Coax kabel wil niet door loze pvc-leiding *

Pagina: 1
Acties:

• KOEN KDG
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 13:10
hey,

ik heb een probleempje.
ik heb satelliet tv en ik wilde laats een 2e kabel trekken door mijn leiding voor beter ontvangst.
dat is dus mislukt en zit ik nu met een echte loze leiding.
die is niet meer bruikbaar ook niet met stofzuiger Enzo... |:(
nu heb ik dus helemaal geen tv meer in mijn woonkamer.

nu weet ik dat er mogelijkheden zijn om je LAN-netwerk uitbreiden zijn met home plugs en draadloos natuurlijk.
maar zijn er ook opties om dat met coax te doen?
of zijn er modems die coax signaal over een utp kabel kunnen verzenden?
en als dit mogelijk is werkt dat dan ook voor satelliet?

ik hoop snel antwoord te krijgen :)

ps. ik weet niet of dit het goede forum is voor deze vraag maar ik weet niet zo goed waar hij anders moest

Verwijderd

koop een goede stofzuiger (of huur er 1 bij boels ofzo)
tape de opening helemaal af
leg een trekkoord aan de andere kant
zuig het koord naar binnen
bind de coax aan het koord, en trek met de hand de boel naar binnen.

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05-2025
Nee, Dat bestaat niet.
Wel heb je hdmi over cat 5. 2 utp kabels om een hdmi kabel te vervangen.
Maar ehh.. boor gewoon een gat! kan toch niet zo moeilijk zijn dit te fixen? Desnoods breken!
Een zak rotband halen en het is allemaal weer spik en span!..

succes

• KOEN KDG
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:53:
koop een goede stofzuiger (of huur er 1 bij boels ofzo)
tape de opening helemaal af
leg een trekkoord aan de andere kant
zuig het koord naar binnen
bind de coax aan het koord, en trek met de hand de boel naar binnen.
ik heb al een professionele stofzuiger
met garen en vis draad geprobeerd en met watje aan het uiteinde geknoopt,
klein natuurlijk.
maar zonder succes

soms gaat er wel 40 meter in hoewel de leiding zelf maar 21 meter lang is

ik heb de leiding zelf eerlijk gezegd al beetje opgegeven

maar bedankt voor je post :)

• KOEN KDG
MartijnKooi schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:56:
Nee, Dat bestaat niet.
Wel heb je hdmi over cat 5. 2 utp kabels om een hdmi kabel te vervangen.
Maar ehh.. boor gewoon een gat! kan toch niet zo moeilijk zijn dit te fixen? Desnoods breken!
Een zak rotband halen en het is allemaal weer spik en span!..

succes
het gaat om een appartement
dus de meterkast ligt niet egt in het huis zelf.
zit een ander appartement tussen
en die mensen wil ik nou niet storen met mijn geboor en mijn kabels
en ik hou het liefst toch ook wel de muur in tact O-)

maar als niemand anders iets weet zal het wel moeten :'(

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Je zegt loze leiding, bedoel je dat de leiding helemaal leeg is? Zo ja dan kan je gewoon met een trekveer in de weer toch?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Merijn70 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:06:
Je zegt loze leiding, bedoel je dat de leiding helemaal leeg is? Zo ja dan kan je gewoon met een trekveer in de weer toch?
Ik denk juist dat er nu teveel in zit :) En goed klem ook.

https://discord.com/invite/tweakers

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, je kunt HDMI en VGA en coax ook over CAT sturen met dedicated appaten

http://www.lindy-international.com/audio-video/extenders/

en dan zul je de andere kant op uiteraard ook je afstandsbediening signaal van de satteliet ontvanger moeten sturen, en je CAT5 kabel wordt dan wel dedicated gebruikt voor video he?

En je kunt het het ontvangen signaal uiteraard ook over tcp sturen, helaas kan ik je niet aan details helpen, wellicht kan een geavanceerde satteliet/DVR dat zoals de homecast 9000, of kan het met een satteliet kaart in een linux pc ( met vlc?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KOEN KDG
Merijn70 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:06:
ja hij is helemaal leeg
en nee, de trekveer blijft na 1 meter hangen vanaf de tv
als ik het probeer vanaf de meterkast moest hij nog 2-3 meter en daar gaat hij ook niet meer veder
ik denk dat het met de stofzuiger om het zelfde stukje gaat

• KOEN KDG
redfoxert schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:16:
[...]

Ik denk juist dat er nu teveel in zit :) En goed klem ook.
nee de leiding is helemaal leeg ;)
tenminste laten we dat hopen...

• KOEN KDG
leuk_he schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:20:
Ja, je kunt HDMI en VGA en coax ook over CAT sturen met dedicated appaten

http://www.lindy-international.com/audio-video/extenders/

en dan zul je de andere kant op uiteraard ook je afstandsbediening signaal van de satteliet ontvanger moeten sturen, en je CAT5 kabel wordt dan wel dedicated gebruikt voor video he?

En je kunt het het ontvangen signaal uiteraard ook over tcp sturen, helaas kan ik je niet aan details helpen, wellicht kan een geavanceerde satteliet/DVR dat zoals de homecast 9000, of kan het met een satteliet kaart in een linux pc ( met vlc?)
ziet er allemaal wel strak uit
maar ik kan op jouwen linkje niks vinden over coax met cat5 ofzo
wel av enzo maar dat is toch iets heel anders als coax toch??
het over het algemeen hou ik liever alle set-op boxen bij de tv in verband met optische aansluitingen Enzo

en over je tcp plantje volg ik je eerlijk gezegd voor geen drol 8)7
mss dat iemand anders me dat even wat duidelijker kan uitleggen O-)

Verwijderd

Coax is ook maar een datadrager he, ik vermoed dat je de coax bedoeld van je schotel naar je satelietontvanger.

Je zou dus je ontvanger in je meterkast moeten hangen en van daaruit met zo'n kastje via UTP je data naar je apartement drukken, de andere kant op kan je werken met zogenaamde IR blasters.

Een andere oplossing is toch blijven spelen met een trekveer, tenzij de leiding ergens ontdaan is van PVC pijp moet je er gewoon doorheen kunnen.

Als je 2 kabels wilt gebruiken door 1 pijp zal je ze trouwens toch beiden tegelijk moeten trekken met een veer, anders moet het wel fout gaan...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

UTP ipv coax kan niet. Maar je kunt uiteraard je satteliet ontvanger verplaatsen.

En dan het audio/video signaal van de satteliet ontvanger op een of andere manier naar je kamer brengen.

dat kan via zo'n HDMI over utp oplossing, of door een heel slimme satteliet ontvanger(=evt PC) te nemen die het omzet naar een computer protocol.

[ Voor 61% gewijzigd door leuk_he op 28-07-2010 20:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KOEN KDG
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:
Coax is ook maar een datadrager he, ik vermoed dat je de coax bedoeld van je schotel naar je satelietontvanger.

Je zou dus je ontvanger in je meterkast moeten hangen en van daaruit met zo'n kastje via UTP je data naar je apartement drukken, de andere kant op kan je werken met zogenaamde IR blasters.

Een andere oplossing is toch blijven spelen met een trekveer, tenzij de leiding ergens ontdaan is van PVC pijp moet je er gewoon doorheen kunnen.

Als je 2 kabels wilt gebruiken door 1 pijp zal je ze trouwens toch beiden tegelijk moeten trekken met een veer, anders moet het wel fout gaan...
ik heb de 2 kabels ook geprobeerd samen te trekken maar dat is mislukt.

• KOEN KDG
leuk_he schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:48:
UTP ipv coax kan niet. Maar je kunt uiteraard je satteliet ontvanger verplaatsen.

En dan het audio/video signaal van de satteliet ontvanger op een of andere manier naar je kamer brengen.

dat kan via zo'n HDMI over utp oplossing, of door een heel slimme satteliet ontvanger(=evt PC) te nemen die het omzet naar een computer protocol.
hoe kun je zien of je een slimme satelliet ontvanger hebt?
wat houd dat precies in?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

KOEN KDG schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:46:
[...]

ik heb de 2 kabels ook geprobeerd samen te trekken maar dat is mislukt.
Dus je krijgt er wel een trekveer of touw doorheen?
Hoe dik is een enkele coax precies?
Hoe dik is de diameter van de pijp?

Verder:
* Coax kabel(s) tussen LNB en satelliet ontvanger kan je niet vervangen voor iets anders. Maar voor tussen satelliet ontvanger en TV bestaan genoeg mogelijkheden. Houdt er rekening mee dat bij de een aantal de beeldkwaliteit drastisch achteruit gaat.
* Een 2e kabel trekken voor betere ontvangst? :? Leg die eens uit - want ik snap het niet hoe dat in de ontvangst zou moeten helpen?
Of bedoel je gewoon omdat je een twin tuner wilt gaan gebruiken?

Heb je bij het eruit trekken van de 'oude' kabel niet meteen een touw mee terug getrokken?

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 28-07-2010 22:03 ]

Alles kan stuk.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
idee om even met behoorlijk grof geweld de trekveer vanaf de tv erin te rammen. waarschijnlijk de pijp gebarsten en wat stuck spul naar binnen gelopen.

• KOEN KDG
remco_k schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:
[...]

Dus je krijgt er wel een trekveer of touw doorheen?
Hoe dik is een enkele coax precies?
Hoe dik is de diameter van de pijp?

Verder:
Coax kabel(s) tussen LNB en satelliet ontvanger kan je niet vervangen voor iets anders.
Een 2e kabel trekken voor betere ontvangst? :? Leg die eens uit - want ik snap het niet hoe dat in de ontvangst zou moeten helpen?
Of bedoel je gewoon omdat je een twin tuner wilt gaan gebruiken?

Heb je bij het eruit trekken van de 'oude' kabel niet meteen een touw mee terug getrokken?
nouja het is een koka 799 en er zat eerst een koka799+telefoon lijn bij dus ging ik 2 koka799 proberen
ging niet goed
ik dee natuurlijk eerst de trekveer er in
darna 2 kabels proberen
na 1 meter al vast gelopen
dus er weer uit gehaald en 1 gedaan
die knapte dus...
en ik wil inderdaad die twin tuner gebruiken

het was btw al zweten om die trekveer er in te krijgen....

• KOEN KDG
DECOY88 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:09:
idee om even met behoorlijk grof geweld de trekveer vanaf de tv erin te rammen. waarschijnlijk de pijp gebarsten en wat stuck spul naar binnen gelopen.
beschadig ik dan niet aleen meer er mee??

het is zown lage doos dus waarschijnlijk zit er nog zown 1 meter er boven nog een doos
je kon namelijk kiezen bij de oplevering op welke hoogte je hem wou hebben
de bovenste doos natuurlijk helemaal dicht geplamuurd dus daar kun je ook niet meer bijkomen

[mbr]Het is niet de bedoeling om om de 10 minuten te reageren als je zelf als laatste hebt gereageerd. Wijzig je laatste bericht met het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knopje rechtsboven je post s.v.p. :) Je kunt ook meerdere berichten tegelijk quoten als je je laatste post edit: even naar beneden scrollen en op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/quote.gif klikken bij de post die je wil quoten. [/mbr]

owke zal ik doen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door KOEN KDG op 29-07-2010 12:34 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:30
Vermoedelijk is twee coax kabels door een leiding veel te dik daar zijn toch hele andere oplossingen voor Google eens even op "Twin Coax " heb je twee koperdraden in één buitenmantel.
Je krijgt dan een ander merk als Koka 799 maar het is voor satelliet geschikt.

• KOEN KDG
aart44 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:52:
Vermoedelijk is twee coax kabels door een leiding veel te dik daar zijn toch hele andere oplossingen voor Google eens even op "Twin Coax " heb je twee koperdraden in één buitenmantel.
Je krijgt dan een ander merk als Koka 799 maar het is voor satelliet geschikt.
ik wist niet dat dat bestond :o

maar als we dat hebben moeten we alsnog een kabbel moeten krijgen in die leiding want anders heeft een kabel kopen ook weinig zin...

maar bedankt voor het meedenken _/-\o_

• remco_k

remco_k

Toch nog maar een keer proberen dan met een watje, stofzuiger en wat touw?
soms gaat er wel 40 meter in hoewel de leiding zelf maar 21 meter lang is
Misschien dat het watje ergens in het begin is blijven steken, maar het touw wel aan wordt gezogen.
Zodoende gaat er 2x zoveel in... Gewoon door blijven gaan, net zolang tot je erdoor bent.

Alles kan stuk.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Als ik het goed begrijp, wil je een utp kabel gebruiken ipv coax. Op deze site zie je hoe iemand interlinks of interconnects (normaal gesproken ook coaxiale kabel) maakt van UTP kabel. Wellicht kan die truc ook voor jou werken. De twisted pairs zorgen immers ook voor afscherming.

Wie weet werkt het. Dan ben je snel en goedkoop klaar!

EDIT: Er zit dus momenteel GEEN kabel in... tja, als je buis nog in orde is zou een trekveer wel moeten lukken, maar of 2 coax kabels naast een succes is?

[ Voor 30% gewijzigd door Purn0 op 29-07-2010 13:00 ]

• remco_k

remco_k

Purn0 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:49:
Als ik het goed begrijp, wil je een utp kabel gebruiken ipv coax. Op deze site zie je hoe iemand interlinks of interconnects (normaal gesproken ook coaxiale kabel) maakt van UTP kabel. Wellicht kan die truc ook voor jou werken. De twisted pairs zorgen immers ook voor afscherming.
Da's leuk bedacht en "werkt" voor een klein audio setupje maar het idee erachter zorgt niet voor een betere afscherming in de situatie met RCA connectoren. Integendeel zelfs.

Daarnaast gaat dit voor satelliet helemaal niet werken. Er worden veel hogere frequenties gebruikt en een andere kabel impedantie is nodig.

Nu nog wachten op de suggestie om 0,5mm2 luidsprekersnoer te gaan gebruiken, 2 aders, dus voor 2 tuners. :P

Alles kan stuk.

Pagina: 1