Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik denk dat wij u een interessante job als Mystery Shopper kunnen aanbieden. "De community manager"
Ik zal de linkeldings zal ik even weglaten anders gaan mensen dit misschien zien als spam of werving.

Gistermiddag heb ik een mail gekregen via werk.nl van een bedrijf die claimt een internationaal marktonderzoeksbureau te zijn, genaamd Helion. De quote is zo'n beetje de kern van de brief, die overigens in perfect en foutloos Engels is geschreven.
Ik heb de website en de faq doorgenomen en het klinkt allemaal wel goed misschien wel goed? Het kan eventueel op je werk/leven worden aangepast, je krijgt aankopen vergoed of deels, soms moet je ook bepaalde 'aankopen' doen van hun. Die krijg je dan vergoed.
Maar het kost je wel werk zo te lezen met van alles invullen en de 'lastige' klant zijn. Dit is niet als fulltime maar voor een paar uurtjes zo nu en dan d'r bij.

offtopic:
Laat mij maar pompstations en parkeerplaatsen checken, ik joekel toch 4-5 dagen in de week door heel NL. Dan doe ik ook wat nuttigs in mijn 0,45 pauze. En de koffie de gehaktbal en het broodje moeten natuurlijk getest worden. :+
En het word nog vergoed ook (of deels).

Alle gekheid op een stokje, hebben mensen ervaring met zoiets als 'Mystery guest' ? Op het web kon er er verder weinig info over vinden?
Of ben ik straks zelf een hoop tijd en (geld) kwijt zonder ik wat verdien en een bout aan nutteloze aankopen in mijn huis staan? :P

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Wat denk je zelf?

If it sounds too good to be true, it probably is.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor marktonderzoek wordt op zich goed betaald. Ik heb dat vroeger als kind wel eens gedaan, kreeg je 50 gulden voor een uurtje of misschien twee je mening geven over een kwarktoetje. Maar: waaróm willen ze jou een baan als mysteryshopper aanbieden? Als die reden iets onzinnigs is, weet je wel hoe laat het is. Zelfde als je er eerst zelf in moet 'investeren', etc. De gebruikelijke 'red flags'.

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als je een beetje Googled kom je erachter dat het geen spam is maar ook geen goed bedrijf. slecht betaald, moeilijk contact, onduidelijk, hoge eisen bij inschrijving (hele lijsten met persoonlijke gegevens)

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Abom schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:48:
Wat denk je zelf?

Die opmerking zie je ook overal terug. Zo goed klinkt het nu ook niet allemaal. En bovendien zou het best kunnen dat ze mystery shoppers/guest op die manier werven. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Abom schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:48:
Wat denk je zelf?

Daarom deze post ook ;)

Dat van het slechte contact had ik nog niet gelezen, in ieder geval goed om te weten.
Ik hoopte eigenlijk op reacties op GoT van gebruikers die er persoonlijke ervaring mee hebben, omdat het mij onbekend is...
Ik ga dit weekend toch even die community manager mailen, gewoon om even te kijken wat het is, of wat de reactie is van de manager. Gewoon om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. :)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alle gekheid op een stokje, hebben mensen ervaring met zoiets als 'Mystery guest' ?
Ja, ik ben een tijdje Mystery Shopper geweest voor TNS NIPO: http://www.tns-nipo.com/p...tures-mysteryshoppers.asp

Ik deed het meestal één dagdeel in de week, meestal zaterdagochtend, soms een avond.

Je krijgt een checklist met dingen die je moet controleren en noteren, en je moet je daar ook echt heel erg aan houden. Verder moet je specifieke produkten kopen (die krijg je uiteraard geheel vergoed), en je ervaringen etc daarmee ook allemaal noteren.

Je hebt iig niet veel vrijheid voor eigen initatief, wat op zich ook logisch is, omdat dat het vergelijken lastiger maakt. Het gaat dus heel erg geregisseerd allemaal.

Op zich geen onaardig werk, af en toe best leuk zelfs. Verwacht er qua salaris niet veel van, het is een leuk zakcentje, meer niet. Als je rijk wil worden, zou ik ergens anders kijken ;)

Ben er mee gestopt omdat ik er geen tijd meer voor had.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1