Toon posts:

K7T Turbo, problemen met keyboard!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n broer heeft een K7T turbo gekocht met een Athlon Thunderbird 850. Alles is in elkaar gezet en werkt ook, maar niet altijd.

Wat is 't probleem? Als de computer opgestart wordt gebeurt er eerst een tijdje (circa 10 - 15 seconden) niets en daarna gaat ie pas z'n geheugen tellen. Vervolgens start de computer zonder enige problemen of foutmeldingen op, maar de lichtjes van het keyboard blijven branden. Het keyboard reageert ook totaal niet. In Windows aangekomen doet het keyboard ook niets. Verder sluit Windows probleemloos af.

Het probleem kan opgelost worden door, terwijl de computer opstart, de stekker uit 't stopcontact te halen en er vervolgens weer in te steken. Dan wordt het geheugen meteen getest en werkt het keyboard ook. Dit kan echter maar een of twee keer voordat de problemen weer beginnen.

Een bijkomend probleem is dat Windows veel te traag is!

System config:
Thunderbird 850
MSI K7T Turbo
256MB
Matrox G450 videokaart

Al geprobeerd om op te lossen: DIMM's verwisseld en vervangen, moederbord omgeruild, geaard stopcontact gebruikt.

Wie heeft dit wel eens meegemaakt en / of heeft hier een oplossing voor??

Thanx

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wel, moederboard ook omgeruild ? dan denk ik ten eerste: Probeer een ander toetsenbord en ten tweede de belangrijkste, probeer een andere voeding! als je een 230 a 250 watt voeding met een TB combineerd en een snelle videokaart krijg je geheid problemen.

Dus probeer eerst het toetsenbord (is denk ik niet de oorzaak) en daarna een andere voeding (min 300 watt) Hebbes probleem gevonden!

Laat nog ff horen hoe et gegaan is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ja, die was ik nog vergeten, ander toetsenbord hebben we ook geprobeerd :)

De voeding is trouwens 300 Watt, inderdaad nog even proberen de voeding te wisselen... Misschien is het wel een slechte voeding ofzo.

Verwijderd

Ik heb het ook, komt doordat je een usb toetsenbord hebt. Comptechworld vertelde met dat USB nog een beetje experimenteel was en dat dit normaal was (ik heb 2 Turbo's gehad, dus dat verhaal klopt wel)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat raar zeg! Dit is namelijk gewoon een ps2 toetsenbord! Dat zou toch altijd moeten werken?! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand hier een oplossing voor?? :?

Verwijderd

Je bent niet de enige met het probleem. Wij leveren PC's met MSI K7Tpro 2A moederboarden en hebben het probleem sinds kort ook (in dit geval met een Silitek SK-2500 type keyboard). We hebben echter vele PC's geleverd die dezelfde combinatie mainboard/keyboard hebben en waar het probleem zich niet voordoet. Echter de laatste zending mainboard/keyboard/kasten hebben dit probleem soms. Het lijkt erop dat het inderdaad met de voeding te maken heeft. Ik gebruik altijd kasten met een 250 Watt (inWin S500), maar heb 5 PC's gemaakt waar een andere kast gebruikt is en laat die PC's nu het probleem geven! Volgens mij ben ik de oorzaak van het proleem dus op het spoor. Ik ga nu binnenkort die kasten bij de klant eens openschroeven en kijken welke voeding er nu inzit... Een ander type (ouder) keyboard losten bij deze PC's het probleem bij ons (tijdelijk) wel op. Als het goed is zou een andere voeding het probleem dus op moeten lossen. Ga ik ook eens proberen!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
is hier al meer nieuws over? aangezien ik nu een soortgelijk probleem heb...

Verwijderd

Hmm
Ik heb een dergelijk probleem gehad met een netwerkkaartje en een a7v 133 EN hetzelfde met een k7t turbo.
Netwerkkaartje erin en keyboard hangt , veder werkt alles wel.
Met een ander merk netwerkkaartje geen trubbels meer.
Netwerkkaart was TP-LINK model TF3239 revisie K1 met realtek RTL8139C chip.
Pagina: 1