Indexatie van de Gucci site

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01 17:51
Dacht ik eindelijk dat ik wel wat van SEO wist, krijg ik de site van Gucci onder ogen.

Het is een JavaScript-only site. Ziet er mooi uit!
Alleen tot zover ik heb begrepen zijn deze JavaScript-gebaseerde sites moeilijk te indexeren.

Tot zover ik kan zien indexeert Google alleen de eerste pagina waar alleen staat: "welcome to the official gucci web site - click here to shop online." (pagina achter de link wordt al niet meer geïndexeerd).

Toch staat Gucci netjes op #1 in de zoekmachine met daaronder een lijstje met de links:
Handbags
Women's shoes
Men's shoes
Spring Summer women's shoes
Autunno inverno calzature uomo
Spring Summer handbags
Men's ready to wear
Wallets

Komt Gucci nu op nummer 1 alleen vanwege de domeinnaam en de 1.120 links naar de site? (ok, dat zijn er best veel)

En hoe komen ze aan dat lijstje met links (zie hierboven)?
Werkt dat met een speciale sitemap, puur de sitelinks van Google webmaster of via RSS?

Groeten!

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Kettrick

Rantmeister!

Wat bedoel je hier precies mee?, er zit wat javascript om de navigatie heen maar het blijven gewoon html linkjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kettrick schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:38:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?, er zit wat javascript om de navigatie heen maar het blijven gewoon html linkjes :).
Zonder JavaScript blijft de site anders akelig leeg. Ten eerste gebruiken ze een JS redirect naar index2.asp en op die pagina gebruiken ze JS om de content überhaupt zichtbaar te maken. Sterker nog, index2.asp bevat slechts een raamwerk van divjes dat vervolgens met JS gevuld wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 28-07-2010 16:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Kettrick schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:38:
[...]

Dat is niet helemaal waar in dit geval. Als je JavaScript uitzet en de pagina bezoekt, kom je niet erg ver. Je krijgt of een pagina dat zegt dat je JavaScript moet aanzetten of een blanke pagina met als broncode:

<html>
<head>
<script language="javascript">
document.location = "index2.asp";
</script>
</head>
<body></body>
</html>

[ Voor 30% gewijzigd door eric.imthorn op 28-07-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je maakt nu de aanname dat Google javascript niet snapt. Nu is dat tot op zekere hoogte wel het geval, maar als je links in je html hebt staan dan zal Google deze net zo makkelijk indexeren tegenwoordig. En een simpele redirect is ook echt geen probleem.

Dat het suboptimaal is zal ik zeker niet ontkennen, maar de javascript support van de googlebot is voldoende om dit soort sites wel voor het grootste gedeelte te indexeren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, dat kan wel gewoon. Ik heb dat met een collega ooit eens gemaakt icm. Gaia Framework voor Flash. Als je de site zonder htmljavascript bekijkt dan kun je bij alle content komen en als je op zo'n link binnenkomt dan zal de flashsite ook in flash naar die specifieke pagina gaan, deeplinken kan daarmee gewoon. Kans is groot dat zoiets bij Gucci ook gedaan is.

In mijn geval ging t om www.strego.nl voor wie t wil zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 30-07-2010 11:19 . Reden: foutje zorgde voor wat onduidelijkheid... bedankt BtM909 :* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ze hebben ook wel een sitemap met alle links, zal ook wel helpen om alle pagina's te vinden. (http://www.gucci.com/sitemap.xml.gz)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Aha! en die extra links die ze in Google krijgen (Handbags, Women's shoes, enz) hebben dan vooral te maken met een hoge PageRank (topic authority) en een goeie sitemap.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
De sitelinks worden door Google bepaald. Op basis waarvan is een groot geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
Matt Cutts zei laatst dat ze het willen versnellen, zou nu rond een maand zijn 'als je logische navigatie en breadcrumbs hebt', maar wat dat dan was zei hij er niet bij.

Feit is wel dat Google tegenwoordig gewoon javascript links kan volgen en zelfs Flash text kan indexeren.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 30-07-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
418O2 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:06:
... Feit is wel dat Google tegenwoordig gewoon javascript links kan volgen en zelfs Flash text kan indexeren.
Wauw wat vet. Zelfs static Flash tekst lees ik net.

Eerst maar eens even die Matt Cutts toevoegen op Twitter

Bedankt allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door eric.imthorn op 30-07-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Niet "zelfs" static text, alleen static text. Al werken ze wel samen met Adobe om het te verbeteren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Tegenwoordig? Hmm... dat doet Google inmiddels al een aantal jaren hoor. Ik heb in ieder geval in 2008 al geindexeerde Flash pagina's gezien en misschien nog wel eerder.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Ik dacht dat statische texten bij exporteren naar vectoren overgezet werden. Maar het blijft ook selecteerbaar dus de originele tekst zal ook wel in de swf verstopt zitten.

Volgens dit artikel kan Google al veel meer uit een swf halen. :)
http://www.flashnseo.com/embedded-text-in-adobe-flash/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
dat koekel wordt nog eens heul groot mejonge

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Ach, zoekmachines... daar kun je niet rijk mee worden.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google kan misschien strings uit de gecompileerde swf halen (al wordt content vaak ingeladen via XML of AMF), maar die content is semantisch niets waard. Ik betwijfel of Google nog veel extra moeite gaat investeren in het indexeren van SWF-binaries. Flash/JS-only is naast SEO ook om andere redenen geen goede oplossing, denk aan mobiele surfers die even wat informatie over Gucci willen opzoeken.

De beste SEO voor een Flash site is imo nog steeds goede alt-content op te zetten zodat gebruikers of robots die niet over javascript of flash beschikken gestructureerde content te zien krijgen. Met een databank achter de site zou de invloed op onderhoudskosten ook redelijk beperkt moeten blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als je naar Google Webmaster central gaat, dank kun je daar de sitelinks 'beheren'.
Sitelinks are links to a site's interior pages. Not all sites have sitelinks. Google generates these links automatically, but you can remove sitelinks you don't want.
Daarnaast zal Gucci ook meedoen aan AdWords en daarbij zullen ook een hoop andere websites terug linken naar de Gucci website.

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1