Toon posts:

WiFi Signaal uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in mijn thuis situatie mijn WiFi bereik uitbreiden.
Het signaal is door het hele huis wel "OK", maar zou ook graag goede connectie om het huis willen.

In de schuur zou ik prima een tweede router/accespoint kunnen plaatsen, zodat ik in de hele tuin ook goed bereik heb.

Mijn situatie :

Het internet komt binnen om mijn modem op deze modem zitten 2 pc's bekabeld aangesloten.
Op het modem zit een draadloze router aangesloten die mij voorziet van WiFi door het huis.

Hoe is dit goed in te stellen? Ik zie twee opties :

- Een accespoint in de schuur plaatsen en deze verbinding laten maken met het bestaande WiFi signaal?
Maar, omdat het signaal buiten minder goed is (1 bar op mijn Ipod Touch), dan zou dus de accespoint het signaal oppikken wat maar 1 bar is en dit verder sturen? Hier schiet ik dan natuurlijk niet veel mee op en krijg ik wel een grotere "range" WiFi, maar blijft het signaal matig, Toch?

- Een kabel trekken vanaf mijn draadloze router naar mijn accespoint in de schuur.
Dan blijft het bereik sterk, maar het nadeel is dat ik een lange kabel weer moet wegwerken.

Zijn er nog meer opties? en wat is aan te raden?
En welke accespoint is aan te raden in deze situatie?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:02
Voor de beeldvorming. Zou je een schets kunnen maken (zijaanzicht o.i.d.) van het huis, de "omgeving"waar je bereik wilt en de huidigie positie van je router. En daarin ergens een indicatieve afstand. Dan kunnen we een beetje inschatten hoeveel muren en afstand er overbrugt dient te worden.

Gewetensvraag: is het erg als je maar 1 streepje hebt voor bereik? Als het werkt dan werkt het :)
  1. Persoonlijk zou ik een kabel trekken. Eventueel Ethernet over Power (netwerk via stopcontact) om je accespoint in de schuur aan te sluiten.
  2. Je zou kunnen overwegen om te overleggen met de buren of je op hun netwerk mag als je daar wel een goed signaal van hebt >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Terror op 28-07-2010 10:58 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Ik denk dat je eens kan kijken naar de toepassing van WDS. Veel apparaten ondersteunen dit tegenwoordig.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:02
Nadeel van WDS:

The maximum wireless effective throughput is halved after the first retransmission (hop) that is made. For example, in the case of two routers connected via WDS, and communication is made between a computer that is plugged into router A and a laptop that is connected wirelessly using router B's access point, the throughput is halved, because router B has to retransmit the information during the communication of the two sides. However, in the case of communications between a computer that is plugged into router A and a computer that is plugged into router B, the throughput is not halved since there is no need to retransmit the information

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Het "tappen" van de buren is niet mogelijk, woon nogal "vrijstaand" en volgens mij hebben de buren ook geen wireless. Dat is dus geen opties. Zal eens even een schetsje maken. Kabel trekken van draadloze router naar Accesspoint lijkt me nog steeds de beste optie.