Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
In ieder geval gefeliciflap !
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Maar gebeurt er niets heb je echt mazzel
harry B
hier de dude waarvan je de freespeed pro geobtained hebt ! ik ben blij dat het gelukt is !! Om eerlijk te zijn, ik was wel een beetje bang dat je athlonnetje gefrituurd zou worden zonder die weerstandjes.. gelukkig werkt het nog !!!
maar ik zou nog maar eens heel goed kijken of je ze terug kan solderen.. al ben ik bang dat je de soldeer eilandjes dermate beschadigd hebt.. kijk nog maar eens goed ernaar !! en heel veel succes ermee !! ik denk dat je er nog wel wat meer uit moet kunnen halen dan 700 !!
immers mijn 500, core 600, met 3.6n cache loopt heel stabiel op 750 met 1.7 core voltage..
(wel een alphacoolertje erop) was wel nodig ook !!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Om een of andere reden was ik H'sum een stuk sneller uit als erin
/me haat eenrichtingsverkeer
maarre, ff terugsolderen?. ik kan nog geen fietsband plakken.... Bovendien zijn die onderdeeltjes die eraf kwamen na mijn klap op de keukentafel een luchtreis met onbekende bestemming gebonnen. Mocht ik ze terugvinden. wil jij dan een poging wagen om ze terug te zetten??
BTW, ik heb ook een Athlon 500@600 die zelfs op 1,8 volt niet hoger als 650 wil dus ik denk dat jij een beetje meer geluk hebt als ik.
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
ja hoor ik wil best een poging wagen, maar wel voor jouw risico !!
maar ik ben vrij handig met de soldeerbout, heb mijn eigen athlon een keer of 5 omgesoldeerd.. die dingetjes zijn wel tering klein..
je zou eigenlijk de warmte plaat van je athlon 500@600 eens af moeten halen ( deze keer iets voorzichtiger !!
dan kun je tenminste zien wat erop de core van de cpu staat, en belangrijker nog.. de cache snelheid..
laat het me maar ff weten, hoe het allemaal gaat !
succes !
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
(ik heb het hier echt over stofzuigen)
ik denk dat hij het wel gewoon zal blijven doen zo..
ik heb het erger meegemaakt..
vergeet je bv. 1 weerstandje om te solderen..
(in totaal zijn het er 12... ) en dan zet je blij je comp. aan denkende dat hij nu wel op 800 zal lopen.. ehhhh NOT hij doet niets meer..
dus zoeken en zoeken en zoeken, en die tering tabel kan je dan ook niet meer vinden..
dus dan maar weer terug zetten alles, en ja hoor hij loopt weer op 500..
ik ben daar zo gek van geworden.. of hij liep instabiel, of hij starte niet.. dus dan maar gewoon een GFD en dat gaat dus echt perfect!!
mijne stofzuigt niet eens, moet ik mooi zelf doen.. verdomme..
ik mocht mijn vrouw zelf uitzoeken dus heb maar gelijk een goeie genomen..........
/me is mucho blij met /me's vrouw
Verwijderd
Waar hep je die how-to guide gevonden???
EN
Wat is die coolplate, en kan er nog een standaard koeler op mijn chippie als ik die plaat eraf haal (ik wil nl wel mijn core weten voodat ik ga oc'en
luister..
het plastic gedeelte moet eraf..
dus een grote schroevedraaier nemen..
en dan gewoon de platic cover eraf wrikken (klinkt bruut, maar doe voorzichtig) het kost best veel kracht, zolang je je schroevedraaier er niet te diep in steekt kan je behoorlijk kracht zetten.
en de coldplate is de metalen plaat die aan de onderkant zit.. als je het plasticje eraf hebt zie je meteen hoe je de coldplate eraf moet halen..
er steken 4 pinnen door je PCB heen... en zitten een soort van ijzertjes aan de bovenkant.. nou goed, als je het plastic eraf hebt dan zie je het meteen !
veel succes, DOE WEL HEEL ERG VOORZICHTIG !!
bovendien, op het moment dat je de plastic cover eraf hebt gehaald, of opeen of andere manier beschadigd, dan is je garantie WEG!!
en... als je een standaard cooler erop wilt plaatsen, plaats de coldplate dan weer terug!!
Verwijderd
En solderen is ook geen moeite als inderdaad de soldeerpuntjes niet erg zijn aangetast.
Kijk maar eens even.
Wat voor een core heb je nu, of durfde je niet meer verder?
er staat geen waarde op die dingen.
op je multiplier weerstandjes trouwens wel...
die zijn 10 tot de 2 ohm..
hmm..
is dat evt. OK en wat kost me dat ??
grtz Andy
Verwijderd
Wat het kost? Alleen de verzendkosten.
Soldeer het zaakje nog om naar een hogere snelheid ook nog.
Mail me maar voor mijn adres.
MVSWOA
Verwijderd
Is het echt lastig, hoeveel gevaar is er denken jullie?
K7Core zegt dat ik of een 600 of een 650 core hep (K7 500), dus mischien ga ik dat ook maar gewoon geloven. Dan doe ik hem gewoon op 700 ofzow, is voorlopig genoeg....