• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hallo

Voor het spel supreme commanderwil ik mijn processor updaten echter weet ik niet precies welke

Dit is het huidige systeem

product : Seasonic S12-600, 600 Watt, Retail
product : Antec P180, Zwart, zilver
product : AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed
product : MSI K9N SLI Platinum
product : Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16
product : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
product : Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial
product : Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
product : BenQ FP202W, 20 inch, Zwart 2 keer

Nu las ik dat een AM3 processor in een AM2 socket kan, klopt dit ?
Wil een quad core kopen echter welke raden jullie aan ?
Lees dat er 3 types AM3 zijn, Athlon II, Phenom II, Sempron

Als ik de upgrade uit voer moet ik dan weer Vista opnieuw installeren ? Dacht het wel

Verwijderd

Ga eens naar de site van MSI en zoek daar de QVL lijst eens op van je mobo. Dan weet je gelijk wat er wel en niet zal passen en of je een bios upgrade nodig hebt.

• Wackmack
Bedankt. nog niet aan gedacht, ga gelijk even kijken.

http://global.msi.eu/inde...prod_no=1443&maincat_no=1

Dit is de lijst, dus al deze cpu's kunnen erin. Welke zou jij aanraden zodat het systeem toch in verhouding blijft.

[ Voor 64% gewijzigd door Wackmack op 29-07-2010 00:56 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

http://www.msi.com/index....&prod_no=251&maincat_no=1

Zover ik daar kan vinden gaat een upgrade naar een quad met dat moederbord niet lukken, helaas.

• Wackmack
Je hebt gelijk blue tiger, had de verkeerde lijst maar raad jij het nog aan om te upgraden dan ?

Verwijderd

Het maximale wat je er in kan zetten is een Athlon X2 6000+. Lijkt me toch een aardige upgrade. Je gaat dan van 2 x 1.9 Ghz naar 2 x 3.0 Ghz. Dit is een Windsor. Als je een Brisbane 6000+ neemt, ga je zelfs naar 2 x 3.1 Ghz. Toch een verbetering van meer dan 50% met beide cpu's.

• drijfhout
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou als ik jou was toch denken over een nieuw AM3 moederbord+processor aangezien een cpu upgrade op je huidige moederbord qua prijs/prestatie waarschijnlijk niet zo heel veel oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door drijfhout op 29-07-2010 01:23 ]

• Fid3lity
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Versteegrob schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:02:
Je hebt gelijk blue tiger, had de verkeerde lijst maar raad jij het nog aan om te upgraden dan ?
Ligt eraan wat voor budget je hebt om mee te upgraden. In dit platform zou ik niet al te veel meer steken, hooguit een tweedehands 6000+ uit de V&A hier op Tweakers.

• Wackmack
Wil niet door sparen omdat ik echt alleen deze game wil spelen.Heb al een laptopmen net een iPad gekocht

Verwijderd

Je hoeft trouwens Vista niet altijd opnieuw te installeren hoor, ik had laatst een nieuw moederbord gekocht en deze werd meteen herkent en ik kon ook gewoon direct weer aan de slag zonder ook maar iets te installeren.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:16:
Je hoeft trouwens Vista niet altijd opnieuw te installeren hoor, ik had laatst een nieuw moederbord gekocht en deze werd meteen herkent en ik kon ook gewoon direct weer aan de slag zonder ook maar iets te installeren.
Hangt meer af van welke chipset naar welke chipset je gaat. Waarschijnlijk gebruikt jou Vista nu zijn eigen drivers ipv de fabrikant drivers. Dit kan je in sommige namen wat performance schelen. ;)

Computer says no

• Wackmack
Maar even concluderen. Ik kan geen quadcore omdat ik een AM2 socket heb ipv AM2+

Jullie raden de Athlon X2 6000 aan omdat ik nu de X2 3800 heb.
Heb net het spel binnen gekregen en ga het vanavond testen, ben benieuwd hoe het draait.

Dit zijn trouwens de eisen
Minimale configuratie:
- 1,8 Ghz processor
- 512 MB RAM
- 128 MB videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 en pixel shader 2.0
- 8 GB vrije ruimte
- Windows XP SP2, Windows Vista

Aanbevolen configuratie:
- 3,0 Ghz processor
- 1 GB RAM
- 256 MB videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 en pixel shader 2.0
- 10 GB vrije ruimte
Heb tevens 2 x 20inch schermen, wat vinden jullie van de video kaart mbt deze game, zou ik het op high kunnen spelen op 1680 resolutie

• Wackmack
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:16:
Het maximale wat je er in kan zetten is een Athlon X2 6000+. Lijkt me toch een aardige upgrade. Je gaat dan van 2 x 1.9 Ghz naar 2 x 3.0 Ghz. Dit is een Windsor. Als je een Brisbane 6000+ neemt, ga je zelfs naar 2 x 3.1 Ghz. Toch een verbetering van meer dan 50% met beide cpu's.
Bedankt voor de tip, heb via computer 2e hands een Brisbane 6000+ op de kop kunnen tikken, ben benieuwd naar de performance. Morgenochtend is die al binnen :)

Verwijderd

Ik vind die eisen die ze stellen voor je pc altijd een beetje onzinnig, je kunt namelijk ook een super processor hebben die op 2.4 Ghz loopt en dan zou je denken dat die niet goed genoeg is omdat ie niet op 3.0 Ghz loopt, ze zeggen niks over je level2 of level3 cache. Verder zijn dit de eisen waarmee je echt het minimale aantal frames zal gaan halen waaronder het spel nog een beetje speelbaar is.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ten eerste is er een groot verschil tussen de minimum en aanbevolen specs. Met de minimale specs kan je het spel draaien, of het het spelen waard zal zijn is een andere vraag.

Volgens mij is de videokaart bij die je hebt niet echt het probleem bij Supreme Commander 2. Het spel is immers al uitgebracht in 2007. Bij dit soort strategy games wordt de processor een bottleneck als je met veel players op een map speelt en bovendien veel eenheden hebt rondlopen.

Voor je dingen gaat upgraden zou ik toch eerste een budget vastleggen. Wil je trouwens enkel dit spel spelen of wil je in de toekomst ook andere 'moderne' games spelen. Speel je shootters of enkel strategy games. Etc..

Ik zou persoonlijk niet veel meer upgraden aan dit systeem maar direct overstappen naar een AM2+ of een AM3 socket. Hier heb je veel bang for bucks en ben je ook meer toekomstgericht bezig. En de beste upgrade die je kan uitvoeren zonder nieuw moederbord is zoals eerder al vermeld een tweedehands amd X2 6000 ofzo. Het zal niet zooveel schelen maar toch een aardige brok extra rekenkracht opleveren.

@Smitmartijn: Daar heb je gelijk in maar voor de gewone consument die eigenlijk niets van computers afweet zou dit de boel enkel ingewikkelder maken. De mensen die de game uitbrengen gaan volgens mij uit van de gemiddelde processor op het moment van uitbrengen. Tegenwoordig wordt het natuurlijk alleen maar moeilijker met dual, quad en hexa cores. Voor een persoon die een beetje ingelezen is, is het niet moeilijk te weten dat een X6 op 2.3 Ghz meer performance biedt dan een X2 op 3.1Ghz maar voor een totale leek is dit een ander verhaal...

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter.S op 29-07-2010 11:01 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Wackmack
Hey Wouter,

Heb alles goed overwogen en speel alleen dit spel op de computer. Gebruik deze computer zelden tot nooit. Ga hem nu weer gebruiken voor deze game. Verder heb ik voor surf/school werk een laptop/Ipad

Qua games speel ik alleen maar CoD6 op de PS3 en dat bevalt me prima daarom wil ik niet te veel geld uitgeven aan een upgrade. Denk dat de 6000 een prima middag weg is en ook het maximale is wat ik wil uitgeven, 60 euro

Hier is nog een leuke test

Hier is een test 3800 vs 6000

http://www.anandtech.com/show/2177

• Wackmack
Vanmorgen de nieuwe cpu binnen gekregen.
Gelijk de cpu geinstalleerd en dan krijg ik meteen de volgende error

warning unknown processor revision
the processor installed in your system are of a unknown revision
please contact your bios vendor fr appropriate updates

Wat heb ik geprobeerd

- In de bios komen echter dit kan niet omdat hij de bios laad en dan verschijnt de error hier boven
- Heb de bios update gedownload - http://www.msi.com/index....&maincat_no=1&prod_no=251
- Deze op een usb gezet, oude processor erin gedaan, booten vanaf de usb maar hij wordt niet automatisch geinstalleerd. Kom niet eens voorbij de error van unknown processor

Wat kan ik doen ? Bios updaten is me nog niet gelukt of kan ik beter gelijk vista opnieuw installeren ?

Verwijderd

Reset eerst een je bios en probeer het dan opnieuw met je oude processor. Resetten kan je doen door middel van een jumper (CLR_CMOS) of door het batterijtje er even een kwartiertje uit te halen en dan weer terug te plaatsen. Je oude CPU zou dan moeten werken en kan je je bios updaten. Haal voor zekerheid ook even de stroomkabel uit het systeem als je je batterijtje verwijderd, zodat het systeem helemaal zonder stroom is.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
bios updaten met de oude cpu naar de laatste versie.
als ie met de oude cpu ook errors geeft dan in de bios defaulds settings laden dan zal ie wel weer werken.
nu heb je de nieuwe bios dan de nieuwe cpu erin zetten en windows opnieuw installeren mocht dat nodig zin.

• Wackmack
Omdat de oude CPU het gewoon doet zou dit het ideaal zijn

Vista starten
Bios updaten
Nieuwe CPU erin

Zou dit lukken ?
Heb net de laatste versie van msi gedownload weet alleen niet of die wel goed is.
Kan je de bios updaten vanaf Vista ?
Waarom moet ik de bios resetten ? Hij werkt wel met de oudd cpu

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Versteegrob, was jij trouwens niet die alwetende tweaker die zich met DOC bezighield jaren terug? :)

• Wackmack
Uhhh nee

Verwijderd

Ik heb je net aangeraden om de bios te resetten omdat je aangaf niet voorbij een error te komen van unknown processor. Na een reset zou je oude CPU gewoon weer moeten werken en kan je je bios updaten. Updaten van het bios zou ik doen van af floppy, usbstick of harddisk.

• Wackmack
Hoi

De oude CPU werkt gewoon, dan heb ik geen error en start Vista op.
Alleen met de nieuwe CPU krijg ik die error

Alleen hoe moet ik updaten ? In Vista met de oude CPU ? Of de nieuwe CPU erin en dan met een USB ?
Dat laatste lijkt niet te werken ivm de error

Lees http://www.hardware.info/...uct/MSI_K9N_Platinum_SLI/
Dat je de bios via windows kan updaten

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 30-07-2010 14:30 ]

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij MSI zit, maar bij Asus heb je een bios flash utility, via dat progje moet je dan je bios updaten. Kijk eens of je op de drivercd van je mobo zo'n soort progje kan vinden. Soms bied ook het bios deze optie.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Met de oude cpu en USB, of je kan een bios update utility van je moederbord fabrikant gebruiken.

• Wackmack
Alvast bedankt voor alle hulp mensen

Het gaat om dit moederbord, uit 2006 K9N SLI Platinum

http://www.msi.com/index....&maincat_no=1&prod_no=251

Ga nu kijken of het kan update via bios update utility

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Versteegrob schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:25:
Hoi

De oude CPU werkt gewoon, dan heb ik geen error en start Vista op.
Alleen met de nieuwe CPU krijg ik die error

Alleen hoe moet ik updaten ?
Liefst vantevoren dus, voordat je er een nieuwe CPU instopt. Iets om te onthouden voor de volgende keer.

Verder, blader eens in je BIOS naar een plaats waar je kunt updaten; vaak kan dat ook van USB stick.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Wackmack
Al gekeken, kan volgens mij maar je kan de usb aanvinken als bootsector.
Net gelezen dat je de bios kan update via msi live, ga is kijken of dat werkt. Na de update de nieuwe cpu erin en dan kijken of het werkt.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Versteegrob schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:40:
Al gekeken, kan volgens mij maar je kan de usb aanvinken als bootsector.
Net gelezen dat je de bios kan update via msi live, ga is kijken of dat werkt. Na de update de nieuwe cpu erin en dan kijken of het werkt.
Van de MSI FAQ: http://www.msi.com/index.php?func=faq2show&faq_no=9

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Wackmack
Het werktttttttttttttttttt

Bios update gedaan via msi live en vista start op.
Iedereen heel erg bedankt
Pagina: 1