Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Nadat de computer de melding gaf:
Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

heb ik het volgende gedaan:
http://support.microsoft.com/kb/307545/nl

hierbij ben ik tot deel 1 gekomen, waarna de computer weer vrolijk opstarten. Wel lijkt het of ik de helft kwijt ben ed.en veel programmas doen het niet meer.

Nu vertellen in ze in deel 2:
2.8: # Open een map die niet op het huidige tijdstip is gemaakt. Wellicht moet u op Details klikken in het menu Beeld om te zien wanneer de mappen zijn gemaakt. Onder deze map kunnen andere mappen staan die beginnen met RPx. Dit zijn herstelpunten.

vanaf daar loop ik vast, bij mij is er alleen het herstelpunt wat ik zojuist gemaakt hebt. Moet ik ondanks dit toch de rest van de procedure volgen? En zou het daar aan kunnen liggen dat ik dan weer alles terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Volgens mij bedoelen ze een herstelpunt wat al voor je akties op je PC stond. In het verleden gemaakt door bijvoorbeeld installatie van een programma of automatisch op regelmatige basis .

edit: Blijkbaar bestaan die bij jou dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door kulgan op 29-07-2010 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
erikvanhoutert schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 07:18:
[...]

vanaf daar loop ik vast, bij mij is er alleen het herstelpunt wat ik zojuist gemaakt hebt. Moet ik ondanks dit toch de rest van de procedure volgen? En zou het daar aan kunnen liggen dat ik dan weer alles terug krijg?
Nee, je moet terug naar een eerder moment, namelijk die van voor de crash. Als je dat punt niet hebt, kun je er niet naar terug. Dan zul je denk ik Windows helemaal opnieuw moeten installeren. Het enige voordeel dat je nu hebt is dat je je data en settings kunt backuppen.

Had je systeemherstel uit staan? En weet je eigenlijk de oorzaak van de corruptie?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 29-07-2010 07:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
systeem herstel kon ik ook helaas niet naar een eerder punt terug. Wel heb ik een systeem herstel gedaan nadat ik deze aangemaakt had (zodra ik weer alles kon zien) weet niet of dit verstandig was geweest?
Maar waarom of wat is de rede dat ik geen eerder herstel punt kan pakken:
---------------------
2.8: # Open een map die niet op het huidige tijdstip is gemaakt. Wellicht moet u op Details klikken in het menu Beeld om te zien wanneer de mappen zijn gemaakt. Onder deze map kunnen andere mappen staan die beginnen met RPx. Dit zijn herstelpunten.
------------------------
zoals hier te lezen is. Ik kan alleen de eigen gemaakte vinden verder niks? Komt dit alleen omdat er nooit een systeem herstel gemaakt is of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
erikvanhoutert schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:43:
Komt dit alleen omdat er nooit een systeem herstel gemaakt is of..
Dat zou zomaar kunnen.
Bijvoorbeeld omdat je het ooit zelf een keer met die o zo handige superspeedtweakutils uit hebt gezet (zonder er erg in te hebben) .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
zijn hier verder geen oplossingen voor mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:57
Je kan nog eens kijken in de "C:\System Volume Information" of je in _restore{.....} RP mappen vindt van voor de crash, anders heb je inderdaad niks.
Hiervoor moet je bij weergave in mapopties wel uitvinken dat je de beveiligde besturingssysteembestanden wil verbergen.
Pagina: 1