Ik heb een WD5000AAJB 500 GB hardeschijf die niet meer herkend word door de BIOS. Waar doorgaans bij de boot up van de computer (dus waar de memory check plaats vind) none of een type nummer staat, komt er bij mij als ik deze schijf aansluit niks te staan, de regel blijft leeg op primary/secondary master/slave na. Ik ben dus nu eigenlijk op zoek naar een hardeschijf van het zelfde type of van het type KB, gezien het enige verschil tussen die 2 de grote van de cache geheugen is. Maar oplossingen voor dit probleem zijn ook welkom ^^
misschien iets meer info,
zoals je specs van de PC zouden helpen.
zoals je specs van de PC zouden helpen.
Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie
Geef idd even de exacte specs van je systeem. Heb je nog wat verandert aan je syteem, kloppen de jumper instellingen nog, andere kabel geprobeerd? Heb je de mogelijkheid de schijf op een ander systeem te testen?
PC specs zijn als volgt:
Intel core2 Quad 2.33GHz
3.25 GB ram
Windows XP SP 2
NVIDIA GeForce 8600 GT
De schijf is IDE en heeft geen RAID instelling, verder heb ik het op verschijdene computers aan gesloten, en het probleem bleef het zelfde. Zelfs in een externe USB kastje geeft hij het zelfde probleem. Verder heb ik de jumper op verschillende manier geplaast (CS, master met een slave, single, slave met een master) maar ook dat mocht niet baten. Verder is het probleem ontstaan toen ik geheugen op mijn moederbord er bij moest zetten vanwege school programma's. Maar toen was dat heel af en toe en de oorzaak daarvan was dat er iets mis was met de windows die de hardware niet herkende, maar na een herstart deed hij het weer alsof er niks aan de hand was. Ik weet dat ik toen al had moeten backuppen, maar tijd en school werkte niet mee.
Intel core2 Quad 2.33GHz
3.25 GB ram
Windows XP SP 2
NVIDIA GeForce 8600 GT
De schijf is IDE en heeft geen RAID instelling, verder heb ik het op verschijdene computers aan gesloten, en het probleem bleef het zelfde. Zelfs in een externe USB kastje geeft hij het zelfde probleem. Verder heb ik de jumper op verschillende manier geplaast (CS, master met een slave, single, slave met een master) maar ook dat mocht niet baten. Verder is het probleem ontstaan toen ik geheugen op mijn moederbord er bij moest zetten vanwege school programma's. Maar toen was dat heel af en toe en de oorzaak daarvan was dat er iets mis was met de windows die de hardware niet herkende, maar na een herstart deed hij het weer alsof er niks aan de hand was. Ik weet dat ik toen al had moeten backuppen, maar tijd en school werkte niet mee.