R.I.P. (or not)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17
Zo, dat was me gisteren wel het dagje. Via het hardwareforum maakte ik een afspraak over de aanschaf van een Ninjamicro Afterburner freespeed Overclock goldfinger Dinges. Ik had thuis een Athlon 500@600 in gebruik en een gloednieuwe 550 met .18 core op de plank liggen. Met mijn nieuwe aanwinst gelijk op de keukentafel aan de slag; Eerst moet de cartridge er vanaf. Na wat surfen vond ik een mooie uitleg "how to crack the Athlon shell". Binnen 2 minuten was hij idd open en zag ik mijn groene vriendje. Omdat het allemaal zo makkelijk ging dacht ik gelijk de koelplaat er ff af te halen zodat ik kon zien wat voor core en cache er nu eigenlijk precies opzat.

RATS, ik schoot uit en harkte met mijn schroevendraaiertje 3 transistortjes finaal van de achterzijde (daar waar de cpu recht achter zit)
SHIT GVD enzovoort, Athlon 550 naar de klote3 dacht ik. Toch maar effe geprobeerd of tie het nog deed. WOW, gewoon werken. Sterker nog, met 1/2 speed cache op 700 mhz stabiel op 1,65 volt. Dat was een dubbele opluchting uiteraard. Mischien dat mijn andere Athlon (500@600 gesoldeerd) wel naar 750 wil. Helaas ging dat feest niet door; zelfs op 1,8 volt niet stabiel op 700, waarschijnlijk sloom cache aan boord.

Inmiddels heeft de gecastreerde 550 @ 700 de hele nacht RC5 gekraakt en dat gaat aardig :D

2,23 Mkeys

Kaboem!

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Some guys have all the luck ....

In ieder geval gefeliciflap !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Ik wil je niet ongerust maken maar die transistortjes zitten daar niet voor niets, ik denk dus dat je op den duur een probleem kan krijgen. Amd is niet zo stom om onnodig transistortjes te gaan verspillen.
Maar gebeurt er niets heb je echt mazzel :)

harry B

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hey andy,
hier de dude waarvan je de freespeed pro geobtained hebt ! ik ben blij dat het gelukt is !! Om eerlijk te zijn, ik was wel een beetje bang dat je athlonnetje gefrituurd zou worden zonder die weerstandjes.. gelukkig werkt het nog !!!
maar ik zou nog maar eens heel goed kijken of je ze terug kan solderen.. al ben ik bang dat je de soldeer eilandjes dermate beschadigd hebt.. kijk nog maar eens goed ernaar !! en heel veel succes ermee !! ik denk dat je er nog wel wat meer uit moet kunnen halen dan 700 !!
immers mijn 500, core 600, met 3.6n cache loopt heel stabiel op 750 met 1.7 core voltage..
(wel een alphacoolertje erop) was wel nodig ook !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Andy
hee Thijs,

Om een of andere reden was ik H'sum een stuk sneller uit als erin :)
/me haat eenrichtingsverkeer

maarre, ff terugsolderen?. ik kan nog geen fietsband plakken.... Bovendien zijn die onderdeeltjes die eraf kwamen na mijn klap op de keukentafel een luchtreis met onbekende bestemming gebonnen. Mocht ik ze terugvinden. wil jij dan een poging wagen om ze terug te zetten??

BTW, ik heb ook een Athlon 500@600 die zelfs op 1,8 volt niet hoger als 650 wil dus ik denk dat jij een beetje meer geluk hebt als ik.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• tbusquet
hey andy,...
ja hoor ik wil best een poging wagen, maar wel voor jouw risico !!
:)
maar ik ben vrij handig met de soldeerbout, heb mijn eigen athlon een keer of 5 omgesoldeerd.. die dingetjes zijn wel tering klein..

je zou eigenlijk de warmte plaat van je athlon 500@600 eens af moeten halen ( deze keer iets voorzichtiger !! :P )
dan kun je tenminste zien wat erop de core van de cpu staat, en belangrijker nog.. de cache snelheid..

laat het me maar ff weten, hoe het allemaal gaat !

succes !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• php
  • Niet online

php

En daar gaat de volgende processor..... :)

• Andy
Ik was er al bang voor; Ik kan ze niet meer terugvinden. Ik heb een vrouw (ja echt) die elke dag 3 keer het hele huis stofzuigt en ik heb geen zin om die zak open te halen. Met andere woorden: ik laat hem wel op de magere 700 mhzjes staan en kijk hoe lang hij het volhoudt. In ieder geval bedankt voor je aanbod.

Verwijderd

Tering.. 3 keer per dag... ik ben al blij als ik 3 keer per maand haal! :) :) :)

(ik heb het hier echt over stofzuigen)

• tbusquet
nou ja magertjes..is toch 150mhz winst..
ik denk dat hij het wel gewoon zal blijven doen zo..
ik heb het erger meegemaakt..
vergeet je bv. 1 weerstandje om te solderen..
(in totaal zijn het er 12... ) en dan zet je blij je comp. aan denkende dat hij nu wel op 800 zal lopen.. ehhhh NOT hij doet niets meer..
dus zoeken en zoeken en zoeken, en die tering tabel kan je dan ook niet meer vinden..
dus dan maar weer terug zetten alles, en ja hoor hij loopt weer op 500..
ik ben daar zo gek van geworden.. of hij liep instabiel, of hij starte niet.. dus dan maar gewoon een GFD en dat gaat dus echt perfect!!

• tbusquet
oh ja over die vrouwen.
mijne stofzuigt niet eens, moet ik mooi zelf doen.. verdomme..
:(

• Andy
hehehehe,

ik mocht mijn vrouw zelf uitzoeken dus heb maar gelijk een goeie genomen..........

/me is mucho blij met /me's vrouw

Verwijderd

ff een vraagje van iemand die binnekort ook z'n athlon open gaat slopen.

Waar hep je die how-to guide gevonden???

EN

Wat is die coolplate, en kan er nog een standaard koeler op mijn chippie als ik die plaat eraf haal (ik wil nl wel mijn core weten voodat ik ga oc'en :))

• tbusquet
Hoef je geen guide voor te hebben..
luister..
het plastic gedeelte moet eraf..
dus een grote schroevedraaier nemen..
en dan gewoon de platic cover eraf wrikken (klinkt bruut, maar doe voorzichtig) het kost best veel kracht, zolang je je schroevedraaier er niet te diep in steekt kan je behoorlijk kracht zetten.
en de coldplate is de metalen plaat die aan de onderkant zit.. als je het plasticje eraf hebt zie je meteen hoe je de coldplate eraf moet halen..
er steken 4 pinnen door je PCB heen... en zitten een soort van ijzertjes aan de bovenkant.. nou goed, als je het plastic eraf hebt dan zie je het meteen !

veel succes, DOE WEL HEEL ERG VOORZICHTIG !!
bovendien, op het moment dat je de plastic cover eraf hebt gehaald, of opeen of andere manier beschadigd, dan is je garantie WEG!!

en... als je een standaard cooler erop wilt plaatsen, plaats de coldplate dan weer terug!!

Verwijderd

Als Andy in de buurt van Helmond woont solderen we er wat nieuwe resistors op je printplaatje. Ik heb nog een dode Athlon 650 core liggen (niet door solderen gestorven), en heb dus resistors zat.
En solderen is ook geen moeite als inderdaad de soldeerpuntjes niet erg zijn aangetast.
Kijk maar eens even.
Wat voor een core heb je nu, of durfde je niet meer verder?

Verwijderd

Oh, ja. Alle retekleine resistors van ongeveer 1 k ohm zijn goed hoor.

• Daan
  • Laatst online: 08-09 22:52
Yes, ik ga me ook uitschieten! :)

• tbusquet
Wat heb je met die athlon gedaan ??

• tbusquet
MAXX, hoe weet je dat ze 1kohm zijn ?
er staat geen waarde op die dingen.

op je multiplier weerstandjes trouwens wel...
die zijn 10 tot de 2 ohm..
hmm..

• Andy
Ik woon niet in de buurt van Helmond nl. in De Meern (naast Utrecht) aar ik wil hem wel opsturen (heb toch een reserve 500@600)

is dat evt. OK en wat kost me dat ??

grtz Andy

Verwijderd

Hoe je de weerstand weet? Gewoon opmeten met een multimeter.
Wat het kost? Alleen de verzendkosten.
Soldeer het zaakje nog om naar een hogere snelheid ook nog.
Mail me maar voor mijn adres.

• Andy
Gedaan....

MVSWOA

Verwijderd

/me is toch nog een beetje paranoid over het eraf slopen van die coolplate...

Is het echt lastig, hoeveel gevaar is er denken jullie?

K7Core zegt dat ik of een 600 of een 650 core hep (K7 500), dus mischien ga ik dat ook maar gewoon geloven. Dan doe ik hem gewoon op 700 ofzow, is voorlopig genoeg....

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik ga maar eens hard doorsparen voor zo'n Athlon
Pagina: 1