Toon posts:

Kan HFS partitie (timemachine) backup niet meer lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren had ik precies wat problemen met m'n osx installatie, dus ik besloot om eens een timemachine backup terug te zetten van een dag ervoor. Terwijl het bezig is ga ik slapen, ik sta de volgende dag op, en wat blijkt, alles is teruggezet, maar ik kan mijn TimeMachine backup nu niet meer lezen!!! Ik snap het niet, want een paar uur ervoor heeft osx alles teruggezet van net die backup. Op die schijf staan er 2 partities, de backup (met allerlei dmg's & setups) en een 2de partitie met ntfs.

Als ik via schijfhulpbeheer probeer te schijf te herstellen krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Volume 'Backup' controleren en herstellen
Journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Ongeldige nodestructuur
Het volume 'Backup' kan niet helemaal worden gecontroleerd.
Herstel volume voltooid.Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.

Dus, het werkt niet!!! Ik probeer dan eens een tooltje zoals DiskWarrior, al na 10minuten scannen, geeft hij melding van "harddisk malfunction, unable to rebuild"...

Maar het kan toch geen malfunction zijn??? Want de 2de partitie erop werkt zonder problemen

In Drive Genuis, stopt het al na een paar minuten, met een paar foutcodes.

Heb dan m'n laatste hoop geprobeerd met fsck_hfs -rf /dev/disk1s2 , maar na een een tijdje krijg ik I/O errors

Hier wat info van de hd zelf:
code:
1
2
3
4
Beschrijving schijf :   WDC WD32 00AAJB-00TYA0 Media    Totale capaciteit : 320,07 GB (320.072.933.376 bytes)
Verbindingsbus :    USB Schrijfstatus : Lezen/schrijven
Verbindingstype :   Extern  S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund
USB-serienummer :   DEF1132AE62E    Partitieschema-indeling :   GUID-partitietabel

En hier info van de partitie die niet meer te lezen is:
code:
1
2
3
4
Activeringspunt :   Niet geactiveerd    Capaciteit :    310,07 GB (310.072.934.400 bytes)
Structuur : Mac OS Uitgebreid (journaled)   Beschikbaar :   -
Eigenaren ingeschakeld :    -   Gebruikt :  -
Aantal mappen : -   Aantal bestanden :  -

Kan er mij iemand me aub helpen??? :'(

Verwijderd

Toevallig vanmorgen exact dezelfde error. Ik denk dat het komt omdat ik mijn schijf niet goed heb afgekoppeld gisteravond.

Ik heb het geformatteerd en hij is nu weer een kopie aan het maken.

De vorige keer heb ik mijn mbp 6 dagen laten recoveren, maar deze bestanden had ik nog op een andere schijf. Toch dus nog maar een keer geformatteerd. Zeer frustrerend!

Het programma dat ik voor de recovery gebruikte was Data Rescue 3. Die deed het wel, nadat Diskwarrior faalde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:12 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:47:
Heb dan m'n laatste hoop geprobeerd met fsck_hfs -rf /dev/disk1s2 , maar na een een tijdje krijg ik I/O errors
Ik ben geen disk guru, maar zodra ik ergens IO errors voorbij zie komen schrijf ik de disk af. Mogelijk is de disk te warm geworden na het restoren gister, misschien is het intensieve gebruik ineens de disk teveel geworden :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:
Toevallig vanmorgen exact dezelfde error. Ik denk dat het komt omdat ik mijn schijf niet goed heb afgekoppeld gisteravond.

Ik heb het geformatteerd en hij is nu weer een kopie aan het maken.

De vorige keer heb ik mijn mbp 6 dagen laten recoveren, maar deze bestanden had ik nog op een andere schijf. Toch dus nog maar een keer geformatteerd. Zeer frustrerend!

Het programma dat ik voor de recovery gebruikte was Data Rescue 3. Die deed het wel, nadat Diskwarrior faalde.
Hier ook wss, heb al m'n usb kabels afgekoppeld zonder ze mooi uit te mounten, omdat die timemachine backup op een iets tragere usb2 hub zit aangesloten (thx apple voor de 2 usb poorten)

Heb dan op internet eens gezocht, en ik kwam net zoals jij op Data Rescue 3, gelukkig had ik nog voldoende gb's over, en het programma werkte idd zonder problemen! In schijfhulpbeheer heb ik dan opnieuw de hd ge-reformat, en hopelijk krijg ik nu niet meer zo'n errors

En ik dacht dat NTFS relatief snel errors kreeg.....

edit: pfft ik wou net eens een paar dmg's testen, en toch wel 3 op de 10 bestanden die gerecoverd zijn, zijn niet meer leesbaar :( Bestaat er hier niet iets voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 14:36 ]

Verwijderd

Ik heb ook een flink aantal files moeten laten schieten, geloof zo'n 30GB aan muziek (van de 300) is weg. Ook DMG's waren corrupt, maar de overige data (400+GB) was wel weer terug. Ik neem daar de casualties voor.

Ik ben op het moment wel weer even wakker geschud. Vanmorgen toen m'n backup schijf ermee ophield, heb ik wat andere schijven opgezocht die naar de RMA moeten (die had ik nog liggen).
Als ze terug zijn of vervangen zijn, worden dit passieve backup schijven. Deze laat ik gewoon om de zoveel tijd een backup maken zodat dit nooit fataal kan worden. Die backups leg ik dan desnoods bij m'n vriendin thuis neer.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Precies om die reden gekozen voor een NAS oplossing met Timemachine support, kan ik iedereen aanraden. Een simpele Synology/Qnap whatever voldoet prima

Instagram / YouTube

Pagina: 1