Toon posts:

VLC Probleem met vooruit spoelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een MBP Late 2009 met 9400M, 2,26GHz, en 4GB RAM.
Ik heb een probleem met VLC maar ook met Quicktime en dergelijke. Als ik een videobestand (.mpg) van Najib Amhali wil afspelen dan kan ik niet vooruit spoelen. Ik zit ongeveer op de helft van de show maar als ik hem daarop zet dan blijf het beeld stil staan, geluid hoor ik niet en de seconden tellen nog gewoon door. Ik heb het overigens ook als ik het in QT afspeel. Het videobestand doet het wel nog gewoon want als ik hem vanaf het begin kijk dan doet hij het wel. Ook de intro kan ik wel gewoon doorspoelen maar al doe ik teveel dan werkt het niet meer...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je het niet met andere films hebt ligt het eerder aan de codec ben ik bang. MPEG is niets meer dan een container, waarin de decoder en het formaat zijn afgesproken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Dus het ligt aan de film zelf?
Is er geen manier om dit te verhelpen oid?

Het enige wat ik kan doen is dus vanaf het begin maar weer kijken?

EDIT: vanaf minuut 2 dan doet hij het niet meer als ik vooruit spoel oid

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 15:48 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Heb je er met andere MPG bestanden ook last van? Zo ja dan heb je een algemeen probleem, zo nee ligt het 99% zeker aan de MPG.

Er zullen ongetwijfeld manieren zijn om dit recht te trekken, maar kijk gewoon dat ding en download de volgende keer wat fatsoenlijks ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Herby op 28-07-2010 15:50 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
deinstalleer de codecs die geinstalleerd staan en installeer een fatsoenlijk codec pack. bv shark007 (persoonlijk vind ik deze prettig werken, maar ongetwijfeld denk andere tweakers daar weer anders over).

Carpe Diem

• Herby

Herby

Stalknecht

muppet99 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:52:
deinstalleer de codecs die geinstalleerd staan en installeer een fatsoenlijk codec pack. bv shark007 (persoonlijk vind ik deze prettig werken, maar ongetwijfeld denk andere tweakers daar weer anders over).
Dat is een codec pack voor Windows, en dit is OS X. Je hebt wel Flip4Mac en Perian geïnstalleerd staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Jup, maar het ligt probably aan het bestand zelf. Ik heb maar gewoon de speelsnelheid op 3x gezet en gewacht tot dat die op de goede minuut stond. Helaas kon ik nergens anders de show downloaden dus het enige wat op internet te vinden was was deze... ;)
Pagina: 1