Hallo, gisteren had ik precies wat problemen met m'n osx installatie, dus ik besloot om eens een timemachine backup terug te zetten van een dag ervoor. Terwijl het bezig is ga ik slapen, ik sta de volgende dag op, en wat blijkt, alles is teruggezet, maar ik kan mijn TimeMachine backup nu niet meer lezen!!! Ik snap het niet, want een paar uur ervoor heeft osx alles teruggezet van net die backup. Op die schijf staan er 2 partities, de backup (met allerlei dmg's & setups) en een 2de partitie met ntfs.
Als ik via schijfhulpbeheer probeer te schijf te herstellen krijg ik:
Dus, het werkt niet!!! Ik probeer dan eens een tooltje zoals DiskWarrior, al na 10minuten scannen, geeft hij melding van "harddisk malfunction, unable to rebuild"...
Maar het kan toch geen malfunction zijn??? Want de 2de partitie erop werkt zonder problemen
In Drive Genuis, stopt het al na een paar minuten, met een paar foutcodes.
Heb dan m'n laatste hoop geprobeerd met fsck_hfs -rf /dev/disk1s2 , maar na een een tijdje krijg ik I/O errors
Hier wat info van de hd zelf:
En hier info van de partitie die niet meer te lezen is:
Kan er mij iemand me aub helpen???
Als ik via schijfhulpbeheer probeer te schijf te herstellen krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Volume 'Backup' controleren en herstellen Journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd. Extents overflow-bestand wordt gecontroleerd. Catalogusbestand wordt gecontroleerd. Ongeldige nodestructuur Het volume 'Backup' kan niet helemaal worden gecontroleerd. Herstel volume voltooid.Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug. |
Dus, het werkt niet!!! Ik probeer dan eens een tooltje zoals DiskWarrior, al na 10minuten scannen, geeft hij melding van "harddisk malfunction, unable to rebuild"...
Maar het kan toch geen malfunction zijn??? Want de 2de partitie erop werkt zonder problemen
In Drive Genuis, stopt het al na een paar minuten, met een paar foutcodes.
Heb dan m'n laatste hoop geprobeerd met fsck_hfs -rf /dev/disk1s2 , maar na een een tijdje krijg ik I/O errors
Hier wat info van de hd zelf:
code:
1
2
3
4
| Beschrijving schijf : WDC WD32 00AAJB-00TYA0 Media Totale capaciteit : 320,07 GB (320.072.933.376 bytes) Verbindingsbus : USB Schrijfstatus : Lezen/schrijven Verbindingstype : Extern S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund USB-serienummer : DEF1132AE62E Partitieschema-indeling : GUID-partitietabel |
En hier info van de partitie die niet meer te lezen is:
code:
1
2
3
4
| Activeringspunt : Niet geactiveerd Capaciteit : 310,07 GB (310.072.934.400 bytes) Structuur : Mac OS Uitgebreid (journaled) Beschikbaar : - Eigenaren ingeschakeld : - Gebruikt : - Aantal mappen : - Aantal bestanden : - |
Kan er mij iemand me aub helpen???