Hoi
Ik heb een excel bestand bestaande uit data.
De eerste rij bevat de kolomnamen, de andere rijen de data.
Nu wil ik via een mailmerge de data netter weergeven in een ander excel bestand.
Ok, ik rondzoeken, heb ik grofweg 2 opties:
1.via ms query de data excel bestand uitlezen
2.via een macro een ander excel bestand openen
De eerste optie heb ik geprobeerd, maar blijf (en daar word ik enorm geirriteerd van) maar stuklopen op het feit dat ms query géén tabellen ziet in mijn data excel sheet. Dan kan ik dus die Ms Query dus ook niet gebruiken.
De tweede, een macro, heb ik ook geprobeerd maar ben nog niet echt ver gekomen. Ik ben van huis uit programmeur maar ben niet zo thuis in VBA. Zit nu op dit punt te zoeken naar een script die mijn data bestand opent, doorloopt (hoeft niet snel te zijn) en weer kan geven in mijn ander excel bestand.
Heb al wat voorbeelden gedownload van internet maar het lijkt nog niet op wat ik wil.
Graag wat tips van jullie op 1 (of liever) op alle 2 de opties.
Maar ook andere werkende tips zijn natuurlijk welkom.
(Ik blijf hier teveel tijd aan verdoen (nu al 2 dagen), vandaar dat ik het hier neerzet.)
ps. gebruik Excel 2000/ Windows XP
Ik heb een excel bestand bestaande uit data.
De eerste rij bevat de kolomnamen, de andere rijen de data.
Nu wil ik via een mailmerge de data netter weergeven in een ander excel bestand.
Ok, ik rondzoeken, heb ik grofweg 2 opties:
1.via ms query de data excel bestand uitlezen
2.via een macro een ander excel bestand openen
De eerste optie heb ik geprobeerd, maar blijf (en daar word ik enorm geirriteerd van) maar stuklopen op het feit dat ms query géén tabellen ziet in mijn data excel sheet. Dan kan ik dus die Ms Query dus ook niet gebruiken.
De tweede, een macro, heb ik ook geprobeerd maar ben nog niet echt ver gekomen. Ik ben van huis uit programmeur maar ben niet zo thuis in VBA. Zit nu op dit punt te zoeken naar een script die mijn data bestand opent, doorloopt (hoeft niet snel te zijn) en weer kan geven in mijn ander excel bestand.
Heb al wat voorbeelden gedownload van internet maar het lijkt nog niet op wat ik wil.
Graag wat tips van jullie op 1 (of liever) op alle 2 de opties.
Maar ook andere werkende tips zijn natuurlijk welkom.
(Ik blijf hier teveel tijd aan verdoen (nu al 2 dagen), vandaar dat ik het hier neerzet.)
ps. gebruik Excel 2000/ Windows XP