Facebook-bericht: "Failbook"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Topicstarter
Heren (dames) redactie,

nieuws: Publieke data 100 miljoen Facebook-gebruikers gepubliceerd
Dat Facebook iets niet helemaal handig heeft gedaan met zijn gebruikersdata is wel duidelijk, maar waarom dan zo'n "Failbook"-plaatje bij het artikel?

Het gebruik van termen als M$, Microschoft, iPhoney, etc. in reacties wordt toch ook niet gewaardeerd?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Het plaatje is eerder gebruikt ( nieuws: Facebook lekte privégegevens gebruikers ) en moet je zien als een knipoog. Soms plaatsen we ook cartoons e.d. Over de reacties onder artikelen gaat de redactie niet.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Topicstarter
Dus?
en moet je zien als een knipoog. Soms plaatsen we ook cartoons e.d.
Ik begrijp dat het "grappig" bedoeld is, hoor :). En een goed gekozen cartoon kan zeker ook grappig zijn. Maar naar mijn mening zijn juist dit soort afbeeldingen en teksten (Failbook, M$, etc) meer trollerig dan grappig. Past meer bij GeenStijl en Fok!, dan bij Tweakers, als je het mij vraagt which you don't, I know.
Over de reacties onder artikelen gaat de redactie niet.
Tsja, dat vind ik een beetje makkelijk. Ik begrijp dat de redactie geen inhoudelijke invloed heeft op de reacties, maar Tweakers.net als geheel wil professioneel en volwassen overkomen. Als je (als gehele website) het niet waardeert dat gebruikers in hun reacties merknamen 'grappig' verdraaien, doe het dan in/bij je (nieuws)berichten ook niet.

overigens wil ik hele verhaal niet ergens maken dan het is :) het viel me op, en vind het een beetje krom om het plaatje te gebruiken, maar keep up the good work verder hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

MrTinux schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:15:
Tsja, dat vind ik een beetje makkelijk. Ik begrijp dat de redactie geen inhoudelijke invloed heeft op de reacties, maar Tweakers.net als geheel wil professioneel en volwassen overkomen. Als je (als gehele website) het niet waardeert dat gebruikers in hun reacties merknamen 'grappig' verdraaien, doe het dan in/bij je (nieuws)berichten ook niet.
Dat is een gevaarlijke grens. We willen niet dat men op onze site met warez aan de gang gaat, maar als dat nieuws is, schrijft de redactie er wel over, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te verzinnen. Lees Rataplan in "Link naar wifi hacktool op de frontpage" maar 'ns door - de crux is: wij zijn onafhankelijk, ook van de regels die voor de bezoekers gelden :)
maar keep up the good work verder hoor!
Thanks, we try :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het verschil tussen het schrijven over warez en het failbook plaatje is natuurlijk wel dat de warez nieuws is, terwijl het plaatje puur voor het leuke erbij staat. Wanneer je iets puur voor het leuke erbij zet zou ik je toch willen vragen om je gewoon te houden aan de regels die ook voor de gewone users gelden. Een slecht voorbeeld doet tenslotte slecht volgen, ook al heb jij totaal geen verantwoordelijkheid over de reacties die geplaatst worden. Voor zover ik kan zien zal dat je niet in je journalistieke vrijheid beperken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Een slecht voorbeeld doet tenslotte slecht volgen
Dat was wat ik ook al dacht, er wordt verwacht dat reacties met Failbook of M$ oid geen on-topic moderaties krijgen, maar als er dan zo'n afbeelding bij staat lok je het wel uit natuurlijk. Niet echt bevorderlijk om van die "Facebook=Failbook haha ja even fail als apple met hun vendor lock-ins en M$ met hun gebundelde verkoop!" reacties te voorkomen...
Ik ergerde me ook aan het plaatje, helemaal aangezien het echte http://failbook.com/ niks met dit artikel te maken heeft, behalve dan het belachelijk maken van Facebook I guess...
Maar aan de andere kant kan ik de knipoog ook wel zien, al is die niet echt duidelijk aanwezig ;)

[ Voor 25% gewijzigd door crizyz op 29-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We zullen ons blijven bedienen van knipogen in artikelen, maar zullen deze voortaan wat subtieler kiezen, zoals Cookiemonster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:44:
We zullen ons blijven bedienen van knipogen in artikelen, maar zullen deze voortaan wat subtieler kiezen, zoals Cookiemonster :)
d:)b
Bedankt voor je inhoudelijke reactie en leuk en fijn om te zien dat er iets met de kritiek wordt gedaan.
en cookie monster is koning, natuurlijk

Pagina: 1