Toon posts:

HP elitebook 8540p UTwente

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga m.i.v. 1 september Werktuigbouwkunde studeren aan de UT. Nu ben ik op zoek naar een degelijke laptop voor mijn studie. De universiteit biedt de volgende laptop aan:

http://www.utwente.nl/ict...atiesHighendNotebook.doc/

Ik denk zelf een aardig mooi notebook, maar nu mijn vraag: gaat deze het trekken om zware 3d programma's te draaien zoals SolidWorks, AutoCad, enz.
Vooral de videokaart vertrouw ik niet helemaal...
Andere jaren werd er ook gekozen voor elitebooks uit de "w" serie en niet de "p".

Kunnen jullie mij wat meer vertellen hierover.

Jeroen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 20:22 ]

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
De videokaart ken ik niet, maar de cpu is echt heel rap :) daar kun je wel eventjes mee vooruit.

De resolutie is ook lekker hoog, genoeg ruimte om mee te werken als ik zo kijk.

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12 09:44
er is een topic over het laptop project van UTwente.
De laptop is door de uni zelf geselecteerd, daar kan je dus echt alle software die je nodig hebt op draaien. Solidworks en autocad zijn dan wel zwaar, maar die software kan je ook draaien op een laptopje van 3 jaar oud, dan gaat de machine die UTwente aanbiedt het zeker redden.

Hier is het UTwente topic.

[ Voor 14% gewijzigd door beugeldop op 28-07-2010 09:10 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is volgens mij een prima laptopje, ik heb hem zelf ook besteld (studeer ook WB aan UT), maar de GPU heb je helemaal niks aan. Solidworks gebruikt alleen de GPU als het een Quadro FX of ATI FirePro kaart is, Geforce en Radeon kaarten en ook de Quadro NVS kaarten worden genegeerd. Solidworks schakelt dan over op Software OpenGL en laat de CPU de viewport renderen. Sowieso wordt in Solidworks de GPU alleen gebruikt voor de viewport, het renderen voor exports en prints wordt altijd door de CPU gedaan. Je mist er niet heel erg veel mee, alleen RealView Graphics werken niet dacht ik en Solidworks zal iets trager zijn.

Ik heb het Notebook Service Center er ook op aangesproken en toen kreeg ik een lulverhaal terug wat er op neer kwam dat ze de 8540p hadden gekozen voornamelijk vanwege accuduur en dat hij €60 goedkoper zou zijn dan de 8540w. Echt onzin, want de 8540w en 8540p hebben dezelfde accu's en ook vrijwel dezelfde hardware: Quadro FX 880M, Quadro NVS 5100M en Geforce GT 330M zijn eigenlijk allemaal dezelfde kaart, alleen kloksnelheid is bij de Geforce hoger en de i5 540M verbruikt niet heel veel minder dan de i7 620M en i7 720M.

Oorzaak was volgens mij dat ze teveel mensen die er geen verstand van hebben mee hebben laten beslissen.