbuiten hoor ik ze nooit. Temperaturen blijven ook dik onder de 70 graden, maar dat zal ook door de goede luchtcirculatie in mijn systeem komen. Het is maar wat je belangrijk vindt, en dat is voor iedereen weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

regmaster schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

Eensch, behalve dat je koeling niet alleen met je kaart alleen doet maar met en binnen een geheel systeem.
Maar goed, een dergelijke discussie wordt een beetje een welles niettes discussie want ik ben van mening dat getallen leuk zijn maar in de real life gaming experience zie je deze 'winst' nauwelijks terug. Ik zie dat de Hawk versie gemiddeld tussen de 1 en 2 fps verschild met het referentie model. Ik vind dat nauwelijks winst te noemen. Mijn twee 'referentie' 5770's zijn ook bijzonder stil, alleen tijdens het gamen hoor ik geruis en daarbuiten hoor ik ze nooit. Temperaturen blijven ook dik onder de 70 graden, maar dat zal ook door de goede luchtcirculatie in mijn systeem komen. Het is maar wat je belangrijk vindt, en dat is voor iedereen weer anders.
Jup,

Standaard is de Hawk maar een kleine verbetering op een normale 5770, maar deze kaart is voor de mensen die er graag wat extra voltage doorheen laten lopen om bij de 1Ghz core, 5,5Ghz mem en pas onder die omstandigheden onderscheidt hij zich het meest. Dan is zo'n kaart in één keer een goed alternatief voor een 5830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samaxx
ehm... even tussen door maar de hawk heb ik nu oc'ed naar 1GHz, m'n videokaart blijft daarbij rond de 50 graden, dus wie zei dat ie te duur was voor 150 euris??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

samaxx schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:10:
ehm... even tussen door maar de hawk heb ik nu oc'ed naar 1GHz, m'n videokaart blijft daarbij rond de 50 graden, dus wie zei dat ie te duur was voor 150 euris??
regmaster :P

nee, maar goed, als je niet wil OC'en kun je met een standaard 5770 af die paar procent winst door de iets hogere clocks zul je niet altijd merken, maar.... als je de moeite wil nemen om te OC'en dan is de Hawk op dit moment gewoon één van de beste keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
neliz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:04:
[...]

regmaster :P

nee, maar goed, als je niet wil OC'en kun je met een standaard 5770 af die paar procent winst door de iets hogere clocks zul je niet altijd merken, maar.... als je de moeite wil nemen om te OC'en dan is de Hawk op dit moment gewoon één van de beste keuzes.
Hoho, die Hawk kaart stond vorige week nog in de pricewatch voor meer dan 180 euro bij Zercom.
Voor meer dan 180 euro vond ik de kaart te weinig extra's bieden, maar voor 158 euro lijkt me dat beter in verhouding ten opzichte van de referentie kader en dan is het idd één van de betere keuzen op dit moment.
Het is dat ik niet in de markt ben voor een nieuwe kaart maar voor dat geld zou ikzelf ook de Hawk gekozen hebben.
Pagina: 1