Ik heb hier een raar probleem met wat PDF bestanden. Ben bezig wat boeken en enzo te digitaliseren. Dus net wat schema's ingescanned op A3 formaat. Bestand is 4.3 MB. Dan met PDFpenPro geopend om de randen af te snijden. Het origineel was immers geen A3 maar zat ergens tussen A3 en A4 in. Dus grote aangepast van 1182x837 naar 1015x738px
Wat denk je. Is het bestand gekrompen naar 7.5 mb.. wait... what?
Zelfde had ik gisteren ook al. Maar daar was het maar iets van 200k.
Wat me dan nog opvalt is dat de PDF versie van 1.4 naar 1.3 verandert.
Nu vraag ik me dan af waarom het bestand groter wordt als ik er wat van af snij. Een foto wordt toch ook kleiner dan. Waar blijven die 3.2 mb? Aangezien ik nog meer wil digitaliseren en diverse dingen online wil zetten (nadat de rechten hiervoor met de uitgever besproken zijn) is elk mb wat ik kan besparen belangrijk.
Bij het programma wat ik gebruik kan ik geen compressie verhouding aangeven. Kan alleen kiezen voor PDF of TIFF.
Als ik hiernaar google krijg ik alleen maar info over het zippen en niet hoe ik het kleiner kan maken zonder hem in te pakken.
/Edit: Oh trouwens ook belangrijk om te vermelden. Ik heb ze via een z/w scanner ingescanned. Zou het kunnen zijn dat het programma wat ik gebruik er stiekem toch kleur van maakt? Maar zou dat zoveel uitmaken?
Wat denk je. Is het bestand gekrompen naar 7.5 mb.. wait... what?
Zelfde had ik gisteren ook al. Maar daar was het maar iets van 200k.
Wat me dan nog opvalt is dat de PDF versie van 1.4 naar 1.3 verandert.
Nu vraag ik me dan af waarom het bestand groter wordt als ik er wat van af snij. Een foto wordt toch ook kleiner dan. Waar blijven die 3.2 mb? Aangezien ik nog meer wil digitaliseren en diverse dingen online wil zetten (nadat de rechten hiervoor met de uitgever besproken zijn) is elk mb wat ik kan besparen belangrijk.
Bij het programma wat ik gebruik kan ik geen compressie verhouding aangeven. Kan alleen kiezen voor PDF of TIFF.
Als ik hiernaar google krijg ik alleen maar info over het zippen en niet hoe ik het kleiner kan maken zonder hem in te pakken.
/Edit: Oh trouwens ook belangrijk om te vermelden. Ik heb ze via een z/w scanner ingescanned. Zou het kunnen zijn dat het programma wat ik gebruik er stiekem toch kleur van maakt? Maar zou dat zoveel uitmaken?
[ Voor 24% gewijzigd door Roman op 28-07-2010 12:22 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.