[osx86] problemen p55

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik heb een paar dagen geleden van een vriend een mac os x snow leopard cd gekregen om eens mee te expirimenteren. Alleen gaat het niet zoals gehoop.

Allereerst maar even de specs:

Msi p55-gd65
Intel i3 530
4GB ddr3
2x 32GB crucial ssd (niet gebruikt voor installatie)
1x Samsung F3 1TB (3 partities waarvan 1 *250GB wordt gebruikt voor osx)
XFX 8800GT

Ik heb ondertussen ook een aantal andere opties geprobeerd zoals:

iDeneb
iAkatos
iPC
Kalyway

Maar dit mocht allemaal niet helpen ik heb het volgende geprobeerd.

Eerst zoeken op google (geen resultaat)
2x SSD loskopelen (geen resultaat)
Alle apperatuur loskoppelen zoals usb drive/camera/audio (geen resultaat)
1GB ipv 4 (geen resultaat)
Alle uitbreidings kaarten los (geen resultaat)

Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het wel een aantal mensen is gelukt om het werkend te krijgen met een p55 chipset en een i3/i5 processor.

Het enige waar ik nog enige vorm van geluk mee heb gehad is iDeneb. Met deze wist ik als enige te komen in het installatie menu en heb ik osx kunnen installeren. Alleen het booten van de hdd wilt niet lukken. Zodra hij boot reset hij zichzelf weer. Ik heb wel bij "advanced bootoptions" geprobeerd: -x/-v/-f/cpus=1/cpus=2/cpuratio=22 maar dat mocht allemaal niet baten.

Ik post zo een plaatje van wat ik zie als ik een andere versie probeer te installeren.

YouTube: osx install fail.3gp

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/4qfvd2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door tweakG5 op 28-07-2010 18:10 ]

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Bios settings wel goed?

Kijk eens op deze site en probeer die methode eens.

Staat ook een database op speciaal voor P55 moederborden (dan wel Gigabyte maar ook een aantal andere merken)

[ Voor 24% gewijzigd door BlackLabel01 op 28-07-2010 18:19 ]

• tweakG5
BlackLabel01 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:18:
Bios settings wel goed?

Kijk eens op deze site en probeer die methode eens.

Staat ook een database op speciaal voor P55 moederborden (dan wel Gigabyte maar ook een aantal andere merken)
Jep die heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet. Heb ook al iBoot universal gebruikt.

• tweakG5
iemand

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 19:53
Ook geprobeerd met busratio=20 ? Ik meen te herinneren dat bij mij het verschil maakte tussen wel en niet booten (hazard snow leopard op p55-gd-65)

• tweakG5
Sjef_Arie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:17:
Ook geprobeerd met busratio=20 ? Ik meen te herinneren dat bij mij het verschil maakte tussen wel en niet booten (hazard snow leopard op p55-gd-65)
Net geprobeerd werkt helaas ook niet.

• tweakG5
iemand nog ideeën?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:01
Misschien een DVD pakken die wel i3 support heeft? ... Kijk maar eens naar de EmpireEFI methode.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
iMick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:02:
Misschien een DVD pakken die wel i3 support heeft? ... Kijk maar eens naar de EmpireEFI methode.
Mja, die iBoot methode ondersteunt i3 processors als het goed is.

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:56
Dus je hebt alle IDE settings naar AHCI veranderd dus?
En welke iAtkos heb je geprobeerd, een leopard of een SNow leopard versie (iatkos s3)

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
GraphicsEnabler=No geprobeerd?

Andere installatie-methoden hebben denk ik niet zoveel zin. Je ziet dat OSX echt vastloopt op een deel van de hardware. Wat ik je wel kan vertellen is dat iBoot een erg makkelijke methode is, Je kan dan de iBoot supported pakken met vanilla kernel. maar zoals ik al zei geef ik dat niet veel hoop. Ik neem aan dat je -x/-v op alle methoden hebt geprobeerd?

Weet je zeker dat het goed gaat met die partities? Om allerlei problemen te omzeilen gebruik ik een HDD voor windows en een voor OSX.

Ik moet zeggen dat het bij mij wel erg makkelijk ging omdat mijn moederbord (Gigabyte p55 UD2) echt optimaal ondersteund wordt, met die MSI is het misschien wat moeilijker. Maar kijk eens op insanelymac.com, daar vind je wat ervaringen en guides met waarschijnlijk ook wel jouw moederbord.

Ik hoor het wel ;)
Pagina: 1