[Lucid Lynx 64b] [Wine 1.2] ALSA geluid valt willekeurig weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Jazeker lieve kijkbuiskinderen, ik ben nooit meer teruggegaan naar Windows.
Al vele maanden speel ik, tot mijn genoegen bijna probleemloos, mijn Warcraft en Counterstrike onder Wine.

Nu speelt al heel lang een issue die me nu begint te vervelen:

De WineCFG gebruikt standaard ALSA of OSS als sound driver. Ik gebruikte dan ALSA, maar dan bleek dat op willekeurige momenten het geluid wel eens gewoon wegviel. Het verdween gewoon. Als ik dan in warcraft bij de 'sound options' van 'default' naar 'speakers' wissel of andersom krijg ik het geluid wel weer terug, maar dan zal het willekeurig toch weer wegvallen. Ook heb ik dan wel meer dan eens eens last van krakend en storend geluid.

De oplossing? OSS gebruiken in plaats van ALSA.

Helaas kan ik dan op de achtergrond niet nog een muziekje draaien of Mangler gebruiken.

Nu, bij het spelen bij Counterstrike móet ik wel ALSA gebruiken, die wil om een of andere reden niet lief samen spelen met OSS. Helaas heb ik mijn oude probleem dan weer terug: Bij het gebruik van ALSA zal compleet willekeurig het geluid wegvallen tijdens het spelen.

Mijn probeersels tot dusver:

- WINE/WoW wiki erop naslaan
- veelvuldig settings geprobeerd ALSA/OSS, bitrate, etc
- WINE geupdate naar versie 1.2
- Heel de rest van het systeem ook maar geupdate
- Rebooten (uiteraard)
- Googlen (wat is nou de juiste engelse term om te zeggen dat iets willekeurig wegvalt??)

Ik kom er niet aan uit. Iemand hier met heldere ideëen of zaken die ik nog moet proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb hetzelfde probleem met Diablo. Eerlijk gezegd echter nog geen OSS geprobeerd, misschien wil dat helpen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk gebruikt de distributie PulseAudio ipv ALSA of OSS en Wine ondersteund dat niet. Er is wel een oplossing maar ik heb geen idee of deze werkt.

http://www.webupd8.org/20...-built-in-pulseaudio.html

Om dit te installeren op een Ubuntu 10.04 (of variant daarvan) moet je dus dit doen:
Het is een upgrade dus de oude versie niet verwijderen...

$ sudo add-apt-repository ppa:c-korn/ppa && sudo apt-get update
$ sudo apt-get upgrade

En vervolgens winecfg openen en bij de audio tab PulseAudio kiezen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Wel, wat ik op dit moment heb gedaan is de audio van 'full' naar 'emulation' omgezet in WineCFG. Dit laat Warcraft gewoon op ALSA draaien zonder dat het geluid nog wegvalt.

In CSS heb ik nog wel eens dat het spel onheroeppelijk begint te stotteren, maar heb nog niet kunnen bevestigen dat dit gerelateerd is aan de audioproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 07:52

Crakie

I want my board back, Lance

Pulseaudio eraf pleuren in Ubuntu 10.04 is het beste wat ik ooit gedaan heb. De meest vreemde problemen (ook niet audio-gerelateerd) verdwenen als sneeuw voor de zon.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Pagina: 1