[LaTeX]Article stijl referenties in een documentclass report

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhsmit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:46
Hallo,

Ik ben met mijn scriptie bezig, en ik wil hierin hoofdstukken gebruiken (\chapter), dus ik heb voor de documentclass report ipv article gekozen. Probleempje is nu dat de stijl van de referenties is aangepast, de referenties staan nu op een nieuwe pagina en de titel is Bibliography in plaats van References.

Ik weet dat de titel veranderd kan worden met \renewcommand{\bibname}{References}, alleen ik wil ook de opmaak van de referenties hetzelfde als in de article documentclass, dus geen nieuwe pagina, en niet teveel witregels.

Ik gebruik voor de referenties BibTeX en de rsc.bst als style file.

In het [Alg.] LaTeX2e topic vond ik een eventuele oplossing:
G33rt schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:26:
Nee, je moet article.cls openen in een teksteditor en gewoon gaan kijken waar de referenties behandeld worden en zo wat prutsen tot het eruit gaat :)
Ik heb geprobeerd het \newenvironment{thebibliography}[1] stuk uit article naar report the kopiëren, maar dit veranderde vreemd genoeg niks aan de bibliography. Bovendien is het aanpassen van .cls files niet erg aantrekkelijk aangezien ik als ik op de universiteit werk ik geen MikTeX files aan kan passen.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik een article bibliography stijl in een report documentclass te krijgen?

Groeten,

Jochem

EDIT: Hoewel ik toch enige uren gespendeerd heb met het zoeken naar de oplossing voor hier te posten, heb ik hier zojuist de oplossing toch gevonden :P. Het probleem wordt veroorzaakt doordat in de documentclass report de bibliography een chapter is een geen section. Dit kan je veranderen door tussen de \documentclass en \begin{document} de volgende code toe te voegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
\makeatletter
\renewenvironment{thebibliography}[1]
     {\section*{\bibname}% <-- this line was changed from \chapter* to \section*
      \@mkboth{\MakeUppercase\bibname}{\MakeUppercase\bibname}%
      \list{\@biblabel{\@arabic\c@enumiv}}%
           {\settowidth\labelwidth{\@biblabel{#1}}%
            \leftmargin\labelwidth
            \advance\leftmargin\labelsep
            \@openbib@code
            \usecounter{enumiv}%
            \let\p@enumiv\@empty
            \renewcommand\theenumiv{\@arabic\c@enumiv}}%
      \sloppy
      \clubpenalty4000
      \@clubpenalty \clubpenalty
      \widowpenalty4000%
      \sfcode`\.\@m}
     {\def\@noitemerr
       {\@latex@warning{Empty `thebibliography' environment}}%
      \endlist}
\makeatother

En voor de titel veranderen ook nog \renewcommand{\bibname}{References} toevoegen.

Excuses voor het ongemak :)

[ Voor 31% gewijzigd door Jhsmit op 28-07-2010 15:02 . Reden: Oplossin gevonden ]