Dualboot verwijderen en Windows 7 opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-02-2012
Hallo,

Mijn laptop (Toshiba Satellite P300D-12D) wil ik overdoen naar een broer van mij.

Standaard stond op mijn laptop Windows Vista geïnstalleerd.
Ik heb echter een dualboot gemaakt met Windows 7 erbij (Zie schijfbeheer).

Nu wil ik graag beide besturingssystemen verwijderen en de laptop helemaal "leegmaken".
Hierna wil ik alleen Windows 7 opnieuw installeren vanaf een USB-stick. Installeren vanaf een USB-stick heb ik eerder gedaan.

Hoe verwijder ik beide besturingssystemen om vervolgens Windows 7 opnieuw te installeren?
Wat doe ik met de map HDDRecovery die op schijf B staat? Hierin staan recovery bestanden van Windows Vista.
Kan ik zonder problemen het standaard besturingssysteem (Vista) verwijderen zonder dat dit problemen geeft?
Wat moet ik met de herstelparitie van 1,46 GB die staat weergegeven bij schijfbeheer, kan ik hier nog wat mee?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groeten Ewoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bij de Windows 7 installatie kun je gewoon partities verwijderen en nieuwe maken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bij opstarten dien je naar de bios te gaan, daar kan je de boot mogelijkheden bekijken.
Zet daar boot from usb device bovenaan en sla de instellingen op.

Daarna zal je een scherm krijgen, met de optie om daarvandaan te booten, klik op een toets.

Windows 7 instal zal opstarten en je ziet de verschillende partities staan.
Ja kan de partities selecteren en formateren en eventueel verwijderen of de indeling verandern. Daarna kies je de C partitie om windows 7 opnieuw te instaleren.

Houd er wel rekening mee dat wanneer je alle partities verwijderd incl de HDDRecovery etc, je eventueel je drivers kwijt kan raken, het is dus zeker aan te raden om deze van te voren op te slaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”