Zoals de titel al zegt heb ik sinds kort het leuke probleem dat mijn VGA kaart aan het oververhitten is. Het kaartje is wel al een kleine 2 tot 3 jaartjes oud. Het is een XFX GeForce 8800 GTX (XFX PV-T80F-SHD9).
Ik kijk er niet zozeer van op dat er artifacts in beeld komen of dat alles bevriest met dit hete weer (al gebeurd het nu voor het eerst in alle tijd). Wat me wel wat aan de hoge kant lijkt is de idle temp van 80 graden
terwijl de rest van de case rond de 40 zweeft op het moment. Ik heb mijn drivers in ieder geval up to date. De VGA kaart is volledig standaard (ook qua settings).
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Misschien stof in de fan ?
Als ik zou (moeten) overgaan op het aanschaffen van een nieuwe VGA kaart met minimaal dezelfde prestaties, welke word mij dan aangeraden ? En door welke fan kan ik dan het beste de stockcooler vervangen ?
alvast bedankt
Ik kijk er niet zozeer van op dat er artifacts in beeld komen of dat alles bevriest met dit hete weer (al gebeurd het nu voor het eerst in alle tijd). Wat me wel wat aan de hoge kant lijkt is de idle temp van 80 graden
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Misschien stof in de fan ?
Als ik zou (moeten) overgaan op het aanschaffen van een nieuwe VGA kaart met minimaal dezelfde prestaties, welke word mij dan aangeraden ? En door welke fan kan ik dan het beste de stockcooler vervangen ?
alvast bedankt