Plastic Horlogeband na 1 jaar stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.571 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Waarschijnlijk is dit wel een algemeen gekend probleem. Ik ben de bezitter van een Casio W-800H horloge en de armband, die van plastic is, is op 3 plaatsen "gebroken" door het plooien rond de arm.

Alhoewel ik geen zin heb om effectief naar de winkel te gaan vraag ik me toch af of dit onder de garantie valt of niet? Wordt dit aangemerkt als schade door gebruiker of niet?

pic:
Afbeeldingslocatie: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/057/947057_090520154427_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als ik het goed begrijp; wil je dus graag weten of dit een gevalletje garantie is, zodat je er vervolgens met een gerust hart niets mee gaat doen :?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Herby schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:46:
Als ik het goed begrijp; wil je dus graag weten of dit een gevalletje garantie is, zodat je er vervolgens met een gerust hart niets mee gaat doen :?
Misschien gaan we volgende week nog eens naar de winkel (Makro) maar als dit niet onder garantie valt ga ik liever even langs bij een schoenenmaker om er een bandje van leder op te zetten wat langer mee gaat en prettiger zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

http://g-ecx.images-amazo...rranty/casio-warranty.pdf

Niet dus, dat word langs de schoenmaker :Y)
This product, except consumables or articles with limited resistance (e.g. battery, band,
case), is warranted to the original purchaser to be free from defects of quality at the time
of delivery for a period of one year from the date of purchase ("warranty period").
[google=Casio W-800H wristband broken warranty]

[ Voor 58% gewijzigd door Herby op 28-07-2010 15:59 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Een leren bandje aan zo'n digitaal horloge van €25? Nu zijn die dingen standaard al meer functioneel dan mooi, maar icm een leren bandje wordt het echt lelijk vrees ik. Ik zou toch eerder voor een vervangend kunststof bandje gaan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Hoe je het ook draait of keert, het nederlandse recht zegt dat je op ieder product 2 jaar garantie hebt.
Er zijn genoeg fabricanten die dit met hun 'eigen' regeltjes willen kromtrekken tot een andere periode (bv. 1 jaar), maar dat gaat dus mooi niet op ;)

Technisch gezien heb je dus nog steeds garantie op je horloge, maar ik denk dat ze je maar raar aan gaan kijken bij de Makro tbh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Atomsk schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:06:
Een leren bandje aan zo'n digitaal horloge van €25? Nu zijn die dingen standaard al meer functioneel dan mooi, maar icm een leren bandje wordt het echt lelijk vrees ik. Ik zou toch eerder voor een vervangend kunststof bandje gaan.
Bij mn vorig horloge heb ik zelfs door een aantal bandjes gesleten. Een zwart bandje past bij alles en is zeker beter dan die plastic dingen die gewoon afbreken.

En het uitzicht boeit me ook weinig, als ik het uur kan aflezen ben ik blij, vandaar dat ik zo'n basic modelletje heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Droomygirl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:14:
Hoe je het ook draait of keert, het nederlandse Europees recht zegt dat je op ieder product 2 jaar garantie hebt.
De Nederlandse implementatie is zacht gezegd knullig.

Maar los daarvan: dat geldt alleen voor consumentenkoop! Makro verkoopt niet aan consumenten, dus ik kan me goed voorstellen dat deze garantiewetgeving hier niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
RemcoDelft schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:18:
[...]

(...)

Maar los daarvan: dat geldt alleen voor consumentenkoop! Makro verkoopt niet aan consumenten, dus ik kan me goed voorstellen dat deze garantiewetgeving hier niet van toepassing is.
Het gaat erom of de koper niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. Dan is er sprake van een consument. Ook al is Makro een leverancier die normaal gesproken alleen aan bedrijven levert, als zij een horloge verkopen aan iemand die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf dan is het een consumentenkoop.

Overigens is hier überhaupt geen sprake van een situatie die valt onder het bereik van de Europese richtlijn inzake consumentengaranties. Het gaat immers niet om een product dat afwijkt van de overeenkomst. Het product is niet non-conform: van een horloge van die kwaliteit en prijs mag je ook niet verwachten dat de band lang meegaat, dus als de band na een jaar scheuren gaat vertonen is er geen sprake van non-conformiteit maar van 'normal wear and tear' die je bij het aangaan van de koopovereenkomst al mocht verwachten. Daar kun je dus geen garantieclaim op gronden.

Overigens zou ik me als ts afvragen waarom ik me hiermee bezighield en een mooi nieuw horloge kopen :)

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 28-07-2010 16:41 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
nare man schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Het gaat erom of de koper niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. Dan is er sprake van een consument. Ook al is Makro een leverancier die normaal gesproken alleen aan bedrijven levert, als zij een horloge verkopen aan iemand die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf dan is het een consumentenkoop.
En als Makro nou aangeeft niet aan consumenten te willen leveren, waarna de consument (net zoals 90% van de klanten) zich voordoet als zakelijke koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RemcoDelft schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:44:
[...]

En als Makro nou aangeeft niet aan consumenten te willen leveren, waarna de consument (net zoals 90% van de klanten) zich voordoet als zakelijke koper?
Sowieso geen probleem. Mochten er geen consumenten meer naar de makro gaan zouden ze hun deuren mogen sluiten :).

Ook is het geen probleem om garantie te claimen bij hen als consument aangezien we dit al vaker hebben gedaan en dit niet verschilt als in een andere winkel :)

@Nare man: Mijn vorig Casio uurwerk heeft zo'n 12 jaar meegegaan maar het scherm was zo gekrast dat het lastig leesbaar was dus heb ik deze gekocht. Ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan iets wat ik alleen gebruik om het uur af te lezen en met een nieuw bandje (€10) zit dit ook gewoon prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
misterdoom schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:29:
[...]

(...)

@Nare man: Mijn vorig Casio uurwerk heeft zo'n 12 jaar meegegaan maar het scherm was zo gekrast dat het lastig leesbaar was dus heb ik deze gekocht. Ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan iets wat ik alleen gebruik om het uur af te lezen en met een nieuw bandje (€10) zit dit ook gewoon prettig :)
Fijn, maar dat heeft natuurljik niet tot gevolg dat je van alle Casio-horloges van 25 euro mag verwachten dat het bandje 12 jaar meegaat :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Dan moet je een Casio G-Shock halen. Die dingen zijn onverwoestbaar. Paar tientjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macro is zakelijke aanschaf dus geen standaard consumentenrecht, 1 jaar garantie dus.

Tip: koop een mooie klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nare man schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Bij de Makro kun je voor zover ik weet enkel een toegangspasje krijgen met een bedrijfsnaam + KvK nummer. Dat betekend het dus dat je dan in feite dingen koopt uit naam van dat bedrijf en dat er dan geen sprake is van consumentenverkoop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Droomygirl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:14:
Hoe je het ook draait of keert, het nederlandse recht zegt dat je op ieder product 2 jaar garantie hebt.
Er zijn genoeg fabricanten die dit met hun 'eigen' regeltjes willen kromtrekken tot een andere periode (bv. 1 jaar), maar dat gaat dus mooi niet op ;)

Technisch gezien heb je dus nog steeds garantie op je horloge, maar ik denk dat ze je maar raar aan gaan kijken bij de Makro tbh :)
Je vergeet hierbij dat de Makro "officieel" een business to business winkel is, en dus maar 1 jaar garantie hoeft te geven. (Had niet het hele topic gelezen, de poster hierboven kan ook nog wel eens gelijk hebben..

[ Voor 6% gewijzigd door rdfeij op 24-10-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
rdfeij schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Je vergeet hierbij dat de Makro "officieel" een business to business winkel is, en dus maar 1 jaar garantie hoeft te geven. (Had niet het hele topic gelezen, de poster hierboven kan ook nog wel eens gelijk hebben..
Bij de makro kan je nu ook al een makrokaart aanvragen via de website als consument.

Ook heb ik al lang een ander horloge en dit topic is meer dan een jaar oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:13:
[...]
Bij de makro kan je nu ook al een makrokaart aanvragen via de website als consument.
Dacht het niet;
Uw Makro pas

U kunt inkopen bij Makro als u een Makro-pas heeft. U kunt de Makro-pas aanvragen wanneer u geregistreerd bent bij de Kamer van Koophandel:

als bedrijf, vereniging of stichting
als vrije beroepsbeoefenaar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar maakt het mij niet zoveel meer uit.. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.