Toon posts:

CD-Audio weg op soundblaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor audio cd's nog maar op 1 kanaal op de soundblaster live 1024 (bulk), en overigens helemaal niet op de windows media player. Wat nu helemaal slecht uitkomt is dat Wave Studio de .cda tracks niet meer herkent (enkele maanden geleden nog wel).
Ik heb het Creative package voor windows millenium geinstalleerd. Met Creative diagnostics kun je de oude settings herstellen, dit helpt niet en geeft extra problemen. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Meer info nodig? NB het kan best een suffe beginnersfout zijn.

Systeem: abit kt7 (kt7wz BIOS), A-open CD-ROM 52x (drive Y), soundblaster live 1024 bulk (Windows Me driver ver. 5.12.01.304), Windows ME

Verwijderd

Audio kabeltje los... en heb je ook al bij volumeregeling gekeken of daar aanstaat ... ??

Verwijderd

Topicstarter
audio kabel zit goed, ik kan wel een CD met mp3's beluisteren. Bij volume control heb ik de mute van alle apparaten uitgezet.

Verwijderd

Zet anders bij de properties van je CDrom-speler het vinkje bij 'enable digital CD audio for this CD-Rom device' effe aan.:)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Het probleem wat je hier noemt heb ik ook gehad met de Soundblaster Live Value. Ik weet niet hoe het is opgelost maar volgens mij is het nu weer goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond was GOT moeilijk bereikbaar maar nu kan ik het weer volgen.

Bedankt KIP, ik zal dat vanavond eens controleren. Nog meer suggesties?

Verwijderd

cd met mp3's is anders als een audio cd...
mp3 cd is een data cd...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 14:39 schreef Tha_Roeltje het volgende:
cd met mp3's is anders als een audio cd...
mp3 cd is een data cd...
Het gaat inderdaad om audio cd's, zelfs de titels van de tracks worden niet meer gelezen, maar vervangen door track nummers.
Pas toen ik een soundblaster had drong het tot mij door hoeveel problemen die kaaart kan geven. In dit geval weet ik niet zeker of het de soundblaster is, zie het antwoord van KIP.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 00:27 schreef KIP het volgende:
Zet anders bij de properties van je CDrom-speler het vinkje bij 'enable digital CD audio for this CD-Rom device' effe aan.:)
Het vinkje bij enable digital audio is zichtbaar (grijs ipv zwart). Beetje eigenaardig is dat ik het niet uit kan zetten.
Pagina: 1