Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe budget game-pc (tweakers bbg juli 2010) samengesteld met:
processor AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed
mobo MSI 770-G45
voeding Be Quiet! Straight Power BQT E7-550W
drrm3 GeIL GV34GB1333C9DC
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Dit is de 4e PC die ik bouw, alles keurig geinstalleerd,
voor het eerst dit probleem: geen beeld :-(
normaal gesproken moet je bij het eerste opstarten de bios zien of minimaal een melding
maar monitor ziet niks, niet met dvi, ook met vga kabel niet, wel beeld met andere PC.
systeem lijkt goed op te starten, 4 led's mobo branden, fans draaien, opstart lijkt goed te gaan: zoekt op vaste schijf (w7 nog niet geinstalleerd), dvd-speler opent, geen beeps

maar: geen beeld! ik kan dus ook niet zien wat er mis is (geen onboard video)

voeding en videokaart zijn goed, want doen het prima met oude mobo
ook met andere videokaarten en in andere PCI-e slot (4x ipv 16x) geen beeld

heeft iemand een idee of suggestie? anders wordt het RMA voor mobo of processor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het niet booten kan aan van alles liggen, beste wat je kunt doen is de onderdelen stuk voor stuk vervangen en kijken waar het probleem vandaan komt.
Boot in elk geval eerst zo minimaal mogelijk (enkele dimm, geen storage, geen randapparatuur) en kijk wat er gebeurd.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Probeer als eerste je moederbord op een niet statische ondergrond (zoals de folie waar het moederbord in zat).
Soms geeft het moederbord sluiting in de kast (vandaar dat er van die afzetdingetjes zijn).
Ik had precies hetzelfde probleem 8)7 met mijn MSI bordje.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Yarno schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:13:
Probeer als eerste je moederbord op een niet statische ondergrond (zoals de folie waar het moederbord in zat).
Soms geeft het moederbord sluiting in de kast (vandaar dat er van die afzetdingetjes zijn).
Ik had precies hetzelfde probleem 8)7 met mijn MSI bordje.
maar dan juist niet op die zak waar hij inzat die geleid juist stroom! anders is het echt baaibaai mobo ;w

beter op de doos, of een andere kartonnen of houten ondergrond. iets wat niet geleid.

probeer eens de andere pci sloten voor je gpu, al geprobeerd met 1 stickje ram? zit de stekker is goed in?-you never know- zit er onboard hd op je mobo? probeer die eens.

gametag: estruqiarixs

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Harm30 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:18:
[...]
maar dan juist niet op die zak waar hij inzat die geleid juist stroom! anders is het echt baaibaai mobo ;w

beter op de doos, of een andere kartonnen of houten ondergrond. iets wat niet geleid.

probeer eens de andere pci sloten voor je gpu, al geprobeerd met 1 stickje ram? zit de stekker is goed in?-you never know- zit er onboard hd op je mobo? probeer die eens.
Geleidend plastic is mij volledig nieuw :D

Verwijderd

Ff inlezen via Google. Harm30 heeft gelijk!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:55:
Ff inlezen via Google. Harm30 heeft gelijk!
Niet mee eens want het moederboard word geleverd in een ESD zak, oftewel een NIET geleidende en antistatische zak. Plastic geleid per definitie absoluut niet en het enigste wat kan is statische electriciteit echter bij een Electro Static Discharge zak speelt dit niet. Anders zouden fabrikanten toch echt geen moederboard in een geleidende zak steken wanneer dit wel het geval was dat je een moederboard er mee sloopt. Enigste waar je wel mee moet oppassen is dat de contactjes aan de onderkant niet door je plastic zak heen gaan en dan op een onderliggend materiaal sluiting kunnen veroorzaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 28-07-2010 05:19 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Niet mee eens want het moederboard word geleverd in een ESD zak, oftewel een NIET geleidende en antistatische zak. Plastic geleid per definitie absoluut niet en het enigste wat kan is statische electriciteit echter bij een Electro Static Discharge zak speelt dit niet. Anders zouden fabrikanten toch echt geen moederboard in een geleidende zak steken wanneer dit wel het geval was dat je een moederboard er mee sloopt. Enigste waar je wel mee moet oppassen is dat de contactjes aan de onderkant niet door je plastic zak heen gaan en dan op een onderliggend materiaal sluiting kunnen veroorzaken.
Fout, in zo'n zak zit metaal aan de buitenkant, kijk maar eens goed.
De binnenkant is niet geleidend, maar de buitenkant wel, raar maar waar.
Dus NOOIT op de zak van je mobo het mobo leggen, de zak fungeert als een kooi van Faraday nl (als je mobo erin zit :+ ).
Wikipedia: Antistatic bag

Probeer cpu eens te re-seaten en kijk gelijk naar gebogen pinnetjes, start zo kaal mogelijk op, 1 DIMM, cpu, HD en vga en kijk of het werkt (op stuk karton bij voorkeur).

[ Voor 32% gewijzigd door DaLoona op 28-07-2010 11:16 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Roel1966
  • Niet online
DaLoona schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:55:
[...]
Fout, in zo'n zak zit metaal aan de buitenkant, kijk maar eens goed.
De binnenkant is niet geleidend, maar de buitenkant wel, raar maar waar.
Dus NOOIT op de zak van je mobo het mobo leggen, de zak fungeert als een kooi van Faraday nl (als je mobo erin zit :+ ).
Wikipedia: Antistatic bag

Probeer cpu eens te re-seaten en kijk gelijk naar gebogen pinnetjes, start zo kaal mogelijk op, 1 DIMM, cpu, HD en vga en kijk of het werkt (op stuk karton bij voorkeur).
Men spreekt zich dan erin tegen want herhaaldelijk zie ik toch wel staan dat men het moederboard gewoon op die plastic zag mag leggen. Nu is het wel zo dat ik helemaal geen voorstander er van ben een systeem buiten de kast te testen en dat dan wel voorop gesteld. Dus met andere woorden heb ik zelf nooit mijn moederboard op een plastic zak of kartonnetje uitgetest, en dan maar wat meer werk maar liever gewoon in de kast testen maar goed dit is eigenlijk off topic.
Pagina: 1