[Ubuntu 10.04] Kan niet geïnstalleerd worden op IBM server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 00:17
Ik heb enige tijd geleden een IBM X SERIES 342 Server gekocht via iemand van tweakers. Op zich werkt de server prima en was er aanvankelijk Windows server 2003 op geïnstalleerd. Nu wou ik graag ubuntu 10.04 hier op installeren.

Wanneer ik de cd in de cdrom lade plaats en de server daar van laat op starten krijg ik het bootmenu te zien en kan ik kiezen om te installeren. Echter houdt her hier op. Ik krijg dan een zwart scherm te zien en na enige tijd te wachten geeft hij aan dat het systeem niet heeft gereageerd.

Enig speurwerk op internet leverde op dat ubuntu de scsi harde schijven niet zou herkennen en er zouden problemen zijn met de cdrom speler. Het plaatsen van een IDE schijf zou een oplossing zijn. Is hier iemand bekend mee?

Andere distro's heb ik nog niet geprobeerd want ik zou het liefst van al ubuntu gebruiken omdat ik hier al bekend mee ben, in de toekomst wil ik mss andere distro's testen.

Op deze website http://ubuntu-ky.ubuntufo...hread.php?t=895424&page=2 staat nog een oplossing die misschien kan werken dus die wil ik straks eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Misschien kun je de alternate cd eens proberen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzin
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 17:01
Ik weet niet hoe het zit bij deze server, maar bijvoorbeeld mijn Dell machine thuis heeft een vergelijkbaar probleem.
Sata controller is het probleem, word niet goed herkend door de installer. Dat was bij 9.04 en 9.10 zo....ik verwacht dat 10.04 daar geen verandering in heeft gebracht.
Mijn oplossing: Even een cd/dvd spelertje aan de USB hangen en daar vanaf installeren.
(al installeer ik op servers altijd debian...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Is installeren vanaf USB stick dan geen beter idee. Dat gaat wel sneller dan vanaf CD/DVD.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat zijn de specs van de IBM X series server? Misschien dat we dan wat meer zinnige dingen kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 00:17
De volledige specs heb ik niet bij de hand nu, zal straks een even googlen.
Helaas is booten vanaf usb geen optie want die bootsequence kan ik niet kiezen in het bios, dat was namelijk ook mijn eerste gedacht om te proberen.
Wat ik ook heb geprobeerd is te booten vanaf het netwerk om zo te installatie gestart te krijgen.
Alleen lukte dit ook niet, ik had steeds een timeout met netboot.
Pagina: 1