Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 14:25
Hallo tweakers,

De laptop van mijn vader heeft momenteel problemen met zijn connectie via onze router, bij mijn eigen laptop is dit probleem er niet.

De connectie is erg instabiel, hij schiet heen en weer op de download snelheid, en wil af en toe uitvallen zodat hij helemaal geen connectie meer heeft.
Is dit het einde van de netwerk kaart?? of is er iets anders mis.

hier een afbeelding met wat er mis is:
http://i25.tinypic.com/n3xhef.png
dit is een screenshot van een download op grabit/news servers.. Dit gebeurd bij elke download die we aanzetten, en het ligt niet aan de server, via andere laptop/pc heeft het geen probleem. Verder krijgen we dit probleem ook onder gewoon internetten via de web browser.

Mvg,
Taeke

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Hoe is de laptop van je vader aangesloten op je router, via netwerkkabel of draadloos?
Welke Windows versie draait de laptop?

Indien draadloos, probeer eens met de kanalen op je router te spelen (ander kanaal kiezen).
Je kunt met inSSIDer zien welke kanalen er in jouw directe omgeving in gebruik zijn.

Indien met netwerkkaart(kabel dus), switch eens van duplex mode vanaf automodus naar 100mbit FD.

Ik kan niet zo goed inschatten wat je IT kennis is en of je overweg kunt met bovenstaande, laat dus even weten.

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 14:25
de laptop is draadloos aangesloten, en we hebben met alle kanalen zitten spelen. En we hebben hier windows 7 op geinstaleerd, wel hebben we opgemerkt dat het netwerk kaartje heel warm word.

Ik heb persoonlijk wel enige ervaring met IT, maak zelf me systeem etc. Ben redelijk actief hier op tweakers dus heb al veel mogen leren hier. Maar heb nog niet echt problemen gehad met netwerk problemen...

Wel word er aangegeven binnen windows dat het ontvangst zeer goed is....

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
Heb je al eens andere, oudere, nieuwere drivers geprobeerd.

Staan er nog fouten in de logboeken?

Al geprobeerd met een live cd?

Thanks Mate

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 10:09
bosgoed schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:
Heb je al eens andere, oudere, nieuwere drivers geprobeerd.

Staan er nog fouten in de logboeken?

Al geprobeerd met een live cd?
Inderdaad drivers vernieuwen. Heb zelf een Intel 2200bg, dat deed toen echt wonderen.