Huawei is natuurlijk niet echt een nieuw bedrijf te noemen. Het is de grootste Chinese speler op de markt van netwerk apparatuur in al zijn vormen. En strijden tegen Nokia Siemens Networks voor plek 2 wereld wijd op het gebied van mobiele netwerk technologie. Men is al een aantal jaar bezig om zich zelf echt te storten op de Europese markt om daar markt aandeel af te snoepen van de eerder genoemde Nokia Siemens Networks en Alcatel-Lucent, etc. Maar je moet natuurlijk wel bedenken dat het management natuurlijk wel onder Chinees toezicht staat en er van "hoger" hand best ingegrepen kan worden op het gevoerde Nederlandse beleid (ik neem aan met Zuid-Oost dat je die buurt in Amsterdam bedoeld?). En er in de loop van de jaren verschillende vermoedens en zaken waren waar Huawei beschuldigd werd van het stelen van technologie van de competitie, zoals ergens in 2003 van Cisco als ik me het niet vergis, en recentelijk nog van Motorola. Dus een echt schone naam hebben ze niet als bedrijf - daar staat wel tegen over dat ze tegenwoordig best hoge kwalitiet leveren tegen een zeeer scherpe prijs.
Zelf geen ervaring bij dit bedrijf, maar ik verwacht toch dat men zich momenteel voornamelijk richt op telefonie als 3G en 4G en de achterliggende backbones. Geen idee welke competenties men vermeld in hun profiel van "netwerkbeheerder" en of dit een interne functie is of dat je bij hun klanten terecht komt voor implementaties en/of onderhoud.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.