• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02 20:36
Beste,

Ik heb vandaag mijn grafische kaart vandaag overclocked: GPU: 775 Mhz --> 850 Mhz en het geheugen: 1000 Mhz --> 1050 Mhz.

Plots viel mijn beeld weg en ging ik dus rebooten. Het leek weer te werken en ik kwam dus op het aanmeldscherm van Windows 7 en logde in. Mijn PC begon dus alles te laden toen MSN opstartte reeg ik allemaal strepen (in 3 kleuren) op mijn beeldscherm en kon ik dus niks meer.

Kan dit zijn van de OC of kan het ook door kortsluiting zijn van metaal die op mijn grafische kaart geweest is?

Alvast bedankt.

edit:
mijn specs:
Grafische kaart: Sapphire HD 5670
CPU: Intel dual core E5200
Geheugen: 3GB

edit2: Als ik 1 scherm op de grafische kaart EN 1 scherm onboard lopen ze beide vast. Als ik daarin tegen enkel onboard gebruik zijn er geen problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sibert op 27-07-2010 19:17 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:18
* AlexV mompelt iets met dat ie je heeft gewaarschuwd :X

Zet je OC terug, en kijk of ie 't dan nog doet. Zo niet kan je hem nog in een andere pc proberen maar anders is ie gewoon afgeschreven, wat jij beschrijft zijn artefacts en die duiden op het overlijden van een grafische kaart. Over dat metaal: Als dat erop heeft gelegen en toen geen probleem heeft veroorzaakt kan dat het probleem nu ook niet zijn, aangezien het er al af is gehaald. Als het er nog wel op lag kan dat een oorzaak zijn geweest ja.
Sibert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:59:
edit2: Als ik 1 scherm op de grafische kaart EN 1 scherm onboard lopen ze beide vast. Als ik daarin tegen enkel onboard gebruik zijn er geen problemen.
Klinkt als een dode kaart... Probeer sowieso je OC terug te zetten en kijk daarna nog eens. Maar als je onboard 't gewoon doet en ie met je HD5670 crasht dan lijkt het me dat je HD5670 kapot is.

[ Voor 31% gewijzigd door AlexV op 27-07-2010 19:20 ]

• Sibert
Nog even voor de duidelijkheid:
Het probleem doet zich pas voor als windows ingelogd is. In m'n BIOS etc heb ik helemaal geen problemen ofzo...

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
Sibert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:29:
Het probleem doet zich pas voor als windows ingelogd is. In m'n BIOS etc heb ik helemaal geen problemen ofzo...
Dat wil niets zeggen :)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Sibert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:29:
Dat hoeft niks te zeggen aangezien je videokaart pas actief bezig hoeft te zijn als je in windows zit, bios beeld weergeven vraagt niet zoveel.
Ik denk dat je overclock misschien wel te zwaar is, probeer die eerst weg te krijgen (windows opnieuw installeren haalt het ook weg)

• Sibert
Redblader schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:35:
[...]

Dat hoeft niks te zeggen aangezien je videokaart pas actief bezig hoeft te zijn als je in windows zit, bios beeld weergeven vraagt niet zoveel.
Ik denk dat je overclock misschien wel te zwaar is, probeer die eerst weg te krijgen (windows opnieuw installeren haalt het ook weg)
Het was de overclock vermoed ik. Ik heb CCC gedeïnstalleerd en alles werkt weer.

Verwijderd

heb dezelfde kaart(heb de xfx versie ) en zelfde overclock je hebt dit denk via catalyst control center gedaan. ik heb hier geen problemen mee draait als een zonnetje. dus hij zal het gewoon moeten trekken neem ik aan zo niet gewoon even ccc op beginwaarde zetten en hij zal het weer moeten doen,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 16:19 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 17:31
Sibert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:59:

Kan dit zijn van de OC of kan het ook door kortsluiting zijn van metaal die op mijn grafische kaart geweest is?
Kan dit komen door de overklock: Ja

Levert dit vaak permanente schade op: Bij zo'n kleine overklock bijna nooit tot niet, gebeurt dit wel dan heb je vaak van tevoren al een brakke kaart. En gaat die sowieso naar een tijd normaal gebruik al kapot.

Is dat verhaal van kortsluiting onzin: Ja :P

Specs

Pagina: 1