Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Hi,

Sinds 2008 ben ik in het bezit van een 24" iMac met 320 GB HDD 4GB RAM en een 2.8 GHz proc. Nou wil ik eigenlijk graag over naar een MBP en daar later een 27" LED Display bij kopen. Nou vraag ik mij alleen af wat het beste bij mijn werk past. Ik doe veel werk met Aperture en Photoshop (CS4). Daarnaast maak ik veel gebruik van Coda voor Het groeien van html en css. Ik gebruik mijn iMac ook voor het afspelen van series (720p mkv's) en af en toe een film (1080p). Spelletjes speel ik niet op mijn Mac dus een extreem zware rafische kaart is niet nodig.

Zelf zat ik te denken aan de 2.53 15" MBP. Is dit zwaar genoeg of moet ik dan toch naar die van 2149 kijken?

Dan is er ook nog de vraag wat mijn iMac waard is. Erbij zit een draadloos keyboard (de nieuwe met maar 2 batterijen) en een magic mouse. Cd met snow Leopard en iwork. Ilife voor geinstalleerd natuurlijk. Zitten verder geen krassen op op wat dan ook. Originele doos heb ik ook nog.

Dacht zelf aan 1100-1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
De 2.53 MBP is voldoende voor wat jij doet. Foto's bewerken is niet heel echt zwaar en de series ook niet.

Tja je kunt alles verkopen of het toetsenbord en muis houden. Die kun je ook gebruiken voor je MBP. Zelf vind ik een externe muis altijd erg fijn. De prijs weet ik niet maar daarvoor kun je kijken op Marktplaats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Ga liever voor de 2,4 en neem een extra upgrade als RAM of een SSD.
het verschil tussen de 2,4 en de 2,53 is nihil en de prijs niet waard.
kies in ieder geval voor een high res scherm, of je kiest voor glossy of matte is aan jou.
maar als je voor een glossy cinema display gaat zou ik ook een glossy macbook pro nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geef je 900 voor je imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34425178,noline]
kies in ieder geval voor een high res scherm
Is subjectief, heb zelf juist (bewust) een normaal (1440 x 900) scherm gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

KoudeAardbei

Moderator

Tis hier geen V&A

maak maar een 'ik zoek een iMac' advertentie aan of DM de TS ff!
http://www.tweakers.net/aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Ik heb nog eens even wat onderzoek gedaan en het verschil tussen de 2.4 en 2.53 is inderdaad vrij klein. Het scheelt in mijn configuratie €90.

2.4 @ 1.974,01
2.53 @ 2.084,01
2.66 @ 2.284,00

Als ik dan kijk naar deze benchmark of naar deze benchmark (wellis waar tussen de 2.4 en de 2.66, maar toch).

Dus het verschil tussen die twee is eigenlijk geen 90 euro waard als je het puur op de benchmarks gooit.

Mijn config die ik nu in gedachte heb:

2.4GHz Intel Core i5
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

SSD is harstikke leuk, maar gewoon nog te duur om nu er bij te nemen. 8GB RAM zit ik me nog af te vragen waarom. Op mijn iMac kom ik met 4GB ook prima uit de voeten. AppleCare wil ik er later nog wel bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Pendora schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:07:
De 2.53 MBP is voldoende voor wat jij doet. Foto's bewerken is niet heel echt zwaar en de series ook niet.
Pardon ?
Als jij met een beetje plugins werkt, of filters gebruikt, oid. Dan gaat die snelheid echt wel rap achteruit dan als je alleen een curve toepast hoor..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Good Fella schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:32:

SSD is harstikke leuk, maar gewoon nog te duur om nu er bij te nemen. 8GB RAM zit ik me nog af te vragen waarom. Op mijn iMac kom ik met 4GB ook prima uit de voeten. AppleCare wil ik er later nog wel bij nemen.
De ssd's die Apple aanbied zijn inderdaad aan de prijs, dit geld ook voor geheugen. Ik zou je willen aanraden om eens via de Pricewatch eens te gaan kijken hoeveel je hier voor kwijt bent bij andere partijen. Zal denk ik een verrassing worden voor je :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Falcon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

De ssd's die Apple aanbied zijn inderdaad aan de prijs, dit geld ook voor geheugen. Ik zou je willen aanraden om eens via de Pricewatch eens te gaan kijken hoeveel je hier voor kwijt bent bij andere partijen. Zal denk ik een verrassing worden voor je :)
Het verbaast me dat het verschil helemaal niet zo groot is :o Bij Apple is een 256 GB SSD €585 extra. Als ik er één los koop ben ik alsnog 545 kwijt. Dat is dan welliswaar 40 euro, maar het verschil is niet zo groot als dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
je vergeet: 40 euro en de harde schijf die je overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Daar heb je een punt, maar ik vind het op dit moment het nog niet waard. Ik kan er altijd later nog een SSD in zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, een tijdje geleden zijn er nieuwe SSD's van intel aangekondigd(nouja, niet echt aangekondigd, ze zeiden gewoon dat deze eind 2010 gingen uitkomen). Ik wacht ook tot dan om er een te plaatsen, aangezien het dan een €1/gb zou kosten..

Om je even te helpen nog, ikzelf heb een MBP met anti glare scherm, ben daar eigenlijk zeer blij om.. Ik zit wel graag eens buiten met men MBP. Maar, ik heb wel een glossy extra scherm binnenstaan, en van het glossy gedeelte heb ik binnen geen last..

Ikzelf had de keuze voor een 5400rpm HDD te vervangen met een 7200 HDD, of een anti glare scherm. Ik ben voor het anti glare scherm gegaan omdat ik wist dat ik toch wel binnen het half jaar een SSD er in zou stoppen, en ik heb wel nog even het geduld om met dat verschil te leven..

Voor je 8GB ram, ja.. Dat is een keuze die gemaakt moet worden, maar later kun je dit nog altijd upgraden uiteraard.. Zelf heb ik er momenteel 4gb ingestoken en momenteel is dat voldoende voor mij. (Doe ook fotobewerking/webontwikkelingen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
SSD is zowiezo aan de prijs!! Gewoon kijken naar wat je nodig hebt. Als je veel 3D werk doet dan kan 2,4 en een 2,66 proc best wel enig verschilmaken. Maar met Photoshoppen e.d. zal dat nihil zijn.
Extra geheugen is wel aan te raden.

Jammer dat alleen je hele device open moet Beste wat je kan doen is het minimum geheugen laten inbouwen. Vervolgens naar een auth repair station lopen. En dan daar het geheugen in laten bouwen kost je ongeveer 80 euro..

Ben je stuk goedkoper dan dat je deze bij fab lat inbouwen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD kan later, maar aan 2,4 ghz heb je meer dan genoeg!
Pagina: 1