Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows XP] Oude Administrator-map niet meer te bereiken!?

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Hallo,

Na een gedwongen herinstallatie van mijn windows, zit ik nu met een probleem.
Ik kan niet meer bij mijn oude Administrator-bestanden, met name mn bookmarks en instellingen zijn erg jammer.
Ik heb nu een nieuw accountje gekregen als Administrator-XXXXXX en de map Administrator (in Documents and Settings) is niet toegankelijk.
Ik weet natuurlijk wel de gebruikersnaam en het wachtwoord, dus misschien valt er nog wat te redden?

Ik heb veel gelezen over een methode met "Use simple sharing"uitzetten en vervolgens zelf die map gaan delen, maar dat lijkt dichtgetimmerd te zijn :(

Iemand een suggestie?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
Makavelibrox2 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:02:
Hallo,

Na een gedwongen herinstallatie van mijn windows, zit ik nu met een probleem.
Ik kan niet meer bij mijn oude Administrator-bestanden, met name mn bookmarks en instellingen zijn erg jammer.
Ik heb nu een nieuw accountje gekregen als Administrator-XXXXXX en de map Administrator (in Documents and Settings) is niet toegankelijk.
Ik weet natuurlijk wel de gebruikersnaam en het wachtwoord, dus misschien valt er nog wat te redden?

Ik heb veel gelezen over een methode met "Use simple sharing"uitzetten en vervolgens zelf die map gaan delen, maar dat lijkt dichtgetimmerd te zijn :(

Iemand een suggestie?
Take ownership doen in de Security Settings

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 16:40
Als u een andere versie van XP heeft als XP Home dan moet het via mapopties inderdaad mogelijk zijn om dat 'makkelijk delen' uit te zetten en vervolgens zelf weer eigenaar van de map te worden.

Anders kunt u altijd via een herstelprogramma'tje zoals Recuva een scan uitvoeren in de betreffende map en zo uw bestanden terughalen.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
tc982 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:06:
[...]

Take ownership doen in de Security Settings
Hoe pak ik dat aan? Want ik heb al Full Control over de mappen volgens de opties?
WouterKvG schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:09:
Als u een andere versie van XP heeft als XP Home dan moet het via mapopties inderdaad mogelijk zijn om dat 'makkelijk delen' uit te zetten en vervolgens zelf weer eigenaar van de map te worden.

Anders kunt u altijd via een herstelprogramma'tje zoals Recuva een scan uitvoeren in de betreffende map en zo uw bestanden terughalen.
Oke, is er geen manier om gewoon weer mijn oude account te gebruiken?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
How to gain access to the System Volume Information folder. Ik veronderstel dat deze werkwijze ook opgaat voor andere mappen met de melding C:\... is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

in geval van NTFS + XP home : kijk vooral naar het gebruik van CACLS command

[ Voor 25% gewijzigd door ajouin op 28-07-2010 01:09 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Zoals tc982 zegt: take ownership.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FAQwerk, en daarmee niet echt topicwaardig meer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.