Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Ik heb onlangs in het bezit gekomen van een pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MN en deze werkt op het eerste gezicht redelijk. Echter is het wifi ontvangs erg slecht, als ik meer dan een paar meter van een accesspoint zit heb ik al geen ontvangst. Met mij antieke Toshiba van ruim 4 jaar oud kan ik prima een muurtje verder gaan staan, tevens hebben andere personen met wifi apparatuur ook geen last van slecht ontvangst.

Uiteraard is dit niet is wat je als gebruiker wil, echter heb ik nergens in reviews negatief commentaar kunnen vinden over de wifi ontvangst van deze laptop. Als wireless chip zit er een broadcom in en heb ik de nieuwste broadcom drivers geinstalleerd (5.60.18.8, win 7 home premium x64). Ook kan ik hier niets bijzonders over vinden op het web.

Heeft iemand misschien een goede tip of idee om het ontvangst te verbeteren? Op dit moment kan ik de wifi module net zo goed uitzetten.. :'(

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is je wifi-kaartje stuk. Misschien zitten de antennes er niet goed opgeschroefd.

Kun je de laptop openmaken? Dan zit er waarschijnlijk een mini pci-express kaartje in. Aan de ene kant zit de mini pci-express bus, aan de andere kant twee antennes die langs de rand van de laptop lopen.
Je zou kunnen proberen om dat even los te halen en weer goed vast te maken, of anders zo'n kaartje nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Je kunt ook gewoon garantie claimen....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:25:
Waarschijnlijk is je wifi-kaartje stuk. Misschien zitten de antennes er niet goed opgeschroefd.

Kun je de laptop openmaken? Dan zit er waarschijnlijk een mini pci-express kaartje in. Aan de ene kant zit de mini pci-express bus, aan de andere kant twee antennes die langs de rand van de laptop lopen.
Je zou kunnen proberen om dat even los te halen en weer goed vast te maken, of anders zo'n kaartje nieuw kopen.
Hmm, als dat het geval is gaat hij gewoon terug. Openmaken is meestal niet goed voor de garantie. Echter zal ik kijken tot hoe ver ik kan gaan. Thanks for the tip.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk gekregen! De antennes zaten niet aangesloten op de wifi module 8)7. Hoe krijgen ze het voor elkaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Lol...

En van die schroeven open draaien verlies je echt niet de garantie, je mag volgens mij altijd een HDD of geheugen vervangen. Dat zit toch onder dezelfde kap.

Toch wel weer typisch Acer...

Ik heb zelf trouwens een 3820T.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1