Terminal (license) server verleend geen licenties maar wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Situatie

Een maal een Windows 2003 server standaard editie sp2 met daar op een terminal server en terminal license server. Er waren 10 open licenties aanwezig die stonden ingesteld “per apparaat “ dit draaide 2 jaar lang zonder problemen, iedereen kon altijd netjes inloggen. Sinds eergisteren klopt er niet veel meer van. Het plan was om 5 extra licenties er bij te doen, dit ging helaas niet zoals het zou moeten, het was niet mogelijk om de licenties toe te voegen. Ik heb daarom contact gezocht met microsoft en kwam met de mededeling om de license server opnieuw te installeren en te activeren via het clearinghouse microsoft. Na dit te hebben uitgevoerd leek het goed te gaan alle 15 licenties zaten er in geactiveerd en wel. Maar nu blijkt wanneer iemand inlogt op de ts server word er geen licentie verleend daar komt nog bij dat de tijdelijke licenties van 90 dagen ook meer nergens te bekennen zijn. Er word dus ook geen tijdelijk licentie toegekend wanneer iemand inlogt. Nu heb ik al aardig rond geneusd op deze site maar ook van microsoft en google natuurlijk maar ik kom niks tegen met dit probleem, ik hoop dat hier op tweakers iemand is die mij kan vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem kan op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 11:46
Misschien dat je op je terminal server even de licentieserver moet toevoegen.
Dit kun je doen middels de terminal server licentie verlenings tool op de terminal server.
Ik denk dat je server de verbinding met de licentie server is kwijtgeraakt nadat je deze hebt verwijders