[VB.NET] DataGrid verwijderen van een kolom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ik ben bezig een scanner applicatie op een windows mobiel device te maken. Hoewel ik toch aardig wat programmeerervaring heb (Perl/Bash/C/PHP) is dit toch effe wat anders. Ik worstel al een paar dagen met DataGrid, heb lukt me maar niet om een row te verwijderen nadat ik deze met de bijgeleverde pen geselecteerd heb.
In de test applicatie heb ik 2 knoppen
1) Om het Grid te vullen
2) Om hem te deleten
Het lukt me om de index van de geselecteerde rij boven water te krijgen. Maar een delete.row.index achtig commando (b)lijkt niet te bestaan. Wie helpt me verder, of dien ik dit bijvoorbeeld met datagridview te doen ipv datagrid?

code:
1
*snip*

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 29-07-2010 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, beperk je dan tot relevante(!) delen; alle overige bijzaken zijn voor ons niet interessant om te zien (overigens voor jezelf ook niet om een oplossing voor je probleem te vinden) en leidt alleen maar af. Verder lees ik in je topic "Ik worstel" en "het lukt me niet" want je meest voor de hand liggende idee werkt blijkbaar niet maar wat heb je verder nog gedaan om je probleem op te lossen? Heb je bijvoorbeeld al gezocht? En zo ja, wat vond je? En waarom voldeed dat niet? En waarom vind ik wel makkelijk relevante informatie?

En waarom heb je het in je topicstart over een "geselecteerde rij", "een row te verwijderen", "delete.row...." (en in je verwijderde code stond "' Hier wil ik de row verwijderen") en staat er in je topictitel "verwijderen van een kolom"? Wat is het nou, want het is nogal een wezenlijk verschil ;)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 29-07-2010 03:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

haha ja idd raar post hier.. maar goed, als je je gridview aan een datasource met DeleteCommand hebt hangen, is het zeer simpel: gewoon <asp:CommandField DeleteText="Delete" ShowDeleteButton="True" /> toevoegen aan je columns van je gridview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
defcon84 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:59:
haha ja idd raar post hier.. maar goed, als je je gridview aan een datasource met DeleteCommand hebt hangen, is het zeer simpel: gewoon <asp:CommandField DeleteText="Delete" ShowDeleteButton="True" /> toevoegen aan je columns van je gridview.
Waar haal jij uit dat het hier over ASP gaat? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
RobIII schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 03:41:
Als je code post, beperk je dan tot relevante(!) delen; alle overige bijzaken zijn voor ons niet interessant om te zien (overigens voor jezelf ook niet om een oplossing voor je probleem te vinden) en leidt alleen maar af.
Hoi Bill bedankt voor het meedenken. Indien het hier over non Object oriënterend code gaat kan ik me 100% in je vinden. Zoals ik al zei ben ik nieuw met de code en dan vooral DataGrid. Heb de essentie van de code gepakt en getoond om te zien of ik wel goed op weg ben, of mijn hele opzet niet klopt en het daarom niet lukt. Voor een newbie met VB.Net is het hele zware kost.
Verder lees ik in je topic "Ik worstel" en "het lukt me niet" want je meest voor de hand liggende idee werkt blijkbaar niet maar wat heb je verder nog gedaan om je probleem op te lossen? Heb je bijvoorbeeld al gezocht? En zo ja, wat vond je? En waarom voldeed dat niet? En waarom vind ik wel makkelijk relevante informatie?
Heb al vele websites over dit onderwerp bezocht, mogelijke bruikbare code gevonden en proberen in te passen. Zelden gaat het om de combinatie Datagrid en Windows mobile device, wat natuurlijk ook wel weer logisch is, als je weet dat er weinig mensen zijn die dit soort dingen maken. Was het gewoon een Windows applicatie dan kan je gewoon op de row staan en de delete button indrukken. Daarnaast geven ze dan een paar regels code die totaal niet lijkt in te passen op de code die ik al beschreven had. Ook een duidelijk heldere tutorial ontbreekt op 't Net, of kan ik niet vinden. Het lijkt of ze er allemaal vanuit gaan dat je al jaren aan OOP doet.
En waarom heb je het in je topic start over een "geselecteerde rij", "een row te verwijderen", "delete.row...." (en in je verwijderde code stond "' Hier wil ik de row verwijderen") en staat er in je topictitel "verwijderen van een kolom"? Wat is het nou, want het is nogal een wezenlijk verschil ;)
Oeps, het was nogal laat en heb me daar vergist, het ging inderdaad om het verwijderen van een row en niet om een colom. Heb wel gelezen dat DataGrid colom based is en niet row based. Afin, nog niet echt verder gekomen en we gaan zien of de oplossing gaat komen nu de relevante code ontbreekt.

En nogmaals Bill ik respecteer de regels, had alleen niet alles verteld. Alleen denk ik dat de regels niet altijd heilig zijn. Zou dat ook graag willen, maar de werkelijkheid is wat complexer dan hokjes maken en daar alles in zien te passen..... ;) Maar dat laatste is natuurlijk een beetje offtopic

Gelukkig hebben we intussen wat gevonden:
TableScan.Rows.RemoveAt(IndxWaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gepebril schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:22:
Hoi Bill bedankt voor het meedenken

En nogmaals Bill ik respecteer de regels
8)7
Hoi Jantje. Als je alle gevonden zaken die je googlede ook zo nauwgezet hebt gelezen is het geen wonder dat je niets gevonden krijgt :P
Indien het hier over non Object oriënterend code gaat kan ik me 100% in je vinden.
Het lijkt of ze er allemaal vanuit gaan dat je al jaren aan OOP doet.
Wat heeft OOP hier mee van doen :?
Zou dat ook graag willen, maar de werkelijkheid is wat complexer dan hokjes maken en daar alles in zien te passen..... ;) Maar dat laatste is natuurlijk een beetje offtopic
Daarom is modereren ook fingerspitzengefühl en gelukkig doen de meesten dat hier al jaren. En daarom is het dan ook meestal zo dat als we over regeltjes beginnen dat we dat niet voor niets doen. Iedereen vindt altijd dat zijn/haar situatie even niet in hokjes past en dat de regels, eventjes, niet voor dat ene topic gelden. Die discussie is dan ook zinloos om aan te snijden, en idd offtopic ;)
Heb al vele websites over dit onderwerp bezocht, mogelijke bruikbare code gevonden en proberen in te passen.
Graag zie ik dan welke vele oplossingen je al gevonden hebt (zodat wij niet nogmaals met dezelfde oplossingen komen aankakken en onze tijd verdoen) en wat er dan niet werkte aan die oplossingen. Graag zie ik de code die je geprobeerd hebt in te passen en de foutmelding(en) die je kreeg toen je dat deed. Ik vraag hier gewoon om zaken die in je TS hadden moeten staan; conform onze Quickstart.

[ Voor 128% gewijzigd door RobIII op 29-07-2010 13:33 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

RobIII schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:57:
[...]

Waar haal jij uit dat het hier over ASP gaat? ;)
ohw verrek ja 8)7
negeer mij maar 8)
Pagina: 1