Pop/crackle geluiden alleen tijdens Full Screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een tijdje een heel vervelend probleem met mijn geluid,
Als ik een filmpje op YouTube op Full Screen zet of een film of spel op full screen speel krijg ik heel vervelende plop en krakkel geluiden erdoorheen(En ja het is vreemd genoeg alleen full screen).

Ik had een Supreme FX semi built in ASUS geluids kaart die ik verving want ik ging ervanuit dat het daaraan lag.
Nu heb ik een Creative Audigy SE gekocht(Ik weet het, niet de beste) en het probleem is er nog steeds!

Mijn Pc heeft de volgende hardware:
-Windows 7 64-bit
Asus Striker II extreme
-Intel Core Quad 9650
-XFX GeForce 285GTX(Momenteel een 260 GTX want de 285 is 'stuk').
-6GB RAM(2 merken dacht ik)

De dingen die ik heb geprobeerd zonder positief resultaat:
-Geluidskaart uit en terug in de socket doen(andere sockets geprobeerd)
-Hz verschuiven van 96hz naar 48 en 24bit naar 16 enz enz.
-Windows 7 opnieuw geinstalleerd
-Drivers geupdate van Creative en alle andere hardware in de Pc
-BIOS geupdate

Dus bij deze ben ik ten einde raad aangezien ik NIKS kan vinden op Google en niks tot nu toe heeft geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een lastige.
Misschien heeft het te maken met de grootte van buffers, en hardwareversnelling van audio en video.
Anders lijkt het een fout van het moederbord, of Windows 7 werkt niet goed met de grafische kaart.

Kun je eens proberen om de hardwareversnelling van de audio eens lager zetten.
Had je het bij beide grafische kaarten?

Deze lijkt ook zoiets te hebben, maar dat kan iets anders zijn:
http://www.sevenforums.co...deo-sound-distortion.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt ook op eventuele DPC spikes. Download DPC Checker ( http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml ) , start het programma en bekijk je youtube filmpjes fullscreen. Komen er dan rode bars in de checker dan heb je een DPC probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik heb zelf ook een supremeFX (II) en mijn kaart heeft nergens last van (luister op een Grado SR80i). Heb je je spulletjes op de front panel aangesloten, of gewoon de back panel? De front panel geeft bij mij nogal veel ruis namelijk.

Fullscreen video kost meer rekenkracht van je machine (videokaart?), misschien dat er dan wat mis gaat met de PCI slots? Ik zou eens goed in je BIOS gaan kijken, en dan met name de PCI clocks (staat normaal op 100 mhz dacht ik). Is je PC geaard trouwens?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Niet online
Hoe kan je in Windows 7 de hardware versnelling lager zetten? Ik dacht dat ze die optie weg hadden gehaald uit DxDiag enzovoort.

En ja ik heb het met beide videokaarten, door wat research kwam ik erachter dat het met de Drivers van Nvidia te maken heeft.

Ook heb ik gekeken of het een DPC Latency probleem was en de meter ging niet hoger dan 300 maximaal tijdens full screen activiteit.(Wat nog vol groen is).

Er zit alleen een plug achterin de PC voor de audio.

En ik weet niet hoe je erachter komt of je PC geaard is, enig idee?

Ik zag dat alles 100mhz was in de PCI clock, in de BIOS tenminste.

Oh ik heb hier nog een kleine 'benchmark' van GPUz:
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/148/gpuzbenchjigs.jpg

*EDIT*

Ik heb mijn videokaart van slot veranderd, waarna ik meteen een oud probleem kreeg, en dat was dat af en toe als ik de PC opstartte, hij bleef hangen op zwart beeld en de monitor in slaapstand ging omdat er geen video werd herkend, dus los van het feit dat er iets mis kan zijn met het moederbord is het gekraak van het geluid nu weg, vreemd genoeg.

Ik vrees dat de PCI slots van het moederbord misschien niet goed werken, terwijl alles vrij nieuw is(ong. een jaar oud).

[ Voor 77% gewijzigd door Opblaaskaas op 29-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het niet helemaal compatible of is er iets stuk op het moederbord.
In een ander slot wordt misschien een andere interrupt toegewezen. Maar ik dacht dat zoiets alleen vroeger (meer dan 10 jaar geleden) problemen gaf met shared interrupts en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Niet online
@ Zeemijl Ja inderdaad, ik vrees dat er iets mis is met het moederbord, probleem is, zo heb ik inmiddels mijn Voeding, Geluidskaart en zelfs videokaart al vervangen door problemen wat iets totaal anders bleek te zijn, ik durf nu niks meer met zekerheid te zeggen, helemaal door de verhalen van Nvidia die geluids kaart drivers verstoord en dergelijke.
Pagina: 1