• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Voor veel van de mensen is 2012 het jaar warin de wereld vergaat, Voor de wat positieveren is dat minder letterlijk en betekend het t jaar waarin de wereld in korte tijd een dermate grote verandering ondergaat dat het niet meer lijkt op de wereld zoals we gewend waren.

Persoonlijk lijkt me dat de betere interpretatie en ergens heb ik het gevoel dat veel mensen waaronder ikzelf, maar ook bedrijven en instellingen daar onbewust op afsturen.

Ik wil hierbij niet beweren dat dit ook maar iets met de Inca kalender en bepaalde voorspellingen te maken heeft, maar dat er net als bij de "Wet van Moore" mensen met die datum in hun achterhoofd een roadmap hebben lopen, een vorm van self forfilling prophecy dat rond dij tijd iets heel ingrijpendst moet gebeurd zijn en dus daarna gaan handelen.

Voor wie niet weet wat self forfilling prophecy is: Het zo vaak inbeelden dat iets zal gaan gebeuren dat je daardoor automatisch het leven gaat voeren waardoor die gebeurtenis ook gaat plaatsvinden. Bv iemand die bang is om ongelukken te veroorzaken in het verkeer maakt sneller ongelukken, maar omgekeerd ook, dat je van een afvalproduct denkt af te vallen en dat ook daadwerkelijk doet ondanks dat het afvalproduct rotzooi blijkt te zijn, Het zogenaamde placebo-effect dus.

Zo zijn er de laatste tijd best een paar belangrijke ontwikkelingen gaande die nogal haaks op onze gebruikelijke wereldbeeld staan. Ik noem de opkomst van draadloze elektriciteit, elektrische auto', de decentralisatie van computers en programma's de cloud. Zaken zoals ebooks en tablets.
in weze is de ipad een cloud terminal, Juist door het ontbreken van usb en cardreaders word je gedwongen je data in de cloud op te slaan in plaats van in je computer, en over een jaartje weten die ipadbezitters niet beter dan dat dat altijd al zo was Het daardoor verdwijnen van desktops in de woonkamer, maar ook politieke bewegingen zoals de piratenpartij en de zeitgeistmovement die het liefst het auteursrecht afgeschaft ziet en zoveel mogelijk wil open sourcen van software, media, design en zelfs geld.
Het wegvallen van de taalbarriere door het ook steeds beter automatisch vertalen van internetsites.
Tegelijk doet de industrie ook maar een duit in het zakje door met bedrijfsmodellen te komen waardoor veel zaken gratis toegankelijk komen in hun basisvorm en word wat vroeger uit hardware bestond ( boeken, cd's, dvd, en ik denk inderdaad dus ook de grote desktop computer)
Steeds mobieler, kleiner of alleen puur als data verkrijgbaar. Ikzelf heb al complete nieuwe speelfilms op nu nog illegale streamingsites gezien.

Natuurlijk waren die bewegingen er al langer en zullen voor de liefhebber boeken en desktops niet verdwijnen er zijn altijd uitzonderingen, vooral in de professionele wereld waar dat beter werkt, maar ik bedoel hier de het normale publiek, je buren dus. Youtube en games op de tv, internetten en lezen op je tablet. Het is dus niet uniek dat al die zaken nu gebeuren, maar wat me opvalt is dat al die kleine revoluties met elkaar vooral nu beginnen te pieken maar ook dat mensen zich opmerkelijk snel aan de nieuwe mogelijkheden aanpassen.

Ik zelf heb mijn persoonlijke roadmap die tot 2012 loopt. Ik ben begonnen in 2009 als het jaar van het geld, 2010 van gezondheid en 2011 van de duurzaamheid met als bedoeling dat alles in 2012 samenkomt en ik dan hopelijk, financieel en lichamelijk een stuk gezonder rondloop in misschien mijn eigen huis. Af en toe lees ik dat papiertje terug of herhaal het in mijn hoofd. En inderdaad, toen ik daaraan begonnen was kwamen de zaken als vanzelf op mijn pad. Half 2009 werd mij de schuldsanering aangeboden, misschien had ik dat niet aangenomen, maar ja ik had gezegd dat 2009 t jaar van het geld was en ondertussen heb ik al genoeg spaargeld om die nieuwe android telefoon zomaar te gaan halen. 2010 gebeurde hetzelfde, ben begonnen aan de restauratie van mijn zeer slechte gebit en het atkinsdieet, niet omdat ik het moedwillig opzocht, het kwam gewoon op mn pad en zoals t er nu uitziet gaat alles goed.

De vraag is dan nog, zien andere mensen dit ook en of hebben jullie ook een persoonlijke roadmap voor dit tijdperk, al dan niet bewust. Het hoeft allemaal niet precies tot 21 december 2012 te zijn, maar een beetje zo rond dat punt en zie je daar de haalbaarheid van in? en hoeverre word het dan anders tegenover het tijdperk 1980 - 2000.

Is de wereld dan erg anders?

Natuurlijk zijn mijn voorbeelden een beetje beperkt, maar ik ben er van overtuigd dat zich dit in alle takken van onze samenleving plaatsvind, dus ook die ik niet genoemd heb.

The freedom of saying E=MC3

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:27:
Voor veel van de mensen is 2012 het jaar warin de wereld vergaat, Voor de wat positieveren is dat minder letterlijk en betekend het t jaar waarin de wereld in korte tijd een dermate grote verandering ondergaat dat het niet meer lijkt op de wereld zoals we gewend waren.
Hier begon ik al zéér sceptisch te worden tijdens het lezen van je verhaal. Ik gok dat 't merendeel van de mensen "2012" als titel van een of andere matige Hollywood-film ziet. Ik gok dat maar een zéér kleine hoeveelheid mensen daadwerkelijk denkt dat 2012 een significant jaartal is.
De vraag is dan nog, zien andere mensen dit ook en of hebben jullie ook een persoonlijke roadmap voor dit tijdperk, al dan niet bewust. Het hoeft allemaal niet precies tot 21 december 2012 te zijn, maar een beetje zo rond dat punt en zie je daar de haalbaarheid van in? en hoeverre word het dan anders tegenover het tijdperk 1980 - 2000.

Is de wereld dan erg anders?
De wereld is toch continu aan het veranderen? Datgene wat je nu roept als voorbeelden de afgelopen tijd kun je ook verzinnen voor 2000 -> 2003 of 1997 -> 2000.

Waarom zouden die zaken die jij nu noemt zo "speciaal" zijn en wat is er zo speciaal aan 2012?

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Het is niet belangrijk dat mensen denken dat 2012 een significant jaartal is, Het gaat er om dat je de tv niet kan aanzetten zonder dat er een programma langskomt waarin dat word beweerd. Ik denk dat als je dat getal in de kantine op je werk opgooit dat 100% er wel iets over te zeggen heeft. Maar of je er in gelooft of niet, achter in je hoofd blijft dat plakken n zal je gedrag beinvloeden.

De wet van moore is ook geen natuurwet, De reden waarom bedrijven daar gehoor aangeven is een streven.

Het jaar 2000 was ook zoiets, de voorgaande jaren kwamen er wel een films uit die zich rond het jaar 2000 waarin flatgebouwen ineens niet meer gewoon blokkedozen, maar behoorlijk asymetrische bouwsels waren, muziek behoorlijk hard en electronisch klonk en autootjes mooie ronde aerodynamische vormen hadden, Terwijl wij in onze daf of opel ascona rondreden wel te verstaan. . We waren nog geen 3 jaar dat millennium voorbij en daar had je ineens die futuristische autootjes en die wel erg organische wolkenkrabbers in constructies waarvan je je soms afvraagt hoe zoiets overeind kan blijven staan. En dan bedoel ik en masse, alsof iemand het startschot ervoor had gegeven, niet die paar die er al waren. Ik denk dat er een hoop mensen waren die dachten, nou zitten we in dat nieuwe millennium, nu moeten we het ook waarmaken.

Nu komt dat 2012 en weer worden we door de media en tijdschriften ingepeperd dat er iets groots staat te gebeuren. Ik denk dat dat onderbewust doorwerkt en dat mensen door die boei in de nabije toekomst sneller geneigd zijn om een verandering te accepteren dan als we gewoon ergens in 2020 zaten. Gewoon dat gevoel van er gaat iets komen.

Het lijkt misschien of de wereld altijd met die snelheid veranderd, Maar dat is niet zo. De ontwikkelingen gingen niet alleen langzamer, maar de aanpassing van het grote publiek was nog trager. Tussen 1994 en 2002 was het nog vrij normaal om met een inbelverbinding op het net te komen. youtube en google earth bestonden niet. Vorig jaar nog wist 3 kwart niet wat youtube was ( Ik weet dat, ik geef computerles aan herintreeders) We hebben natuurlijk de exponentiele versnelling van onze techniek, maar het lijkt wel alsof dat mensen de laaste tijd nog even een extra zetje er tegenaan aan het geven zijn. Ik denk dat na 2012 de techniek zal voortschrijden, maar die echte revoluties zoals die piratenpartij in zweden met hun eigen staats P2P server, of die 5 mijloen nederlanders die mobiel always online of die (wel goed werkende) 3dtv zonder brilletje zijn is iets van de komende 2 jaar. In 2013 Zullen we verbaasd zijn als we horen dat men zich dat in 2008 niet eens kon voorstellen.

Ps. De standaad voor draadloze energieoverdracht is sinds gister (26 juli) een feit. Binnen nu en 2 jaar laad jij je nieuwe mobiel op zonder kabeltje. Dr ligt al een inductielader voor je Nintendo DS bij de intertoys, Kan je morgen na je werk gaan halen..

[ Voor 18% gewijzigd door verleemen op 28-07-2010 06:12 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik denk dat je je eigen 2012-obsessie op de complete mensheid projecteert.
Jij ziet het als een belangrijk jaar en denk dat dat voor iedereen geldt. En als iemand (Osiris hierboven) dat ontkent, dan kom je met "of je er in gelooft of niet, onbewust doet het toch iets".

Wat mij betreft heeft Osiris gelijk: voor het overgrote deel van de mensen is 2012 'business as usual', gewoon weer een jaar met allerlei technologische vooruitgang. Meer dan genoeg mensen die niet bijgelovig zijn, geen waarde hechten aan weer een 'aarde vergaat voorspelling'. Echt, er is elk jaar wel weer een voorspelling dat het einde der tijden er aan zit te komen. Daar worden al vaak genoeg leuke films over gemaakt.

Waar je denk ik wel gelijk in hebt is dat technologie ontwikkeling steeds sneller gaat. Dat is al simpel te zien aan de levensduur van geluiddragers: LP versus CD. Of TV: zwart-wit naar kleur naar HD naar 3D. Maar goed - het gaat steeds sneller lijkt het, maar 2012 is daar geen speciaal punt in.

Verder is er natuurlijk niets mis met het stellen van een persoonlijke deadline en een roadmap om diverse doelen te behalen - maar laten we 2012 niet meer waarde toekennen dan dat het verdient.

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dit soort 'signalen' worden al decennia zo niet eeuwen lang gesignaleerd toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Modus47 op 28-07-2010 09:52 ]

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

21 december 2012 is voor wat mij betreft gewoon een werkdag. Simpel omdat ik weet dat er niets significants gaat gebeuren die dag omdat ik niet geloof in die 2012 mumbo jumbo. En ik ben geloof ik in de meerderheid met dat idee dus van placebo effecten over de hele mensheid zal ook niet echt sprake zijn omdat er dus niet echt een roadmap voor dat jaar is.

Zoals al eerder aangehaald, de voorbeelden die genoemd worden in de TS zijn voorbeelden van een veranderende wereld. Maar dit loopt niet van nu tot 2012. Dit loopt al vanaf het moment de mens het vuur uitvond en duurt tot een niet vastgestelde tijd die het einde van de mensheid (zoals we het nu kennen) moet inluiden. Dit kan welliswaar in 2012 zijn maar dat zal puur toeval zijn. Ik denk persoonlijk dat de mensheid het nog wel een jaartje of 2000 volhoud voorlopig.

Die 2012 onzin, ben blij als dat is afgelopen en het 2013 is.

Verwijderd

Ik ga je voor de verandering een beetje gelijk geven: ja ik denk wel dat er in 2012 technieken op de mark komen waarvan ik nu nog niet eens weet dat het mogelijk is. Overigens heeft dat niets met 2012 te maken; kan dat zeggen van elk jaartal in de toekomst. Nu over naar de orde van de dag: 2012 zelf is natuurlijk compleet niet speciaal; laat ik daar dan ook niet op ingaan.
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 05:43:...
Het lijkt misschien of de wereld altijd met die snelheid veranderd, Maar dat is niet zo. De ontwikkelingen gingen niet alleen langzamer, maar de aanpassing van het grote publiek was nog trager. Tussen 1994 en 2002 was het nog vrij normaal om met een inbelverbinding op het net te komen. youtube en google earth bestonden niet. Vorig jaar nog wist 3 kwart niet wat youtube was ( Ik weet dat, ik geef computerles aan herintreeders) We hebben natuurlijk de exponentiele versnelling van onze techniek, maar het lijkt wel alsof dat mensen de laaste tijd nog even een extra zetje er tegenaan aan het geven zijn.
Gaat de techniek en techniekacceptatie harder dan vroeger? De techniek zal vast harder gaan (nu twee keer zo snel is absoluut veel meer als tien jaar geleden twee keer zo snel ;)). Maar gaat daarmee techniekacceptatie sneller? Misschien wel, misschien ook niet. Ik denk dat daar een groot deel perceptie in zit. En dan in twee punten:
  • Word er steeds sneller en meer verschillende technologieën op de markt gebracht?

Nu zien we alle technologie van twintig jaar geleden als `hetzelfde', al die verschillende modellen computers die toen uitkwamen zijn allemaal `gewoon' computers. Maar toen, zagen we dat toen niet als allemaal aparte doorbraken in de techniek? Op het moment daarentegen zien we een heleboel technieken en producten nog echt als losstaand: allerlei internetoplossingen worden gezien als unieke producten en diensten. Terwijl het technologisch toch echt allemaal bandbreedte + opslag online + bereikbaarheid is (even over een grote kam geschoren). Ook zien velen bijvoorbeeld wezenlijk andere producten in PDA's, smarthphones, iPads, gewone tablet PCs en netbooks; terwijl al deze producten een enorme overlap hebben qua achterliggende technieken.

Wat ik wil zeggen: misschien zijn er nu niet meer verschillende nieuwe technologieën op de markt als twintig jaar geleden, misschien zien we het wel als meer-verschillend omdat we er nog niet aan gewend zijn.
  • We worden zelf ouder, waardoor we niet meer in de nieuwe-technologie wereld meelopen

Ik wil geen stereotyperend beeld gaan maken over ouderen met dit punt. Maar stel voor, ik ben een jongere, sterk geïnteresseerd in de modernste techniek, investeer tijd en geld in die zaken. Voor deze jongere gaat de ontwikkeling traag. Hij kan alles met gemak bijhouden. Nu maken we deze jongere twintig jaar ouder: hij heeft een baan, kinderen, vrouw. Kortom compleet andere interesse, en houd de techniek niet meer bij. Wat ziet deze oudere jongere: hij word overspoeld door nieuwe technologie, dat terwijl zijn kinderen nu in zijn oorspronkelijke situatie zitten en nog steeds vinden dat het traag gaat.

Wat ik wil zeggen: misschien is de technologische overspelig ook wel gedeeltelijk veroorzaakt door verlegde interesses, waardoor je gewoon niet meer even up-to-date was als vroeger.
Wat ik wil zeggen: Perceptie dus
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:27: ... maar wat me opvalt is dat al die kleine revoluties met elkaar vooral nu beginnen te pieken maar ook dat mensen zich opmerkelijk snel aan de nieuwe mogelijkheden aanpassen. ...
Ik zou dit zoals ik al aangaf voor een groot deel willen hangen aan perceptie. En over je persoonlijke roadmap: mooi om doelstellingen te hebben en je problemen stap voor stap op te lossen. Maar dat heeft volgens mij niets te maken met 2012.

Verder even wat kleine reacties op genoemde dingen:
  • Draadloze elektriciteit: Bestaat al meer dan honderd jaar als techniek Wikipedia: Nikola Tesla . Zo spannend zijn de gebruikte technieken in modern draadloos ook niet (vooral heel beperkend).
  • Elektrische auto: Ook niets nieuws.
  • Decentralisatie van computers en programma's: de cloud: is dit nou juist niet centralizatie zoals vroeger (mainframe, terminal systemen). Je noemt de terminal al zelf.
  • Politieke bewegingen zoals de piratenpartij: De Nederlandse versie is een rommel, en hun partijprogramma is in mijn ogen drijfzand (maar: zoek even naar het Piratenpartij topic als je daarover wilt discussiëren, topic is stilgevallen nadat ik het programma heb geanalyseerd).
  • Het wegvallen van de taalbarrière door het ook steeds beter automatisch vertalen van internetsites: Dat zou nog eens een doorbraak zijn. Wat ik tegenkom is niets meer dan woordenboekvertaling (wat snel kan door computerkracht), echt slimme systemen zitten er nog niet achter ben ik bang.
offtopic:
Mischien zoek je iets als technologische singulariteit: http://www.exitmundi.nl/singularity.htm en Wikipedia: Sociaal/maatschappelijk/technologische singulariteit

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:14
Alleen alu-hoedjes mensen zijn toch met 2012 bezig, de gewone NL zegt het waarschijnlijk helemaal niks, mij dus ook niet. Dus de bewering dat zelfs bedrijven ermee bezig zijn vind ik bijzonder. Heb je daar feiten en cijfers etc. van?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 18:49

almightyarjen

When does the hurting stop?

2012 betekent voor mij niets behalve een vermakelijke film en mensen die denken dat dan de wereld zal eindigen. En een persoonlijke roadmap heb ik al helemaal niet. Ik denk niet na over hoe ik in het leven zal moeten staan in 2012. Het loopt zoals het loopt en er komen altijd dingen op je pad die je van te voren niet voorzien had. Geld/gezonder leven enz. kan je direct mee beginnen: daarvoor hoef je geen doelstelling voor 2012 te definiëren.

Maar zo denk ik er iig over :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Ik geloof niet in het 2012 verhaal. Waar ik wel in geloof is jezelf doelen stellen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat goed werkt, en soms (voor jezelf) verbazende resultaten kan opleveren. Dat is wat jij nu ook merkt: je hebt voor jezelf een "roadmap" gemaakt, en dat werkt goed voor jou. Dat is heel mooi, maar ik zie geen reden om dat te verbinden aan mythologie.

De technologische vooruitgangen die je noemt zie ik ook niet als bijzonderder dan andere technologische vooruitgangen. Inductie is overigens al lang een bekend verschijnsel, hooguit zijn er wat nieuwe toepassingen bijgekomen. Ik ben er vrij zeker van dat ik mijn leven niet afstem op 2012, ook niet onbewust. Dat wil overigens niet zeggen dat het "placebo effect" niet bij enkele mensen optreedt wat betreft 2012. Ik denk alleen dat het lang niet op de schaal gebeurt die jij suggereert.

Wat betreft technologische vooruitgangen die overeenkomen met "voorspellingen" uit films e.d.: dat vind ik niet meer dan logisch. Films kunnen mensen ook op ideeën brengen, of elementen van de film kunnen juist voortkomen uit nieuwe (nog niet zo bekende) ideeën.

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-12 19:38
Ik zelf heb mijn persoonlijke roadmap die tot 2012 loopt.
En wat als de wereld nu eens niet vergaat in 2012, wat moet je dan in 2013?
Goed voor jezelf dat je een deadline stelt om een aantal zaken in orde te brengen, maar ik prefereer toch een iets langer termijn visie.
Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord dat 2012 iets speciaal zou zijn en al zeker niet 21 december 2012.

Met je stuk over self forfilling prophcy ben ik dan wel weer eens. Dus als voor jou 2012 iets speciaals is zal het ook wel zo zijn voor jou, al is het maar omdat je dit voor jezelf als streefdoel gezet hebt voor een aantal zaken.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 05:43:
Ps. De standaad voor draadloze energieoverdracht is sinds gister (26 juli) een feit. Binnen nu en 2 jaar laad jij je nieuwe mobiel op zonder kabeltje. Dr ligt al een inductielader voor je Nintendo DS bij de intertoys, Kan je morgen na je werk gaan halen..
10 jaar geleden hadden wij hier al een elektrische tandenborstel die draadloos zijn batterij oplaadt.

Je haalt dingen aan als 3D tv, zonder brilletje OK, maar ik herinner me in de tijd dat ik zo een verzamelboek had waar je plaatjes in moest plakken. Waar toen ook 3D plaatjes in zaten waar je wel een brilletje voor nodig had. Die verzamelboeken waren van de 'Turtles', dus dat is ongeveer 20 jaar geleden.

Je haalt ook zaken aan als breedband internet, youtube, ... veel van die zaken kennen we juist door bv. breedband internet. Stel je eens youtube voor als we allemaal nog een 14.4k modem hadden.

Je moet als het mogelijk is, eens een reclameblaadje openen van 5-10 jaar terug en eens kijken wat voor pc's ze toen aanboden en vergelijk dat eens met huidige aanbiedingen.

Natuurlijk gaat alles alsmaar sneller, hoe meer technologieën je kent/hebt hoe meer je kan onderzoeken naar andere technieken of verbetering van bestaande technieken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap niet helemaal waar je heen wilt met de discussie. Je bent het er mee eens dat de meeste mensen niet denken dat de wereld eindigd maar dat het meer iets is uit een film en je hebt als voorbeeld dat sinds 2000 auto's ronder zijn geworden. Daar ben ik het niet helemaal mee eens wat dat is meer iets dat is ingezet in de de jaren 90 (denk aan dat bolhoedje van Mazda). Dat die trend in het overdrevene doorgetrokken werd in films lijkt me eerder een gevolg daarvan als andersom.

Dat er meer asymetrische gebouwen zijn is volgens mij ook niet echt een ontwikkeling uit 2000. Toen zat je een beetje op het einde van dot-com hype dat alles met internet in goud veranderde en men helemaal niet keek naar kosten en opbrengsten maar gewoon er vanuit ging dat alles wat met ICT te maken had wel succesvol zou zijn. Futurische gebouwen horen daar ook een beetje bij.

Jaren eerder (gebouwen blijven meestal vrij lang staan) zaten we met de oorlog en daarna was er een groot tekort aan woningen (platgegooid en er was later sowieso meer nodig door de babyboom). Daarom staan er zo veel saaie blokkendozen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben nu veertig... voor zover ik me kan herinneren is dit 2012-geneuzel niet de eerste voorspelling van het vergaan van de wereld in de afgelopen veertig jaar. Ik neem het dus met een paar korreltjes zout. Net als de voorspellingen een paar jaar terug van de Jehova's... of dat we op 1 januari 2000 weer terug zouden vallen in het stenen tijdperk, of de werken van meneer Nostradamus, Asimov, Dan Brown, Jim Jones en nog zo wat mensen ;)

Dat jij je leven op orde gebracht hebt, en nog steeds brengt: Top. Dat je daar drie jaar voor nodig hebt en in 2009 begonnen bent is toeval. Daar hebben de Mayas niets mee van doen... echt niet.
Overigens... die 21ste december... is dat volgens de Juliaanse of de Gregoriaanse kalender ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien moet de TS Zeitgeist eens kijken. Het eerste stuk daarvan heeft een hele theorie over Jezus, het kruis en en 21 en 25 december die verklaart worden met het zodiac kruis met de zon als middelpunt. Op het zodiac kruis eindigt dan het tijdperk van de visser, daarna begnt het tijdperk van de waterman.

/▌

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik vind eigenlijk dat je veronderstellingen ook nogal haaks op elkaar staan.
-Voor zover ik weet is de enige basis voor het 'speciaal' zijn van 2012 de maya-kalender die dan overloopt. Op zich nog minder speciaal dan het jaar 2000 dus, vermits het niet 'onze' telling is, en vermits ik niet denk dat er computers zijn die het jaartal in maya-telling opslagen en door een tekort aan gereserveerd geheugen weleens in de problemen zouden kunnen komen. Schiet er dus enkel het doemscenario over dat de aarde zal vergaan in 2012, waar je niet, een beetje of wel in kunt geloven en dus eventueel self-fulfilling-prophecy-stijl kunt naar handelen.

-Aan de andere kant zeg je dat je opmerkt dat de technologie nu sneller evolueert, dat je planned om een eigen huis te bezitten.

Als ik al zou geloven dat het afgelopen is met de wereld (zoals we hem nu kennen), en daar ook naar zou handelen, dan zou ik denk ik juist verwachten dat de vooruitgang vertraagd, en zou een eigen huis wel het laatste zijn dat me zou interesseren. Ik zou denk ik eerder minder werken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

pfff vergaan we nou alweer?
In de 35 jaar dat ik hier rondloop al zo vaak het einde der tijden meegemaakt.

Ik zit ook nog steeds te wachten op al die positieve voorspellingen die men heeft gedaan.
Ik zie nog steeds geen zwevende steden en vliegende auto's.
Zelfs de beloofde keukens zijn nog niet uitgekomen.

En dan moet ik geloven dat ik in 2012 verlicht ben, overgenomen wordt door anununaki poppetjes, of de aarde is weg.
Jezus komt terug, de maya's staan op en ET komt op de koffie.
En dan kan het op die datum zijn maar hoeft niet precies kan ook wat later zijn.
En dit alles omdat oude teksten verkeerd zijn vertaald met kennis die er niet is, dus wetenschappelijk is het bewezen, tot de wetenschap tot een nieuw inzicht komt.

Ja maar kijk maar naar alle natuurrampen, oorlogen, pieken in dit en uitschieters in dat.
Dat was er vroeger allemaal niet.
En als ik deze 6 verander in een 8, dit woord verander in een ander woord en dat vertaal naar engels dan klopt het bijna!
Dat kan geen toeval zijn.
:|

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik denk juist dat heel veel mensen er niet in geloven. Als ze dat wel deden, ga je nu toch niet meer werken?
Als jij weet dat je nog een maand te leven hebt, ga je allemaal leuke dingen doen. Als men echt denk dat het in 2012 op houdt, gaat men massaal wereldreizen etc. boeken.

Ik ben lekker aan het werk of vier kerstvakantie en de week erna vier ik oud en nieuw naar het jaar 2013! \

Iedere keer verzint men weer iets nieuws. eerst 2000, dan 2012 what's next? 2020? 2222? 2024? 2345? 2030? Dat horen we wel in 2013.

Youtube: DashcamNL

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:18

Markie

Voorheen BBE

dfrenner schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:08:
Ik denk juist dat heel veel mensen er niet in geloven.
Ik denk dat >99% van de mensen zich niet eens in dergelijke verhalen interesseren. Ik zou zo niemand binnen mijn kennissenkring kunnen noemen die zich op een dergelijke manier als verleemen met het jaartal 2012 bezighoudt. En al helemaal niemand die zich er druk om maakt.
Los daarvan is het nadenken over een eigen roadmap een prima initiatief. Waar sta je, waar wil je heen, hoe kun je dat bereiken,... En als je daar voor een deadline stelt die je ophangt aan een (fictieve) gebeurtenis, dan is dat vaak alleen maar een extra stimulans om iets/het te bereiken.
@ Nossio: de Maya's bestaan nog gewoon, ze hoeven niet op te staan (in ieder geval niet anders dan dat ze elke ochtend doen).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Misschien moetten de posters de TS nog maar eens goed lezen. Dit gaan NIET over de theorien die over de mayakalender, maar puur over het idee dat mensen door alle verhalen in de media onbewust toch het gevoel hebben dat er iets gaat veranderen en daar dan op reageren door nieuwe onwikkelingen te boosten. Dit gaat over een roadmap, dat is een zelfbedacht plan en niet iets wat voorspeld is.

De zaterdag en de zondag en 31 december hebben ook vast een mythologische achtergrond waar niemand meer ingeloofd, maar toch durf ik m'n hand er voor in het vuur te steken dat als het vrijdagavond is mensen automatisch het weekendgevoel krijgen, zelfs als ze op zaterdag gewoon moeten werken, en dat dit gevoel doorwerkt in je gedrag en dat ze dan anders presteren dan doordeweeks.

Zo ook dus 2012. Het is onzin wat ze er over beweren, maar omdat we er de laatste tijd nogal mee bekogeld worden met de nadruk dat er iets gaat veranderen heeft volgens mij een psychologische invloed en beïnvloed daarmee ons gedrag. Het feit dat het merendeel meteen begint over hoe onjuist al die voorspellingen zijn geeft al aan dat het een thema is, anders was de reactie wel "2012? nooit van gehoord, is dat iets nieuws? "geweest.

Ik denk niet dat al die belangrijke ommezwaaien in onze cultuur en techniek toevallig rond 2012 is, maar dat het constant benadrukken van de media dat er dan iets gaat gebeuren en ook de nodige discussies aan de kantinertafel en in de snackbar ons een beetje beinvloed in ons gedrag, Net als dat tijdens de voetbalfinale 100.000 mensen op het museumplein stonden omdat we elkaar gek aan t maken waren en alvast gewonnen hadden. Er heerst dus net als bij die voetbalwedstrijd een soort 2012 roes, van he, we zitten in een belangrijke tijd. Ik denk dat als dat 2012 niet zo vaak benadrukt werd dat sommigen hun projecten wat meer ruimte hadden gegeven.

Dat een tandeborstel al jaren op inductie werkt en dat tesla 100 jaar geleden al draadloze electriciteit had is mooi, maar daardoor is de wereld niet onherkenbaar veranderd. Dat is het pas als dat soort toepassingen ook massaal in gebruik zijn en ik denk dat het nu eventjes heel snel zal gaan met die dingen.

Dus binnen nu en 2 jaar zullen mensen massaal overstappen op tabletpcs en smartphones vooral die 80% van de nederlanders die een computer alleen hebben gekocht voor hun spelletje patience en Facebook (500 miljoen gebruikers al) Waarin alle communicatie zich afhandeld, dus zoiets als email gaat verdwijnen. Maar dus ook de desktopcomputer die daardoor op zolder verdwijnt. ( echt, de office, photoshoppers gamers zijn een minderheid) Kijk maar eens hoe snel dat met de netbooks en mp3 spelers is gegaan, vorig jaar nog kocht mijjn moeder regelmatig cdtjes en dvds, ondertussen bestelt ze haar films en muziek online, alsof ze het nooit anders heeft gedaan.

Heel snel zullen mensen zich aanpassen aan inductie en wilectricity, dus straks een woonkamer met 0 kabels.

Papieren boeken gaan nu ook echt verdwijnen, vooral op scholen.

Gratis draadloos internet voor iedereen. In Parijs al een paar jaar een feit, nu beginnen gemeentes in Nederland daar ook mee. Het word gewoon een onderdeel van onze infrastructuur. Alles word straks berekend en opgeslagen in de cloud, dus de harde schijf gaat verdwijnen, Mensen slaan hun bestanden niet meer lokaal op. Ikzelf heb 60gig aan mp3tjes verzameld, maar tegenwoordig tiep ik gewoon t nummer dat ik wil luisteren in youtube, dat gaat doorgaans sneller dan dat ik t op mn harde schijf vind. Dat gaat ook met films gebeuren, natuurlijk in 1020p en hifi, dus je hoeft dat soort zaken niet meer lokaal op te slaan. 100 megabit voor iedereen.

Ook al is die automatische vertaling nog niet optimaal, ik vind het al een heel wonder dat ik het nieuws op een japanse of iraelische site gewoon kan lezen, ergo, dat in het japans op iemands youtubefilpjes kan reageren. en dat kan straks ook gewoon door de telefoon.

En een enorm snelle opkomst van elecrisch vervoer.

Dat allemaal binnen nu en 4 jaar. Een behoorlijk andere wereld in 2013, Daarna verwacht ik weer een tijdje van rust, De tablets worden beter, de autos goedkoper, maar die echte revoluties dat is nu.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die door hun werk met de nu bestaande systemen werken, Ikzelf heb ook een collectie 78 toerenplaten en servers zullen het nog wel een tijdje met SSD's moeten doen, maar de rest leeft heel snel in een andere wereld en die verandering gaat zo vanzelfsprekend dat we het niet eens door hebben. Op een dag word je wakker en dan staan je luidsprekers zonder kabeltjes in je woonkamer.

• Osiris
  • Niet online
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:17:
Misschien moetten de posters de TS nog maar eens goed lezen. Dit gaan NIET over de theorien die over de mayakalender, maar puur over het idee dat mensen door alle verhalen in de media onbewust toch het gevoel hebben dat er iets gaat veranderen en daar dan op reageren door nieuwe onwikkelingen te boosten. Dit gaat over een roadmap, dat is een zelfbedacht plan en niet iets wat voorspeld is.
De zaterdag en de zondag en 31 december hebben ook vast een mythologische achtergrond waar niemand meer ingeloofd, maar toch durf ik m'n hand er voor in het vuur te steken dat als het vrijdagavond is mensen automatisch het weekendgevoel krijgen, zelfs als ze op zaterdag gewoon moeten werken, en dat dit gevoel doorwerkt in je gedrag en dat ze dan anders presteren dan doordeweeks.

Zo ook dus 2012. Het is onzin wat ze er over beweren, maar omdat we er de laatste tijd nogal mee bekogeld worden met de nadruk dat er iets gaat veranderen heeft volgens mij een psychologische invloed en beïnvloed daarmee ons gedrag. Het feit dat het merendeel meteen begint over hoe onjuist al die voorspellingen zijn geeft al aan dat het een thema is, anders was de reactie wel "2012? nooit van gehoord, is dat iets nieuws? "geweest.

Ik denk niet dat al die belangrijke ommezwaaien in onze cultuur en techniek toevallig rond 2012 is, maar dat het constant benadrukken van de media dat er dan iets gaat gebeuren en ook de nodige discussies aan de kantinertafel en in de snackbar ons een beetje beinvloed in ons gedrag, Net als dat tijdens de voetbalfinale 100.000 mensen op het museumplein stonden omdat we elkaar gek aan t maken waren en alvast gewonnen hadden. Er heerst dus net als bij die voetbalwedstrijd een soort 2012 roes, van he, we zitten in een belangrijke tijd. Ik denk dat als dat 2012 niet zo vaak benadrukt werd dat sommigen hun projecten wat meer ruimte hadden gegeven.
En tóch mis ik dat hele "constant benadrukken van de media" en "de laatste tijd nogal mee bekogeld worden". Ja, iedereen heeft wel eens een artikeltje gelezen neem ik aan, maar wat jij steeds aankaart zie ik absoluut niet terug in de media.

En waarom je het in vredesnaam vergelijkt met weekend-gevoel en oud & nieuw is me ook totaal niet duidelijk. Dat zijn gebruiken die je vanaf je geboorte meekrijgt. Die vergelijking loopt compleet mank als je 't mij vraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 28-07-2010 18:21 ]

Verwijderd

Ik zie nog steeds geen "abnormale" technologische vooruitgang. Natuurlijk zijn er op dit moment hypes aan de gang, dat is altijd zo. En tijdens elke hype heb je mensen die roepen dat "binnen 2 jaar alles helemaal anders is". Uiteindelijk blijkt dat bijna nooit uit te komen. En zelfs als sommige van die hypes uiteindelijk toch een groot effect teweeg brengen: wat dan nog? Je hebt er altijd een paar die wel goed blijken te werken, dat is toch ook niets abnormaals? Ik zie hier echt weinig bijzonders in en geloof niet dat in de komende twee jaar de wereld veel radicaler zal veranderen dan in de afgelopen twee jaar.

Daarnaast: jij lijkt de 2012 gedachte heel erg te verbinden aan een technologische revolutie o.i.d. Als mensen in de media e.d. al zo dood worden gegooid met het 2012 idee (wat volgens mij niet zo is, merk ik zelf weinig van), dan is dat volgens mij meer in de trant van "de wereld vergaat", of "er komt een hoger bewustzijn", of "er komt een derde wereldoorlog", of [...] Ik heb eigenlijk nog nooit zo gehoord dat het technologisch gezien gigantisch anders zou worden in 2012, en denk ook niet dat veel mensen die associatie erbij hebben. Daarom lijkt het mij raar om te concluderen dat eventuele grote technologische vooruitgangen het gevolg zouden zijn van een self-fulfilling prophecy over 2012.

P.S.: om te beweren dat tablet-pc's en e-books zo'n grote revolutie vormen lijkt mij nogal overdreven. Misschien komt er een tijdje dat veel mensen overgaan op e-books. En daarna zullen veel mensen daar ook weer keihard van terug komen omdat het toch minder lekker leest dan een normaal boek. Zo gaat het met de meeste hypes... Uiteindelijk zal het echt maar een klein aantal nieuwe technologieën zijn die het echt permanent "halen".

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 18:31 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
discovery heeft er een special over, BBC horizon heeft er een special over, Er zijn in de laaste jaar wel 5 verschillende films, waaronder een hele goeie ( in de zin van entertainment) gemaakt.

een search op youtube geeft
Zoekopties
“2012” resultaten 1 - 20 van ongeveer 455000

Google

Ongeveer 459.000.000 resultaten (0,19 seconden)

Tijschriften, kranten.

Ja ok niet elke seconde dat je 2012 hoort, maar me dunkt dat dit wel aangeeft dat het een thema onder de mensen is, Zeg maar rustig een hype. Vind ik genoeg.

als ik jaartal 1945 in google tiep (de tweede wereldoorlog) krijg ik Ongeveer 139.000.000 resultaten (0,14 seconden). Dat is maar 3 keer meer een thema voor mensen dan 2012, waar het merendeel waaschijnlijk 4 jaar geleden nog nooit van gehoord heeft. Terwijl men over die 13 miljoen atrikelen over 1943 60 jaar de tijd heeft gehad om over te schrijven.

Het leeft dus onder de mensen, en dus heeft het invloed.
P.S.: om te beweren dat tablet-pc's en e-books zo'n grote revolutie vormen lijkt mij nogal overdreven. Misschien komt er een tijdje dat veel mensen overgaan op e-books. En daarna zullen veel mensen daar ook weer keihard van terug komen omdat het toch minder lekker leest dan een normaal boek. Zo gaat het met de meeste hypes... Uiteindelijk zal het echt maar een klein aantal nieuwe technologieën zijn die het echt permanent "halen".
Vinyl klinkt ook lekkerder dan cd of mp3. Heelaas zijn mensen gemaksdieren, Net zolas je nog steeds LP's bij de mediamarkt kan kopen blijven boeken ook bestaan, voor de liefhebber, maar ik vrees toch echt dat als iemand kan kiezen tussen een tas vol boeken of dat ene universele tabletje dat alles kan dat ze voor het tweede zullen kiezen. Bovendien, de Ereader gaat verwijnen, Straks zijn tablets superlicht, kosten 20 euro en lopen een week op een accu, die daarna nog eens draadloos opgeladen word.

[ Voor 38% gewijzigd door verleemen op 28-07-2010 18:44 ]

• Osiris
  • Niet online
http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=645060256ce8ceef

Ongeveer 905.000.000 resultaten (0,28 seconden)

Bijna 2x meer dan jouw 2012. Dus.

Dit soort belachelijk slecht indirect """bewijs""" zegt helemaal niet of het "leeft" of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 28-07-2010 18:38 ]

Verwijderd

Wat Osiris zegt. Daarnaast: dat er 5 films over zijn gemaakt zegt hooguit dat het een vermakelijk onderwerp is om films over te maken. Ik denk nog steeds dat het niet zo erg "leeft" onder de mensen als jij beweert. Hoe vaak hoor jij er bijvoorbeeld serieus iets over in het nieuws, of in een gesprek op een verjaardag? Ik helemaal niet vaak. Als mensen er al over praten dan blijft het meestal bij een korte grap ten koste van de "believers", en dat geeft mijns inziens juist aan dat de mensen er wel van weten, maar het voor het grootste deel niet bepaald serieus nemen. En als je het niet serieus neemt, dan geloof ik ook niet dat het je denken zo erg beïnvloedt als jij beweert. Nee, ook niet "onbewust".
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:34:
Vinyl klinkt ook lekkerder dan cd of mp3. Heelaas zijn mensen gemaksdieren, Net zolas je nog steeds LP's bij de mediamarkt kan kopen blijven boeken ook bestaan, voor de liefhebber, maar ik vrees toch echt dat als iemand kan kiezen tussen een tas vol boeken of dat ene universele tabletje dat alles kan dat ze voor het tweede zullen kiezen. Bovendien, de Ereader gaat verwijnen, Straks zijn tablets superlicht, kosten 20 euro en lopen een week op een accu, die daarna nog eens draadloos opgeladen word.
Prima, stel dat over 2 jaar iedereen een e-book en een tablet heeft. Geloof ik niet, maar stel. Wat dan nog? Is de wereld dan ingrijpend veranderd? Ik zie dat echt niet zo, sorry. De technologie gaat vooruit ja, maar dat is altijd zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 18:48 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Osiris schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:37:
http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=645060256ce8ceef

Ongeveer 905.000.000 resultaten (0,28 seconden)

Bijna 2x meer dan jouw 2012. Dus.

Dit soort belachelijk slecht indirect """bewijs""" zegt helemaal niet of het "leeft" of niet.
Ga nu de straat op en als jij binnen 10 minuten 5 mensen weet te vinden die niet weten wat 2012 inhoud krijg je van mij een kratje bier.

• Osiris
  • Niet online
verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:46:
[...]

Ga nu de straat op en als jij binnen 10 minuten 5 mensen weet te vinden die niet weten wat 2012 inhoud krijg je van mij een kratje bier.
Als ik nu de straat op ga en ik vraag of mensen weten wat 1945 inhoudt, dat zegt toch alsnog niets of het leeft?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:14
Ik weet niet welke media jij luistert/leest en in welke snackbar jij een fikandel haalt, maar ik hoor nooit iemand over 2012. Ik kom enkel wat discussies tegen op internet. Wellicht ben je er erg mee bezig en kom je het daardoor vaak tegen.

Daarbij vind ik al die elektronica ontwikkeling niet erg revolutionair. Het is meer een voortborduursel op de huidige technieken. Ik verwacht veel meer van een bron met oneindige energie, een nieuw voedingsmiddel wat voor iedereen beschikbaar is, kennis op een andere manier tot je nemen etc.. Maar wellicht begint er een oorlog in 2012 en komen we daardoor in aanraking met nieuwe technologie. Oorlogen zijn altijd belangrijk voor nieuwe vindingen.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Kom nou, je hoort nu al tig mensen over 2012 in dit topic, Kun je lekker inhalen:)
Dat betekend dus dart er minstens 10 mensen op wetenschap en levensvisie die rondlopen die er niet alleen van gehoord hebben maar er zelfs zoveel over nagedacht hebben dat ze er een eigen mening over gevormd hebben.
En dan zijn dat nog wel de mensen die net toevallig dit topic gevonden hebben, Geeft dat je een idee hoeveel mensen zich bewust van het thema 2012 zijn? En als dat thema zo onbetekenend voor ze is, dan kunnen die forummers me vast wel vertellen wat ze vorige week dindsdag tijdens hun avondeten gegeten hebben... Zo niet, dan is dat dus blijkbaar wel blijven hangen, Misschien dromen ze er vannacht wel over, wier zal het zeggen.

En ja de laatste 3 verjaardagen waar ik ben geweest kwam 2012 na de nodige drankconsumptie vanzelf ter sprake.
Dat iedereen straks een tablet heeft is natuurlijk geen andere wereld. maar al die dingen bij elkaar zijn dat wel en dat zal de nodige verandering in het maatschappelijk bewustzijn veroorzaken hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door verleemen op 28-07-2010 19:18 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:09:
Kom nou, je hoort nu al 20 mensen over 2012 in dit topic, Kun je jekker inhalen:)

En ja de laatste 3 verjaardagen waar ik ben geweest kwam 2012 na de nodige drankconsumptie vanzelf ter sprake. Dat iedereen straks een tablet heeft is natuurlijk geen andere wereld. maar al die dingen bij elkaar zijn dat wel en dat zal de nodige verandering in het maatschappelijk bewustzijn veroorzaken hoor.
1984, 1999, 2000, verjaardagen, nieuwjaars voornemens, etc. Je wilt zo graag dat 2012 speciaal is dat het voor jou inderdaad een self-fulfilling prophecy wordt. Andere mensen die met hun hoofd boven of onder de wolken lopen maken zich er niet druk om.

Het komt allemaal wat wazig over. Maak eerst 2010 maar eens af, zou ik zeggen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Wikipedia: 2012
* Nederland en Turkije vieren 400 jaar vriendschappelijke relaties. Capitulatie-verdrag 1612 tussen de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden en het Ottomaanse Rijk.
* De Floriade vindt plaats in Venlo.
* De stad Lier in de Belgische provincie Antwerpen heeft 800 jaar stadsrechten.
* De grafrechten van Huis te Vraag vervallen.
* De vijfde grote cyclus van de kalender van de Maya's (de lange telling) eindigt eind 2012. Sommige mensen zien hierin het einde van de wereld; zie 2012-fenomeen.
* De Atacama Large Millimeter Array is gereed (volgens huidige planning).
* Oprichting van het Europees Trefpunt voor Wereldreligies
* Bedevaart naar de Heilige Rok, ter ere van het 500-jarig jubileum van de eerste bedevaart in 1512.
* Project om de Boeddha's van Bamyan opnieuw aan het publiek te tonen, is gereed (op basis van huidige inschatting).
www.google.nl
- 2011: Ongeveer 905.000.000 resultaten
- 2012: Ongeveer 461.000.000 resultaten
- 2013: Ongeveer 207.000.000 resultaten
- 2014: Ongeveer 191.000.000 resultaten

http://academic.lexisnexis.nl, periode: afgelopen maand.
Bron: alle Nederlandse (en regionale) kranten, opiniebladen, vakbladen en persbureaus.
- 2011: >3000
- 2012: 2822 (waarvan < dan 1 op de 500 artikelen over een 'omslagmoment' (in de breedste zin van het woord) gaat)
- 2013: 1127
- 2014: 1189
Opvallend: ten tijde van het uitbrengen van de film 2012 was er een duidelijke stijging van hoeveelheid artikelen die te relateren zijn aan het verhaal van de film. Toen was dergelijke berichtgeving even een hype.

Iets dat niet leeft onder de mens zal ook geen invloed hebben. Maar ook iets wat wel onder de mens leeft (millenniumbug) zal geen grote invloed hebben. Ondernemers die hun strategie door '2012' laten bepalen, hebben een cursus bedrijfsvoering nodig (alhoewel marketingtechnisch 2012 natuurlijk wel interessant kan zijn).

Concluderend: ik sluit me volledig aan bij FicoF.

• Osiris
  • Niet online
Kom nou, je hoort nu al tig mensen over 2012 in dit topic, Kun je lekker inhalen:)
Ehm, ja, je hebt het zelf over 2012 toen je dit topic startte, DUH dat je er mensen dan over hoort.
Dat betekendTTTTTT dus dart er minstens 10 mensen op wetenschap en levensvisie die rondlopen die er niet alleen van gehoord hebben maar er zelfs zoveel over nagedacht hebben dat ze er een eigen mening over gevormd hebben.
Dat men er van gehoord heeft ontkent niemand en dan is het ook niet zo vreemd om er een mening over te hebben. Maar dat zegt nog steeds niet dat het "leeft"?
En dan zijn dat nog wel de mensen die net toevallig dit topic gevonden hebben, Geeft dat je een idee hoeveel mensen zich bewust van het thema 2012 zijn?
Nee. Hooguit dat het een alu-hoedjes-alert bij ze af laat gaan. Dat was ook de enige reden waarom ik dit topic geopend heb: de "OMG, het zal toch weer niet waar zijn hè"-gedachte.
En als dat thema zo onbetekenend voor ze is, dan kunnen die forummers me vast wel vertellen wat ze vorige week dindsdag tijdens hun avondeten gegeten hebben... Zo niet, dan is dat dus blijkbaar wel blijven hangen, Misschien dromen ze er vannacht wel over, wier zal het zeggen.
Dus het feit dat ik m'n avondeten niet kan onthouden, iets wat wellicht elke dag weer anders is, maar wél kan onthouden wat "2012" inhoudt, geeft aan dat het "leeft"? Damn zeg, dan moet er wel héél veel bij mij leven, want ik kan héél véél dingen opnoemen die ik wel onthouden heb (dat heet studeren), terwijl die items specifiek niet leven bij me. Weer zo'n vergelijking die mank loopt. (Oh en ik weet ook wanneer WOII begonnen en afgelopen is. Leeft dit dan nu op dit moment bij me?)
En ja de laatste 3 verjaardagen waar ik ben geweest kwam 2012 na de nodige drankconsumptie vanzelf ter sprake.
En wat kwam er nog meer op die verjaardagen ten sprake? En waarom noem je dat niet?
Dat iedereen straks een tablet heeft is natuurlijk geen andere wereld. maar al die dingen bij elkaar zijn dat wel en dat zal de nodige verandering in het maatschappelijk bewustzijn veroorzaken hoor.
En die nodige veranderingen zullen ALTIJD blijven bestaan. Nu. In 2011. In 2012. In 2030. Waarom zou ik in vredesnaam voor logische gevolgen die er altijd zullen zijn een "roadmap" moeten maken?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat betekend dus dart er minstens 10 mensen op wetenschap en levensvisie die rondlopen die er niet alleen van gehoord hebben maar er zelfs zoveel over nagedacht hebben dat ze er een eigen mening over gevormd hebben.
En dan zijn dat nog wel de mensen die net toevallig dit topic gevonden hebben, Geeft dat je een idee hoeveel mensen zich bewust van het thema 2012 zijn? En als dat thema zo onbetekenend voor ze is, dan kunnen die forummers me vast wel vertellen wat ze vorige week dindsdag tijdens hun avondeten gegeten hebben... Zo niet, dan is dat dus blijkbaar wel blijven hangen, Misschien dromen ze er vannacht wel over, wier zal het zeggen.

Er is een film geweest over 2012. Het was een hit, door de special effects. Dan is het niet raar dat het leeft op verjaardagen.
Ik heb ook de day after tomorrow gezien, dat wil niet zeggen dat de warme stroming er echt mee gaat ophouden en dat we daadwerkelijk hier temperaturen krijgen van -70...

Het is allemaal fictie...

De eerste keer dat ik de film stargate keek, vond ik het te gek. Een poort om via het heelal naar een andere wereld te gaan. Hoe vaak ik destijds wel niet met vrienden daarover sprak. Het blijft fictie.

Nog een voorbeeld: Jurresic Park, dat was ook een hit. Iedereen had het over die film destijds.
Als de film 2012 niet was geweest, was er ook geen aandacht voor het onderwerp.

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Nou ja, misschien is 1 januari 2013 interessanter omdat iedereen het dan gaat hebben over dat in 2012 de wereld niet is vergaan :P dubbele betekenis ;)

Verwijderd

2012 is de grootste broodje aap verhaal waar ik van heb gehoord
dit is een enorme mediastunt want de halve mensheid zou het gaan
geloven het is eigenlijk goed gelukt

maar ik vind het een boel onzin

• Marzman
  • Niet online

Marzman

verleemen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:17:

Om eerlijk te zijn heb ik pas een weekend gevoel als ik niet hoef te werken. Toen ik hele vrijdagnachten doorwerkte had ik om 17.00 uur geen weekendgevoel.
Dat klopt toch niet? Mensen gaan een huis kopen omdat er veel theorien zijn dat de wereld vergaat? Dat heeft niks met elkaar te maken.

Wat wel gebeurd is dat mensen vaak vaste datums gebruiken om hun leven te overzien en dingen aan te passen. Dit evalueren gebeurd vaak aan het einde van het jaar en op 1/1 starten ze dan met goede voornemens. Op zich is daar niks mis mee, met het meteen aanpassen ipv wachten op 1/1 is trouwens ook niks mis.

Dat een tandeborstel al jaren op inductie werkt en dat tesla 100 jaar geleden al draadloze electriciteit had is mooi, maar daardoor is de wereld niet onherkenbaar veranderd. Dat is het pas als dat soort toepassingen ook massaal in gebruik zijn en ik denk dat het nu eventjes heel snel zal gaan met die dingen.
Die tandenborstels zijn al massal in gebruik. Ook kosten ze bijna niks meer sinds Oral B ze ook maakt (of laat maken).
Dus binnen nu en 2 jaar zullen mensen massaal overstappen op tabletpcs en smartphones vooral die 80% van de nederlanders die een computer alleen hebben gekocht voor hun spelletje patience en Facebook (500 miljoen gebruikers al) Waarin alle communicatie zich afhandeld, dus zoiets als email gaat verdwijnen. Maar dus ook de desktopcomputer die daardoor op zolder verdwijnt. ( echt, de office, photoshoppers gamers zijn een minderheid) Kijk maar eens hoe snel dat met de netbooks en mp3 spelers is gegaan, vorig jaar nog kocht mijjn moeder regelmatig cdtjes en dvds, ondertussen bestelt ze haar films en muziek online, alsof ze het nooit anders heeft gedaan.
Ik snap de link niet met 2012. Het verdwijnen van e-mail is al jaren bezig en is slechts een kwestie van wachten tot de huidige jeugd de dienst uit gaat maken als managers van bedrijven. Het is in feite meer een cultuurverandering dan een technische verandering want al die dingen zijn er al jaren.

Hetzelfde geld voor DVD's en CD"s. Ik gebruik die al bijna tien jaar nouwelijks meer (heb nu mijn 3e mediaplayer). Nu zie je wel dat steeds meer mensen inderdaad overschakelen maar dat is ook een cultuurverandering want het kon al jaren eerder.
Heel snel zullen mensen zich aanpassen aan inductie en wilectricity, dus straks een woonkamer met 0 kabels.

Papieren boeken gaan nu ook echt verdwijnen, vooral op scholen.

Gratis draadloos internet voor iedereen. In Parijs al een paar jaar een feit, nu beginnen gemeentes in Nederland daar ook mee. Het word gewoon een onderdeel van onze infrastructuur. Alles word straks berekend en opgeslagen in de cloud, dus de harde schijf gaat verdwijnen, Mensen slaan hun bestanden niet meer lokaal op. Ikzelf heb 60gig aan mp3tjes verzameld, maar tegenwoordig tiep ik gewoon t nummer dat ik wil luisteren in youtube, dat gaat doorgaans sneller dan dat ik t op mn harde schijf vind. Dat gaat ook met films gebeuren, natuurlijk in 1020p en hifi, dus je hoeft dat soort zaken niet meer lokaal op te slaan. 100 megabit voor iedereen.

Ook al is die automatische vertaling nog niet optimaal, ik vind het al een heel wonder dat ik het nieuws op een japanse of iraelische site gewoon kan lezen, ergo, dat in het japans op iemands youtubefilpjes kan reageren. en dat kan straks ook gewoon door de telefoon.

En een enorm snelle opkomst van elecrisch vervoer.

Dat allemaal binnen nu en 4 jaar. Een behoorlijk andere wereld in 2013, Daarna verwacht ik weer een tijdje van rust, De tablets worden beter, de autos goedkoper, maar die echte revoluties dat is nu.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die door hun werk met de nu bestaande systemen werken, Ikzelf heb ook een collectie 78 toerenplaten en servers zullen het nog wel een tijdje met SSD's moeten doen, maar de rest leeft heel snel in een andere wereld en die verandering gaat zo vanzelfsprekend dat we het niet eens door hebben. Op een dag word je wakker en dan staan je luidsprekers zonder kabeltjes in je woonkamer.
Ik denk dat het wel meevalt. Ik denk dat de opkomst van de auto, het internet of de televisie een grotere impact hebben gehad dan kabeltjes die naar draadloos gaan en dat zijn niet echt uitvindingen van 2013.

/▌

• Modus47
  • Niet online
Kortom, erg vergezocht allemaal.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Lees nu de allereerste zin van dit topic nog eens goed na.
Die opening nodigt ons allemaal uit om jouw roadmap te koppelen aan het vergaan van de wereld. Je doet dat namelijk zelf al.
Als je je roadmap niet had gekoppeld aan het jaartal 2012, maar aan een aantal jaar waarin je je plannen wilt uitvoeren (zeg... vijf) dan had je een heel andere suggestie gewekt, en hadden die die flauwe film en allerlei andere armagedon-ideeen dit draadje niet uit z'n verband gerukt ;)

me @ last.fm

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 22:22

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Voor iedereen in mijn omgeving is dit nieuw, echt waar. Verder over je bewering dat je overal in de media hoort/ziet over wat er dan wel in 2012 mag gaan gebeuren... Ik moet het eerste programma nog horen/zien waar dit beweerd wordt.

Ik kijk ook gewoon naar discovery, NGC & SyFy.

Het is mooi dat jij een bepaalde mening hebt en die mag je met anderen delen maar ga niet verkondigen dat "veel van de mensen" deze mening met je delen. Ik denk eerder dat een niet significant gedeelte van de mensheid deze opvatting hebben.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik zeg niet dat ze die opvatting hebben, ik zeg dat ze wel eens gehoord of gelezen hebben. Dat ze daarna in een kiosk het in een tijdschrift gezien hebben en daarna verder niet meer over nagedacht hebben.

Net als bij de finale voetbal tegen spanje. Mensen die normaal helemaal niet van voetbal houden hadden gehoord dat we in de finale zaten, ze hadden ergens gehoord dat we tegen spanje moesten. En dat we kampioen zouden worden konden we nog helemaal niet weten.

Toen de finale uiteindelijk was ging iedereen ook gewoon door met zn werk, de stad zag er uit als elke andere dag en op die paar die hard fans na zat iedereen tijdens de wedstrijd goeie tijden slechte tijden te kijken.

Begrijp ik dat zo goed?

Geen wonder dat als ik 2012 op internet intik dat ik nauwelijks recente artikelen kan vinden, en al helemaal niet van gerenommeerde sites.

Ik zal wel iets verkeerds gegeten hebben:)

• Osiris
  • Niet online
Maar ál die mensen die normaliter ook niet van voetbal houden, zijn niet opeens nu compleet fan van Ajax/Feyenoord/PSV/lokale_voetbalclub.

Tijdelijk leefde het. Net zoals 2012 tijdelijk bij veel mensen eventjes "geleefd" heeft toen er aandacht aan geschonken werd. Nu niet meer.

Laat staan dat mensen daarom een roadmap gemaakt hebben.

Je claimt de hele tijd dat het niet per se om die Mayakalender gaat of dat de wereld per se in 2012 vergaat. Maar toch blijf je daar wel de hele tijd over doordrammen. Why?

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 29-07-2010 20:56 ]

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:43:
2012 is de grootste broodje aap verhaal waar ik van heb gehoord
dit is een enorme mediastunt want de halve mensheid zou het gaan
geloven het is eigenlijk goed gelukt

maar ik vind het een boel onzin
Mee eens. Ik heb maar zelden iets voorbij zien komen wat zo nergens op gebaseerd is.
Van alle aanwijzingen die betrekking op het jaar 2012 zouden kunnen hebben valt het grootste deel af omdat die aanwijzingen gewoon niet bestaan.
Dan blijft er iets nep-wetenschappelijks over als die Maya kalender en dat wordt vervolgens ondersteund met de complete internetverzameling van Anunaki, Reptilians, NWO, Niburu, pole-shifting,UFO's+ontvoeringen, chemtrails, graancirkels, blablabla en dan nog alle soorten 'energie' die daarbij vrijkomen

Eigenlijk moeten alleen die Maya's nog door de gehaktmolen aangezien de rest daar op gebouwd is. Kan iemand misschien laten zien dat de Maya-kalender echt iets zegt m.b.t. ons jaar 2012? Ik bedoel dan natuurlijk niet zo'n plaatje met wat tandwielen en hierogliefen erbij maar iets wat duidelijk maakt dat het niet 2011 of 2013 is. Laat anders maar hangen.

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:43
2012 was toch een rekenfout en zou 2163 ofzo moeten zijn (Waarna de Maya's stopte met de tijdlijn) :?

• f2ostie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-03 16:07
Alhoewel ik dit als pure tijdsverspilling zie, heb ik toch eventjes iets opgezocht die weleens relevant zou kunnen zijn voor de believer(s) lolz =D

http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

Nu ga ik niet beweren dat de geschiedenis zich altijd herhaalt, maar het is toch een duidelijk teken aan de wand, niet?

• Markie

Markie

Voorheen BBE

blorf schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:19:
[...]
Eigenlijk moeten alleen die Maya's nog door de gehaktmolen aangezien de rest daar op gebouwd is. Kan iemand misschien laten zien dat de Maya-kalender echt iets zegt m.b.t. ons jaar 2012? Ik bedoel dan natuurlijk niet zo'n plaatje met wat tandwielen en hierogliefen erbij maar iets wat duidelijk maakt dat het niet 2011 of 2013 is. Laat anders maar hangen.
De Maya kalenders eindigen regelmatig. Ze beginnen dan gewoon weer met een nieuwe kalender. De aanname van het einde van de wereld in 2012 is daarom ook helemaal nergens op gebaseerd.
De visie van verleemen dat de halve wereld denkt dat de wereld dan wel eindigt, en daar ook naar leeft, kan inmiddels ook wel met enige waarschijnlijkheid verworpen worden. De afgelopen dagen heb ik er niemand over horen praten of berichten (en mijn discours is volgens mij niet heel erg afwijkend).

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
BBE schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:19:
[...]

De Maya kalenders eindigen regelmatig. Ze beginnen dan gewoon weer met een nieuwe kalender. De aanname van het einde van de wereld in 2012 is daarom ook helemaal nergens op gebaseerd.
De visie van verleemen dat de halve wereld denkt dat de wereld dan wel eindigt, en daar ook naar leeft, kan inmiddels ook wel met enige waarschijnlijkheid verworpen worden. De afgelopen dagen heb ik er niemand over horen praten of berichten (en mijn discours is volgens mij niet heel erg afwijkend).
Je vorige poster heeft het er over, en die daar voor ook, en het zou me niks verbazen dat vrijwel iedereen in dit topic het over 2012 heeft. Dus daar ga je al. Je hebt er de laaste dagen wel zeker van gehoord. Daarnaast heb ik even de vrijheid genomen om te zoeken of er al eerder topics op tweakers stonden over 2012, en inderdaad wat ik verwachte, het zijn er een stuk of 10.

Misschien moet hier maar eens een psycholoog bij komen die hier de mensen kan uitleggen hoe het onderbewuste werkt. Al ben je direct vergeten dat die topics hier stonden, dan nog heb je ze waargenomen.
Mocht je geïrriteerd zijn door zon topic, of nog erger gereageerd hebben dat het lariekoek is, dan zit het nog op een prominentere plaats in je geheugen en zal het je gedrag beïnvloeden.

De hele advertentiebranche werkt volgens dat principe. We worden constant beïnvloed met advertenties die ons onderbewuste moeten aanspreken zodat we sneller voor dat ene product kiezen, en als we het gekocht hebben kunnen we achteraf helemaal niet zeggen waarom. Dat zijn namelijk geen bewuste keuzes.
Ik zeg niet dat 2012 waar is. Dat is helemaal niet nodig. Coca cola is ook geen dorstlesser. Toch is het een van de meestverkochte (en daar heb je de manipulatie al) FRIS dranken. Cola is niet fris. Maar onderbewust associeren we cola met iets dat fris is en dus grijpen mensen er naar

En dus associeren mensen 2012 met een bedreiging en handelen daarna, geheel zoder daar verder bij na te denken. En het zou me net verbazen als bepaalde grotere instellingen en bedrijven daarop inspelen met innovatie om dat gemanipuleerde gevoel van onveiligheid tegen te gaan, Met als gevolg een snellere ontwikkeling en verandering van onze maatschappij rond dat punt.

Zouden er net zo veel mensen naar de film 2012 zijn geweest als hij in 1998 was uitgebracht? Ik denk het niet. Dat was toen nog verweggiestan. Ik denk dat de mensen wat sneller geneigd zijn om veranderingen en verbeteringen aan te gaan om de zelfde reden waarom ze ook geport konden worden om massaal die film te gaan zien.

Dat is mijn stelling.

IK heb geloof ik weer eens een taboe aangetip

[ Voor 32% gewijzigd door verleemen op 30-07-2010 17:44 ]

Verwijderd

verleemen schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:02:
[...]

Je vorige poster heeft het er over, en die daar voor ook, en het zou me niks verbazen dat vrijwel iedereen in dit topic het over 2012 heeft. Dus daar ga je al. Je hebt er de laaste dagen wel zeker van gehoord. Daarnaast heb ik even de vrijheid genomen om te zoeken of er al eerder topics op tweakers stonden over 2012, en inderdaad wat ik verwachte, het zijn er een stuk of 10.
Natuurlijk hebben de posters hier het over 2012, dit topic gaat erover. |:( Het punt dat mensen hier eerder hebben geprobeerd te maken is dat buiten dit topic, in het dagelijks leven, er NIET vaak over 2012 gepraat wordt. Althans, niet in mijn eigen omgeving of die van veel andere posters hier. Dat er nog een paar topics over 2012 bestaan geeft nog steeds niet aan dat het een "hot item" is, en al helemaal niet dat het ons leven (serieus) beïnvloedt.
Misschien moet hier maar eens een psycholoog bij komen die hier de mensen kan uitleggen hoe het onderbewuste werkt. Al ben je direct vergeten dat die topics hier stonden, dan nog heb je ze waargenomen.
Mocht je geïrriteerd zijn door zon topic, of nog erger gereageerd hebben dat het lariekoek is, dan zit het nog op een prominentere plaats in je geheugen en zal het je gedrag beïnvloeden.
Ik denk dat de meeste mensen hier zich wel bewust zijn van het begrip onderbewustzijn. Ik denk ook dat jij het effect van het onderbewustzijn in dit specifieke geval nogal overschat. Natuurlijk kan je onderbewustzijn je gedrag beïnvloeden, maar dat gebeurt heus niet met alle kennis die je, al dan niet bewust, verzameld hebt. Ondanks dat ik van het bestaan van wc-eend afweet, heb ik mijn leven nog niet afgestemd op wc-eend. Hetzelfde geldt voor 2012. Zo'n indruk heeft het gewoon niet op mij gemaakt. Niet alles wat in je geheugen zit zal persé "je gedrag beïnvloeden". Dat is dus een ongegronde stelling van jou.
De hele advertentiebranche werkt volgens dat principe. We worden constant beïnvloed met advertenties die ons onderbewuste moeten aanspreken zodat we sneller voor dat ene product kiezen, en als we het gekocht hebben kunnen we achteraf helemaal niet zeggen waarom. Dat zijn namelijk geen bewuste keuzes.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik weet altijd precies waarom ik dingen koop, en overweeg mijn aankopen ook altijd goed. Ik baseer mijn aankopen op prijs/kwaliteit, en voor het beoordelen van de kwaliteit ga ik veel eerder af op meningen van anderen of serieuze reviews (bij grotere aankopen). Mijns inziens is reclame meer gericht op naamsbekendheid, zodat mensen als ze op zoek zijn naar een bepaald soort product, in ieder geval van het bestaan van die ene mogelijkheid af weten. Ik heb nog nooit magisch een aankoop gedaan, zonder dat ik wist waarom, omdat er toevallig een reclame over was. Zo heb ik ook niet onbewust een roadmap gemaakt voor 2012 o.i.d. Een vraag aan jou: in de TS vraag je aan ons of er meer mensen zijn met een roadmap voor 2012, of waarbij 2012 het leven zo beïnvloedt als bij jou. Wij zeggen nee. Waarom blijf je er dan op hameren dat het wel zo is?
Ik zeg niet dat 2012 waar is. Dat is helemaal niet nodig. Coca cola is ook geen dorstlesser. Toch is het een van de meestverkochte (en daar heb je de manipulatie al) FRIS dranken. Cola is niet fris. Maar onderbewust associeren we cola met iets dat fris is en dus grijpen mensen er naar
Wat is dit nou voor onzin? Ik drink niet vaak cola, maar bij mij helpt het toch echt tegen de dorst hoor. En als het uit de koelkast komt is het ook aardig fris. :o Onderbewust associëren we cola met iets dat fris is en dus grijpen we ernaar? :? Ik denk dat ik je punt een beetje mis. Waarom zou ik onderbewust grijpen naar alles dat fris is?
En dus associeren mensen 2012 met een bedreiging en handelen daarna, geheel zoder daar verder bij na te denken. Dat is mijn stelling.
En mijn tegenargument is dat ik me niet bedreigd voel door 2012, omdat ik het niet serieus neem. Nee, ook niet na alle invloed door de media. Daardoor weet ik van het bestaan van 2012 af, ja. Maar daarmee neem ik het nog niet serieus, laat staan dat het mijn leven beïnvloedt. Vrijwel iedereen weet ook af van het bestaan van Star Wars. Gaat iedereen zijn leven dan ook afstemmen op het gebruik van The Force?
IK heb geloof ik weer eens een taboe aangetipt.
Valt wel mee, het is meer dat je je mening blijft proberen door te drammen, en dat wekt enige ergernis op (al vind ik dit topic persoonlijk ook best vermakelijk hoor :)).

• Modus47
  • Niet online
Een topic over 2012 openen en iedereen reageert daarop en dan zeggen 'zie je wel, iedereen heeft het daarover!' Ehhhhhh. 8)7.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Nou nee, er zijn hier mensen die beweren dat ik in 2012 geloof en dat ik de ondergang van de wereld aankondig. En dat ik zeg dat 100% van de mensheid massaal met een 2012 tick rondloop. Om te beginnen zitten hier de mensen die (hopelijk) wat meer nadenken dan de rest van onze bevolking, dus jou verhaal dat jij je producten op prijs/kwaliteit koopt en je niet bedreigd voelt vind ik helemaal niet vreemd.

Maar kijk eens naar buiten. Hoeveel leden heeft de telegraaf wel niet, Hoeveel mensen lezen de weekend en de story. Dat is je publiek. Hoeveel mensen hebben er wel niet op de PVV gestemd. Die heb je in het buitenland ook. In duitsland lezen mensen Bild en in engeland de national enquirer. En dan heb ik het nog niet over het aantal mensen die in een schepper geloven.

Alleen omdat jij en ik, en een paar anderen hier daar wat dieper over nadenken en niet zomaar van alles aan nemen wil niet zeggen dat wij de referentie zijn over hoe de wereld werkt. Dat zijn de telegraaflezeres en dus de mensen die vinden dat heineken het beste bier ter wereld is.
De reden waarom heineken goed verkoopt is niet omdat het beter is dan Jupiler, Grolsh of Duvel, maar gewoon omdat het beeldmerk Heineken het meest voorkomt. Alleen al omdat Jomanda en char zouden beweren dat 2012 er aankomt levert zon gruwelijk wereldwijd groot potentiaal aan marktwaarde op dat een bedrijf als unilever of phillips daar een enorme winstmarge op door met producten te komen die een veiligheidsgevoel geven. Daar hoeven jij en je collega's niet aan mee te doen, maar hoe zit dat met je buren en de mensen die in de macdonals zitten te eten?

Al die mensen bij elkaar is een hele grote groep
Modus47 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:00:
Een topic over 2012 openen en iedereen reageert daarop en dan zeggen 'zie je wel, iedereen heeft het daarover!' Ehhhhhh. 8)7.
De gene die als laaste in een topic reageert over een thema moet eerst het topic en andere reacties gelezen hebben voor hij een antwoord kan geven en dus kan hij niet antwoorden als hij het eerst eerder heeft gelezen.
Dat is toch logisch of niet?

als daarnaast mensen met meer informatie over 2012 komen dan ik hier geef, moeten ze die informatie ook ergens vandaan gehaald hebben.
Je kan niet discussieren over iets waar je geen verstand van hebt. Zelfs als je het helemaal fout hebt moet je een idee over een thema hebben. En toch zijn hier veel posters die beweren dat het volkomen nieuw voor ze is en dus voel ik me een beetje belazert.

[ Voor 20% gewijzigd door verleemen op 30-07-2010 18:33 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
oeps, dubbelpost.

[ Voor 96% gewijzigd door verleemen op 30-07-2010 18:30 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Je vorige poster heeft het er over, en die daar voor ook, en het zou me niks verbazen dat vrijwel iedereen in dit topic het over 2012 heeft.
Omdat dit topic daar over gaat. Als iedereen echt in 2012 zou geloven als einde van de wereld zou dit topic wel iets harder lopen. Vergelijk het eens met het topic over 9/11, een ramp die wel echt heeft plaatsgevonden.

/▌

• Modus47
  • Niet online
Ik snap echt de insteek van dit topic niet, wat wil je nou? Ja veel mensen weten wat het is. Maar houdt het ze ook echt bezig? Nou verre van lijkt me.

• Markie

Markie

Voorheen BBE

[...]
En dus associeren mensen 2012 met een bedreiging en handelen daarna, geheel zoder daar verder bij na te denken. En het zou me net verbazen als bepaalde grotere instellingen en bedrijven daarop inspelen met innovatie om dat gemanipuleerde gevoel van onveiligheid tegen te gaan, Met als gevolg een snellere ontwikkeling en verandering van onze maatschappij rond dat punt.
1) in dit topic is er 1 iemand die 2012 met bedreiging associeert.
2) in dit topic is er 1 iemand die daarnaar handelt (evt. onbewust).
3) van alle mensen die ik wel eens heb 'gesproken', schat ik in dat er maar 1 iemand is die 2012 met bedreiging en het daarnaar handelen associeert. Dat is de TS van dit topic.

En wat ik ook al eerder heb gepost: bedrijven die een strategie aan 2012 aanpassen ivm de hierboven genoemde punt 1 en punt 2, zul je nergens vinden. Die hypothese durf ik wel te stellen! Een bedrijf dat er op inspeelt op marketingtechnisch oogpunt (zoals de producent van die film), zijn er natuurlijk wel te vinden.

Verwijderd

verleemen schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:08:
Maar kijk eens naar buiten. Hoeveel leden heeft de telegraaf wel niet, Hoeveel mensen lezen de weekend en de story. Dat is je publiek. Hoeveel mensen hebben er wel niet op de PVV gestemd. Die heb je in het buitenland ook. In duitsland lezen mensen Bild en in engeland de national enquirer. En dan heb ik het nog niet over het aantal mensen die in een schepper geloven.
Ik ben het met je eens dat er veel niet-zo-snuggere mensen rondlopen, het zogenaamde "kuddevolk". Maar verwacht jij dat die mensen hun leven afstemmen op 2012, al dan niet onbewust? Ik ben namelijk eerder geneigd te denken dat ze, als ze het langs zien komen op tv of in een of ander blad, het gewoon even amusant vinden en het daarna vergeten. Dit is niet echt het type mensen dat veel over dit soort dingen nadenkt, dus waarom zouden zij een roadmap maken voor 2012 of iets dergelijks? Verder moet ik toch nog steeds volhouden dat ik, ook onder het "kuddevolk", nog geen "angst voor 2012 tendens" heb kunnen ontdekken. Toen de LHC voor het eerst werd aangezet was er trouwens wel enige (totaal onterechte) paniek, dat heb ik wel enigszins gemerkt bij sommige mensen. Maar van 2012 heb ik nooit zoiets gemerkt.

Overigens: ik moet toch even kwijt dat ik het een beetje flauw vind om mensen die in God geloven automatisch onder het "domme volk" te scharen. Natuurlijk heb je een groep "zwarte-kousen ridders", maar ik ken ook genoeg gelovige mensen die heel intelligent zijn. Ook gelovige wetenschappers. Er wordt altijd gedaan alsof geloof en wetenschap niet te combineren vallen, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom dat niet zou kunnen. :/
als daarnaast mensen met meer informatie over 2012 komen dan ik hier geef, moeten ze die informatie ook ergens vandaan gehaald hebben.
Je kan niet discussieren over iets waar je geen verstand van hebt. Zelfs als je het helemaal fout hebt moet je een idee over een thema hebben. En toch zijn hier veel posters die beweren dat het volkomen nieuw voor ze is en dus voel ik me een beetje belazert.
Ik heb hier volgens mij nog niemand horen beweren dat 2012 volkomen nieuw voor ze is. Enkel dat 2012 hen in het dagelijks leven niet bezighoudt.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nogmaals... je eerste zin, in de opening van dit topic gaat over het vergaan van de wereld in 2012. En vervolgens neem je het ons kwalijk dat we daarover praten. En vervolgens kom je met een hele lading onsamenhangend gewauwel over cola, PVV, voetbal, de Telegraaf en wat iets meer zij wat je verhaal alleen maar minder duidelijk maakt en het idee van je roadmap steeds laat ondersneeuwen.
Misschien, heel misschien moet je in je roadmap draadloze stroom maar even laten voor wat het is, en ook cloud-computing maar aan Apple, Google en Microsoft overlaten en je zelf focussen op het duidelijk overbrengen van je ideeen. Als dat niet met het vergaan van de wereld van doen heeft (op welke wijze dan ook) waarom open je er dan mee?

me @ last.fm

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit topic gaat helemaal nergens over en ontwikkelt zich ook niet positief... Slotje.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.