Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;

Even mijn setup: Asus p5k (zonder toevoegingen); MuziekPC (XP) vol met VSTinstruments.
Sinds dat vorig jaar het bereik van mijn draadloze muis sterk achteruit ging, ben ik over gestapt op een bedraade muis. Het toetsenbord gebruik ik nog wel. (was een setje)

Deze muis bleek alleen maar te werken op de bovenste USBpoort van een losse USB PCIkaart.
Niet op de onboard USB's, ook niet op de andere USB's. Kaart verwijderen gaf geen resultaat.
Andere PCIkaart ook niet. Eerst zat ik hier niet zo mee maar nu merk ik dat de USB data-overdracht naar bv een stick niet sneller loopt dan 1 MB/s. Ook installeren van nieuwe apparaten wil niet lukken op een USB poort.

MiniXP en KNOPPIX geprobeerd: Alle poorten werken hieronder. Het kan dus niet in de hardware zitten lijkt mij.
Image's teruggezet: zonder resultaat; Schijnbaar had ik het voorheen ook al; zonder dat ik het wist.
SP3 opnieuw geinstalleerd. helaas geen effect.
Bij apparaatbeheer alle USBapp's uit en weer aanzetten en rebooten; Geen effect.

Er staat voedingsspanning op alle poorten. Andere apparaten (oa USB midi-kaart, USB gestuurde stekkerdoos) doen het wel op deze poorten. Zou het dan aan de muis liggen? Nee.
Ik heb drie draadjesmuizen die het alledrie op de laptop doen maar niet op de resterende poorten van deze PC. Ook niet als ik alle andere gebruikers loskoppel.

Het probleem lijkt te liggen in het automatisch detecteren van nieuwe USBapparaten. Dat gebeurt op de een of andere manier in deze XP niet meer. Hoe kan ik dat weer goed krijgen?

Met vriendelijke groet

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook eens meegemaakt onder WinXP, nadat USB apparaten niet meer herkend werden, wilde zelfs een pci tv-kaart niet goed installeren.
Na tal van "dingen" geprobeerd te hebben heb ik toen WinXP opnieuw geïnstalleerd (een image van een clean install terug gezet) en alles werkte weer. Inclusief de tv-kaart :)

Het is wellicht een oplossing die je liever niet doet maar schijnbaar is het anders niet (of vrij lastig) op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Het makkelijkste los je zulke problemen op door in je apparaatbeheer alle USB apparaten weg te gooien (selecteren + DEL toets) en daarna te rebooten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 16:06

ripperke

w00t!

Download even devcon : http://download.microsoft...f-9ce67f3e0240/devcon.exe / The DevCon command-line utility functions as an alternative to Device Manager

en:
code:
1
2
devcon remove @usb\*
devcon rescan

Beetje wat ResuCigam zegt maar dan sneller en zonder reboot :) Lost bij mij in elk geval keer op keer gelijkaardige problemen op...

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi;
Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

Nee idd een premature image gebruiken zie ik niet echt zitten ivm de vele installs en licenties.

Alle USB apparaten weggooien en rebooten heb ik al geprobeerd. (Zie eerste post)
Helaas zonder effect.

Devcon kan ik nog proberen maar als dat echt op hetzelfde neerkomt als wat ResuCigam zegt dan heb ik er niet veel vertrouwen is. Dat ga ik vanaaf doen.

Ook las ik ergens iets over een aanpassing in het register. Er zou een vermelding gemaakt moeten worden in de map 'USB' ergens int register. (CurrentControlSet... Services uit mn hoofd... Heb t ff nie bij de hand)
Helaas had ik deze hele "USBmap' niet.
Zou je die zo van een goedwerkende XP naar het register kunnen kopieren?

edit:

Devcon haalde helaas niets positiefs uit. Sterker nog: Na gebruik van deze regels werkte de muis helemaal niet meer. Blijkbaar lukt het opnieuw installeren van de USBmuis niet.
Gelukkig heb ik mijn image nog. Verder heb ik nog een image van feb 2009 geprobeerd. Zelfs hier bleek het probleem zich al voor te doen. Schijnbaar zit ik al een flinke tijd met dit USBprobleem. :X

Toch ben ik helaas nog niets verder gekomen. Heeft er verder niemand nog een goed idee over hoe we het USBgedrag van windowsXP kunnen herstellen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer? (schopje sorrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bovenstaande dingen geen oplossing bieden zal ik echt gaan voor een herinstallatie.
Het probleem komt wel vaker voor, vooral naar installatie van niet WHQL drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even in je logboek , by systeem of alles wel goed opstart

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 18:03 . Reden: s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Ik heb dit ook meegemaakt vaak...
Ook toen ik werkzaam was bij de support desk van WD ;)
Veel keren werkte de instructies die ik bewaard heb...

Er wordt volgens mij ook een INFCACHE.1 aangemaakt in C:\WINDOWS\inf en deze moet je deleten en alle USB apparaten loskoppelen en dan rebooten...
als je een usb muis en toetsenbord hebt, dan kan je wel even met keyboard alleen werken tijdelijk...

na reboot USB appraten één voor één weer in steken en evt. in andere USB ports dan ze oorspronkelijk waren...

Misschien helpt dat...

[ Voor 0% gewijzigd door mindwarper op 03-08-2010 18:12 . Reden: typo's ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen; wederom bedankt voor de reply's.

* Herinstallatie werkt idd. Heb ik ook gedaan. (Dualboot met win7)
* In het logboek heb ik helaas geen vreemde dingen kunnen vinden.
* Mindwarper, bedankt; dit zal ik vanavond eens proberen.

groet;

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Goed, als je de uitvoerige instructies nodig hebt stuur mij een DM, dan zet ik ze daar wel in of iets in die zin...
Laat het maar weten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 04-08-2010 15:24 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Soms wil het bestand uit c:\windows\repair\system over het bestand c:\windows\system32\config\system heen kopiëren. Maak eerst wel een backup van software, system, default, security en sam in de config map.
Doe dit vanaf de windows 7.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1