12 seconde black-out wijziging full-screen programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn videokaart en of dit 'probleem' standaart is betreffende het product. Ik heb een ASUS ATI HD 5870, videokaart met Catalyst Versie 10.6. Mijn systeem draait op Windows 7. Het probleem is als volgt. Tussen het veranderen van programmas, duurt het vaak 10-12 seconde voordat het programma verschijnt, het scherm is dan volledig zwart. Dit verschijnsel is alleen bij programmas waarbij het hele scherm wordt benut, zoals ModernWarfare2 en dergelijke, waarbij alleen het spel op de voorgrond is. Gedurende die 10-12 seconde reageert het systeem gewoon normaal, het geluid doet het ook goed etc. etc. Het probleem is alleen dat het 10-12 seconde zwart is.

Het systeem geeft geen fouten aan of iets dergelijks.

Hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk.. maaruh, mijn glazen bol is op dit moment RMA... dus zou jij zelf even kunnen vertellen wat de rest van je systeem is?

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2010 00:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met het veranderen van programma's? Heb je meerdere games open staan en zit je te alt-tabben tussen de games? Of bedoel je als je het programma sluit en over gaat naar Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:40:
Wat bedoel je met het veranderen van programma's? Heb je meerdere games open staan en zit je te alt-tabben tussen de games? Of bedoel je als je het programma sluit en over gaat naar Windows?
ja...............ik heb een game open staan en dan alt-tab ik bijvoorbeeld naar internet.

Overige computer specs:
i7 860
asus p7p55d moederboard
2x 1666 mhz RAM-platinum van OCZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is niet "De rest van je systeem"

Welke HDD(s) en eventueel SSD(s)
Welke voeding?
offtopic:
Waarom zul'k traag DDR3 ram in combo met een i7 860 & HD5870 :S

Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:39:
ja...............ik heb een game open staan en dan alt-tab ik bijvoorbeeld naar internet.
Dat heb ik ook wel.. Heel normaal, als je het spel gewoon opstart heb je geen vertraging?

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2010 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoeveel werkgeheugen heb je eigenlijk...en hoe vol zit dit als je in de betreffende game zit?

Ken zoiets van BF2 op m'n nu wel degelijk verouderde pc's...ff wachten...werkgeheugen zit beetje erg vol.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:41:
Dat is niet "De rest van je systeem"

Welke HDD(s) en eventueel SSD(s)
Welke voeding?
offtopic:
Waarom zul'k traag DDR3 ram in combo met een i7 860 & HD5870 :S

Edit:

[...]

Dat heb ik ook wel.. Heel normaal, als je het spel gewoon opstart heb je geen vertraging?
Ehmm ik heb 2 HDD's. Primaire waar alle programmas op staan is een Samsung HD103SJ. En onlangs heb ik een 2e HDD gekocht, een western digital. Beide 1 TB opslag. Geen SSD. Mijn power-supply komt van een cooler-master real power 520W. Als ik het spel gewoon opstart, is er geen vertraging. Voor de duidelijkheid, niks loopt vertraagd of werkt niet goed.

Dit gebeurd gewoon als ik mijn computer opstart en dan een spel aandoe, dus niet na een lange tijd. Het rare vindt ik wel dat dit gewoon willekeurig gebeurd.

Ik heb geen idee wat werkgeheugen is, maar ik neem aan dat het fysiek geheugen is? Zo ja, totaal 4 gb, beschikbaar 1560 en als ik het spel speel, is er nog 33 vrij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gewoon in windows zou je zo rond de 1.5GB gebruik moeten zitten, en in BFBC2 zo rond de 2.5GB (Hier teminste). Ik speel alles high ect, als ik alt+tab duurt het IDD wat langer voordat het spel opstart, maar als ik de .exe aanklik hoef ik maar 3/4 secs te wachten voordat ik de eerste reclame krijg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik heb bij bepaalde games dat mijn volledige pc vast loopt en op zwart blijft als ik alt-tab naar Windows. Ik vermijd alt-tab dan ook zoveel mogelijk in eender welke full screen game. Ik sla gewoon mijn progress op, sluit het spel en daarna start ik het gewoon terug.

Je hebt trouwens ook niet veel geheugen vrij als je aan het gamen bent. Op dat moment gaat je pc moeten swappen en dan is alles natuurlijk trager.

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 31-07-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
kluyze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:23:
Je hebt trouwens ook niet veel geheugen vrij als je aan het gamen bent. Op dat moment gaat je pc moeten swappen en dan is alles natuurlijk trager.
Ik denk dat bovenstaande je antwoord is....

btw, de opsomming van je systeem is nog steeds niet compleet,
Je geeft aan dat je win 7 gebruikt maar niet of het 32 of 64 bit is.
Bij W7 32 kan je niet van de volledige 4gb gebruik maken (al helemaal niet als je een 5870 met 2GB grafisch geheugen hebt)... en bij W7 64 is 4GB werkgeheugen ook niet bijzonder veel...zeker niet als je een paar zware progjes hebt draaien.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kluyze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:23:
Ik heb bij bepaalde games dat mijn volledige pc vast loopt en op zwart blijft als ik alt-tab naar Windows. Ik vermijd alt-tab dan ook zoveel mogelijk in eender welke full screen game. Ik sla gewoon mijn progress op, sluit het spel en daarna start ik het gewoon terug.

Als je (veel) PC moet swappen is er iets niet goed :S Ik draai BFBC2 op in totaal ~2.5GB Geheugen (Inclusief ~1.5GB van Windows zelf) vrijwel zonder swapfile.. (4GB DDR3 1333Mhz 9-11-11-27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:19
Waarschijnlijk het scherm zelf, als er van resolutie geswitched word gaat de videokaart soms even "uit". De monoitor verliest dan ingangssingnaal en gaat opnieuw scannen.
Onze samsung 24 inch monitor heeft hier ook last van. Probeer eens een andere monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad, mijn beeldscherm (Dell 3008WFP) is ook vrij traag bij het veranderen van resolutie. Kan zo 5+ seconden duren, helemaal als er door brak programmeren 2x van resolutie veranderd wordt.

Dat laatste merkte ik bij mijn CRT-monitor ook: bij sommigen spelen werd 2 of 3x 'geklikt' (geluid dat uit de monitor kwam bij het veranderen van resolutie) bij het alt-tabben naar Windows ipv. 1x.

Heeft verder waarschijnlijk weinig met je systeem te maken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:42:
[...]

Als je (veel) PC moet swappen is er iets niet goed :S Ik draai BFBC2 op in totaal ~2.5GB Geheugen (Inclusief ~1.5GB van Windows zelf) vrijwel zonder swapfile.. (4GB DDR3 1333Mhz 9-11-11-27)
Hij geeft aan dat indien hij in een spel zit er nog 33 ( MB? ) ram geheugen vrij is. Als hij zoals eerder gezegd Win 7 x86 draait, dan heeft hij rond de 3GB aan geheugen beschikbaar. Hij geeft zelf aan om meerdere applicaties gelijktijdig te draaien. IE of Firefox kan na een tijd ook redelijk wat geheugen reserveren. Ik heb al eerder gezien dat bij een groot aantal vensters en tabs er tot 700MB aan geheugen door FF kan gebruikt worden en ook IE kan bij zwaar gebruik wel eens een grote geheugen honger hebben.

Dan is 3GB snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bliz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:46:
Waarschijnlijk het scherm zelf, als er van resolutie geswitched word gaat de videokaart soms even "uit". De monoitor verliest dan ingangssingnaal en gaat opnieuw scannen.
Onze samsung 24 inch monitor heeft hier ook last van. Probeer eens een andere monitor
Ik denk dat dit de verklaring ervoor is. Hoewel alles op 1920x1080 draait.

Oh en nog maals sorry dat ik niet alle computer specs heb verteld. Ik ben hier nog maar een groentje :( Ik heb windows 7, 64 bit.
Pagina: 1