Muziek met dierengeluiden wordt regelmatig afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nooit heb ik virussen e.d. en nu al mijn tweede dit jaar..

Enfin. Sinds gisteren wordt er om de paar minuten een soort van hillbilly muziekje afgespeeld waarbij allerlei boerderijdieren te horen zijn. Koeien, schapen, het komt allemaal voorbij. In de processes is niets verdachts te vinden. Ook zie ik niets vreemds in de achtergrond draaien. Ik heb gegoogled en vind maar weinig resultaten. De resultaten die ik wel vind bieden helaas geen oplossing.

Ik draai Win XP SP3 in combinatie met actieve protectie van Malwarebytes Antimalware, Antivir Antivirus en SPybot S&D.

Ik heb in safemode geboot en gescand met up-to-date versies van het volgende. Allen vinden niets.
1. Malwarebytes Antimalware
2. Spybot S&D
3. Dr. Web Cure-It
4. Housecall online
5. Antivir
6. Eset online
7. F-Secure online
8. One care online
9. Bitdefender online
10. Adaware
11. CWshredder, Rootkitbuster, RU Botted en de andere Trend Micro tooltjes.
12. Prevx
13. Hitman Pro
14. Kleine tools zoals rkill, blacklight, tdsskiller, sophos anti rootkit, etc.

De volgende tools vonden wel iets, maar bieden geen oplossing omdat na verwijdering het even hard terug komt:

1. Super Antispyware > Vind Trojan.Agent/Gen-MSFake.Process. Die is na verwijdering telkens weer terug.
2. Hijackthis > isdpnvste - Unknown owner. Idem

Iemand nog suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou in de veilige modus Smitfraudfix nog proberen en eventueel ook het agressievere ComboFix. In het uiterste geval kijken of je de schijf tijdelijk uit de PC kunt halen en dan als externe HD aan een andere PC koppelen zodat je van daaruit kunt scannen.

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 29-07-2010 13:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smitfraudfix vindt helaas ook niets.. Combofix ga ik nog proberen, maar omdat dit zo aggresief is probeer ik het nog even zonder..

F-secure online scanner heeft trouwens iets vreemds. Die vind iets van Malware tijdens het scannen. Maar na afloop van het scannen heeft het zogenaamd niets gevonden. De 1 (gevonden) verandert tijdens het scannen vrolijk weer naar 0. Dat gebeurd telkens.

[Update]
Als ik GMER draai krijg ik een BSOD met de volgende melding:
Error code 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 00000042, parameter3 b49e3ae4, parameter4 00000000.
Voor de BSOD zie ik dat GMER valt over een hidden file genaamd IEXPLORE.EXE

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je iets aan de info hier:
http://antimalwarehelp.bl.../05/whistler-bootkit.html

Zo niet, zoek dan even verder op Google naar "whistler bootkit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Als de dierengeluiden het enigste is wat dat ding doet, dan vind ik dit het meest geslaagde virus ooit _O-

Ik heb ff gezocht op Trojan.Agent/Gen-MSFake en dit zou een oplossing kunnen bieden.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar > Bedankt! In mijn Hijaxthis logs e.d. stond niets dat leek op de beschrijving, desalniettemin vond bootkitremover wel iets en met dat batch bestand is het verdwenen. Eens kijken of het écht weg is nu.

Big Womly > Tjsa, het zal wel meer doen. Toch fijn dat zo'n virusbakker die geluiden er in zet, anders had ik (en met mij de hele lijst aan scanners in de startpost) niets in de gaten. Trojan.Agent/Gen-MSFake lijkt met de tip van zomaar ook verdwenen.
Pagina: 1