Netwerk gecapped op 10Mbit

Pagina: 1
Acties:

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:37
Beste mensen,

Ik heb een zeer raar probleem, ik kan redelijk veel problemen zelf oplossen maar ik denk dat ik momenteel toch echt vast zit :(

Situatie:
Ik heb al bijna een jaar Windows 7 Professional 64bit op mijn PC geïnstalleerd. Hierbij heb ik altijd 100Mbit netwerkspeed gehad. Sinds twee dagen lukte het mij niet meer op naar mijn PS3 HD content te streamen ( Omdat hij dus gecapped was op 10Mbit ).

Ik heb een Realtek PCI GBE Family Controller, geupdate via de Windows Updater. In de instellingen staat de Link Speed/Duplex Mode ook op Auto Negotation. ( ook selecteren van 100Mbit Full of Half Duplex zet hij de snelheid terug ) Nadat mijn netwerk status een paar keer probeert om een 100mbit connectie te maken ( wat dus niet lukt ) valt hij terug naar 10.0 Mbps. Dit laat hij ook zien met de hardware ledjes. 100mbit flikkert zo'n 5-10 seconden en dat gaat hij naar 10mbit waar hij dus blijft flikkeren.

Nou ik dacht eerst dat het aan mijn netwerkkaart zat, dus heb ik een nieuw netwerkkaart gekocht, een Realtek RTL8139/810x Family Fest Ethernet NIC. Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Dus het ligt ( denk ik ) niet aan de netwerkkaart.

Vervolgens geprobeerd om de netwerkkabel in mijn Laptop te stoppen om te kijken of het aan mijn kabel ligt. Maar ik krijg een 100Mbit connectie op mijn laptop. Het ligt dus niet aan de kabel.

Ik heb nu helemaal geen idee waar het aan kan liggen. Heeft iemand eventueel nog adviezen of heeft dit meegemaakt?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou de kabel niet meteen uitsluiten, alleen omdat hij in een andere poort wel op 100mbit wil werken. Eerst een andere kabel proberen op dezelfde aansluiting, dan pas uitsluiten. :)

Het gaat overigens (neem ik aan) om een directe verbinding tussen je PC en PS3?

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-07-2010 13:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Omniferious
Dat gaat een beetje moeilijk aangezien we de kabels door de muren hebben getrokken en ik op de tweede verdieping zit en de router op de begane grond :)

Netwerk ziet er zo uit:

PC1 ( Mijn pc )-------------
PC2 -------------------------- Router ----------------- Internet
PC3 --------------------------
PS3 --------------------------

Allen bedraad, op de overige PC's/PS3 is er gewoon een datatransfer van 100mbit, en de Router status geeft dit ook aan. Hij geeft ook aan dat op mijn PC er een 10mbit connectie zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Omniferious op 29-07-2010 13:41 ]

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
en als je de kabels in je router eens omsteekt?
kan ook nog zijn dat je routerpoort brak is.

Thanks Mate

• Omniferious
bosgoed schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:19:
en als je de kabels in je router eens omsteekt?
kan ook nog zijn dat je routerpoort brak is.
Ook geprobeerd, doet het ook niet :(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan zou ik je PC eens bij de router zetten en even een andere kabel proberen. Dan kan je dat gelijk uitsluiten, of niet.

Verwijderd

Hoe heb je de kabels gemaakt? (als in: welke kleurvolgorde in je stekker)
Nieuwe stekker aanzetten kan wonderen doen want helaas pindakaas ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan de kabel ;)
De ene netwerkkaart is wat kritischer qua kabel en zal sneller naar 10mbit terugvallen dan een andere kaart, dat kan het verschil verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 10:04 ]

• Omniferious
Maar waarom lukt het dan wel als ik de kabel vanuit mijn PC op mijn laptop zet, dat ik wel een 100Mbit connectie heb?

Status van mijn PC:
http://img525.imageshack.us/i/networkpc.png/

Status in Router ( LAN 1):
http://img507.imageshack.us/i/statuspc.png/

Status van mijn laptop als ik de internet kabel erin stop:
http://img32.imageshack.us/i/networklaptop.png/

Status in Router met laptop ( LAN 1 ):
http://img820.imageshack.us/i/networkspeed.png/

• Omniferious
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:03:
Hoe heb je de kabels gemaakt? (als in: welke kleurvolgorde in je stekker)
Nieuwe stekker aanzetten kan wonderen doen want helaas pindakaas ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan de kabel ;)
De ene netwerkkaart is wat kritischer qua kabel en zal sneller naar 10mbit terugvallen dan een andere kaart, dat kan het verschil verklaren.
Net gedaan, gelukkig had ik nog één stekker over :) Opgelost tnx :)
Pagina: 1