Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 14:02
Hallo,

Ik heb vandaag mijn Alphacrypt module binnen gekregen versie 3.19.
Deze heb ik gelijk in mijn LG37SL8000 gestoken.
Eerst kreeg ik een melding dat de kaart niet ondersteund was of niet goed erin zat. Kaart omgedraaid (in tegenstelling van wat op de kaart zelf staat) en de melding werd niet meer weer gegeven.

Vervolgens in het menu gekeken en zover ik kan zien word de kaart in de module herkent.
Het veld CI-informatie wordt beschikbaar.

In dit veld vind allemaal submenu's, met allemaal gegevens.
Nergens kan ik iets instellen. Mijn tv herkend geen digitale tv en als ik naar het menu voor zenders af te stellen ga en dan naar het submenu dtv (ik gok dat dat digitale tv is) dan blijft het menu leeg. Ook bij radio worden geen zenders weergegeven.

Ik heb nagekeken en zover ik weet heeft mijn tv een CI (dus niet CI+ module) en zit er een Analoog, DVB-C en DVB-T ontvanger in wat ook voldoende zou moeten zijn.

In het boekje van Ziggo word er gesproken van het instellen van de frequentie. Hier kan ik in de hele tv (+ handleiding) en in de Alphacrypt module helemaal niets van terug vinden.

Wie weet hoe ik mijn module geconfigureerd krijg?

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heegenees schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:15:
Wie weet hoe ik mijn module geconfigureerd krijg?
Een Conditional Access Module (CAM) zoals de AlphaCrypt is geen digitale TV ontvanger in PCMCIA kaart formaat. Digitale kanalen zoeken doe je via de menu's van de TV. Voor die handeling hoeft de AlphaCrypt niet eens in de TV te zitten. Pas wanneer je ene kanaal gaat weergeven wordt de AlphaCrypt gebruikt als het om een kanaal met encryptie gaat. In dat geval verzorgt de AlphaCrypt de decryptie in samenwerking met de smartcard zodat de MPEG chipset van de TV het kanaal kan gaan weergeven.

Probeer dus met behulp van de handleiding van je TV uit te zoeken hoe je de TV moet laten zoeken naar digitale kanalen. Daar kan ik je verder niet bij helpen aangezien ik de TV verder niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Oke bedankt, dat is duidelijk, dan zal ik dat eens uitzoeken.

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Ik heb gezocht en kwam er achter dat je de tv met instellen op land instelling 'Zweden' vervolgens kan ik via het scannen wel alle digitale en analoge tv en radio kanalen vinden.

Na 10 minuten scannen was het klaar en er waren +/- 160 digitale zenders gevonden. De tv liet ook meteen Nederland 1 op HD zien.
Echter als ik naar een andere zender zap blijft het beeld zwart en krijg ik van de alphacrypt module de melding 'you are not entitled to receive this program!' Dit doet ie voor alle digitale tv and radio zenders behalve Nederland 1. Analoog signaal doet het gewoon goed.

Als ik in de alphacrypt module kijk zie ik:

ca-system: 0x604

product /date /token

0:0384/x09AE/x1E00
1:0009/x09AE/x1E00

Ik heb vandaag mijn smartcard laten activeren maar heb het idee dat er geen (niet voldoende) producten klaar staan en ie daarom niet decodeert.

Wel moet ik toevoegen dat ik eerst alleen product 0 had en nu nul en 1 maar het maakt geen verschil.

Volgens Ziggo zou de smartcard na ongeveer 5 minuten actief moeten zijn.

Hoeveel producten zou ik in de smartcard moeten zien?
Hoelang duurt het eer alle producten actief zijn?
I

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Jouw smartcard is waarschijnlijk niet geactiveerd.Je kunt dit doen aan de hand van het volgende nummer: 0900 - 20 20 000.

Van de Ziggo website:
Plaats vóór activatie je smartcard in de digitale ontvanger, dan geniet je binnen 5 minuten van Digitale Televisie. Plaats je de smartcard ná activatie, dan kan het tot 45 minuten duren voordat je digitaal beeld hebt.

https://www.ziggo.nl/#hel...ctiveer-ik-mijn-smartcard