DisplayPort - VGA -> USB, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-02 21:23
Beste gebruikers van Tweakers,

Ik wil graag het beeld van mijn pc clonen naar een extra scherm (mijn televisie met vga aansl). Nu heb ik een VGA kabel gekocht van 10 meter en ik zoek nu nog een (goedkope) oplossing om mijn beeld te splitsen aangezien ik in mijn pc geen ruimte heb om een extra vga kaart te plaatsen.

Nou kwam ik op internet dit adaptertje tegen: DisplayPort male - VGA female http://azerty.nl/0-1535-3...-displayport-vga-ada.html
Kan ik met dit verloopje uit de voeten of is dit te simpel gedacht?
Is er iemand die ervaring heeft met deze adapters en zoja, kan ik dan het beeld wat over deze adapter gaat apart van de 1e monitor de resolutie aanpassen?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt:thumb:

Vriendelijke groeten,

Vincent

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor specs heb je nu?

Het lijkt mij dat die adapter wel gaat werken, maar als je gaat clonen kun je niet apart de resolutie aanpassen (hence 'clone' ;) ).

Wat wil je nu precies met USB? (zie topic-title).

Rail Away!

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-02 21:23
Haha sorry, met de topic titel bedoel ik usb -> vga!

Oke, dan ga ik er een bestellen. Niemand die echt ervaring heeft met deze adapters?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hebt het nu over een DisplayPort adapter, niet USB. Dus ik snap nog steeds niet wat je nu wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 28-07-2010 12:51 ]

Rail Away!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
USB naar VGA adapters bestaan gewoon. De performance is echter om te huilen :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Idd, voor kantoorwerk wil het nog wel, maar video e.d. is een drama. Hoe ziet de rest van je hardware er precies uit, misschien is het mogelijk je huidige videokaart te vervangen voor eentje met 2 aansluitingen.
Pagina: 1