Trage reactie op input Wii

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlsgerri
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb sinds kort een Wii (Firmware 4.1) met softmod (Homebrew Channel en USB Loader).
Ik heb een 80Gb externe hd van Sony (8mb cache, 5400rpm, usb 2.0) aangesloten op de Wii.
De Wii is aangesloten met een componentkabel en ik heb de beeld-instellingen van de Wii op 480p gezet.
De batterijen van de Wiimote zijn vol.

Toch merk ik met spellen (bijvoorbeeld Super Paper Mario en Super Mario Galaxy 2) dat de reactie erg traag is: het duurt na in indrukken van 2-knop zo'n halve seconde voordat Mario reageert en dus springt...
Ook links/rechts reageert traag; alle bewegingen eigenlijk!

Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak kan vinden, en wat een mogelijke oplossing daarvoor is?
Een andere externe hd, 16mb cache en 7200rpm wellicht?
Of heeft het met mijn TV-instellingen te maken (Philips 42PFL-7864h)? PC-modus staat uit en her en der staan er wel wat opties op medium/maximum zoals MPEG Artefact reductie, Ruisvermindering, True Motion, etc.
Of kan het met de Load-settings van het spel te maken hebben in USB Loader?

Kortom; hulp wordt zeer gewaardeerd!!!
BVD!
Stanley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Probeer eens alle beeld verbeteringen uit te zetten, (of juist die PC modes eens proberen)

Grote kans dat het daar door komt. hierdoor word het beeld door je TV verbeterd, en dit zorgt er vaak voor dat het beeld (en geluid) ietsjes achter loop, wat dus bij normaal TV kijken niet erg is maar bij gamen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik denk dat je de spellen moet kopen......dan werken ze een stuk beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlsgerri
Ik heb de genoemde games ook origineel, maar de discs zij erg beschadigd (2E HANDS) ; en zeg zelf; ff usb loader starten en van game wisselen is een stuk sneller en eenvoudiger dan de disc te moeten verwisselen.
Hoe dan ook; het zou goed moeten kunnen functioneren.....
Ik zal vanavond eens één en ander proberen met de TV-instellingen en mn bevindingen posten.
De TV heeft trouwens de laatste firmare update van juni 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Off topic wellicht, maar waarom een component kabel gebruiken, en de Wii op 480p zetten?

Sensor bar al op andere plekken geprobeerd? Batterijen vervangen (neem aan van wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Halve seconde is zelfs voor Philips termen best lang, heb je niet ergens nog een andere (CRT) TV waarop je het kan testen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je de controller heen en weer zwiept gaat ie dan wel vloeiend, wel met delay dan, en als je er een paar knoppencombo's achteraan zet.

Dan kan je teminste zien of het aan de snelheid van je TV of aan de Wii ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Dit probleem kan voorkomen als je al die beeldverbeteringen aan hebt staan. Zet die eens een beetje uit, dan reageert de Wii waarschijnlijk wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gewoon de TV op game mode zetten, is makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Schopje naar Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit een probleem/vraag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlsgerri
Tis gelukt; MPEG artefact reductie uitgezet op de televisie. Stond op maximum. Et voila!
Pagina: 1