Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweakers.net redirects naar tweakers.net=kelkoo

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Misschien mis ik hier in de router iets, maar sinds vanmiddag kan ik niet meer naar www.tweakers.net. Als ik op frontpage vanuit het forum klik of handmatig naar tweakers ga, kom ik op tweakers.net terecht, wat ookwel de link naar Kelkoo is.

Ik kan wel ophet forum komen, maar ook via google kan ik niet op de gewone frontpage komen. Mis ik iets?

Ik heb het op zowel mijn pc, de laptop als mijn vaders pc geprobeerd om uit te sluiten dat een of ander virus bezig is. Ik draai op alle drie w7, met IE explorer 8.

Ik heb de afgelopen maanden niet zitten klote in de router en/of netwerk, dus ik denk dat het vanuit de voedende, kant, het www komt. Mis ik iets?

T60P Widescreen

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 16:11
Werkt hier gewoon, misschien is er iets mis met je hostfile?

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Ik kan er lekker wel op! :P

Maargoed, router gereset?
Maks schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:32:
Werkt hier gewoon, misschien is er iets mis met je hostfile?
Op drie verschillende systemen?

[ Voor 64% gewijzigd door Japperrrr op 27-07-2010 17:34 ]

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Hostfile? Wat is dat? in hoeverre beinvloed dat onafhankelijke computers?

T60P Widescreen

• Japperrrr
Seesar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:34:
Hostfile? Wat is dat? in hoeverre beinvloed dat onafhankelijke computers?
Je hostfile is een bestandje met allerlei netwerkregels erin, of iets dergelijks :)

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik zal hem eens resetten, maar wel raar, want ben afgelopen maanden niet in de buurt van dat ding geweest :D...ik zal den stekker er eens uit trekken. Misscien ben ik wel gehackt >:)

T60P Widescreen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\>ping tweakers.net

Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Control-C
C:\>ping kelkoo.com

Pinging kelkoo.com [95.211.116.17] with 32 bytes of data:
Control-C

(overigens kun je tweakers.net niet benaderen met http://213.239.154.35)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
Doe eens dit:
C:\>ipconfig /displaydns

Dan zie je als het goed is dit:
tweakers.net
----------------------------------------
Record Name . . . . . : tweakers.net
Record Type . . . . . : 1
Time To Live  . . . . : 7773
Data Length . . . . . : 4
Section . . . . . . . : Answer
A (Host) Record . . . : 213.239.154.35

offtopic:
@ leuk_he: gebruik de [CMD][/CMD] tag.

[ Voor 8% gewijzigd door Barleone op 28-07-2010 11:52 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Je "hosts" file staat normaliter hier:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

En zou vrij leeg moeten zijn (plain-text file)
als je daar ergens een regel in ziet staan met tweakers.net erin, moet je die er maar eens uit halen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Barleone schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:50:
Doe eens dit:
C:\>ipconfig /displaydns

Dan zie je als het goed is dit:
tweakers.net
----------------------------------------
Record Name . . . . . : tweakers.net
Record Type . . . . . : 1
Time To Live  . . . . : 7773
Data Length . . . . . : 4
Section . . . . . . . : Answer
A (Host) Record . . . : 213.239.154.35
En mocht dat er dus niet staan doe dan eens:
ipconfig /flushdns

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ze zijn natuurlijk wel verhuisd naar Amsterdam hè. Heb je de adreswijziging wel doorgevoerd in je router?

plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
@CodeCaster, dat zou toch niets uit mogen maken voor de website? Ik neem aan dat de website gewoon hetzelfde IP-adres heeft gekregen en dat mogelijk de website niet eens veranderd is aangezien deze in een datacenter staat.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Stefan schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:07:
@CodeCaster, dat zou toch niets uit mogen maken voor de website? Ik neem aan dat de website gewoon hetzelfde IP-adres heeft gekregen en dat mogelijk de website niet eens veranderd is aangezien deze in een datacenter staat.
Hap >:)

[ Voor 17% gewijzigd door GlowMouse op 31-07-2010 13:50 ]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Ik ben benieuwd, wat voor router heb je? Ik heb hetzelfde heeel rare probleem. Soms gaat twitter.com naar een blogger.com pagina, sommige sites zijn ineens wikipedia geworden en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

Jij bent de eerste die een soortgelijke situatie omschrijft... ben benieuwd of het hetzelfde rare probleem is als ik heb. 't is bij mij ook op meerdere pc's...

Oost west, 127.0.0.1 best!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 00:10
Virusscanner een idee? }:O

Webberry Webdevelopment

• Japperrrr
Hoeveel mensen hebben nog niet door dat het probleem zich voordoet op alle computers in zijn netwerk en niet één enkele?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
offtopic:
[quote]Japperrrr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:58:
Hoeveel mensen hebben nog niet door dat het probleem zich voordoet op alle computers in zijn netwerk en niet één enkele?[/quote]

Hoeveel virussen beperken zich tegenwoordig tot één pc in een netwerk :F
Beste mensen, laat dit topic ajb overzichtelijk met mogelijke oplossingen voor de TS.

TS, heb je al wat ondernomen? Is het probleem opgelost?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Japperrrr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:58:
Hoeveel mensen hebben nog niet door dat het probleem zich voordoet op alle computers in zijn netwerk en niet één enkele?
Hoeveel mensen hebben nog niet door dat de eigenschap van een virus is dat het zich verspreidt in je netwerk ? >:)
Kortom, dat sluit nog niets uit. Probeer eens een PC te booten met een live CDtje (bijv Ubuntu), en dan nog eens proberen ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Japperrrr
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:44:
[...]

Hoeveel mensen hebben nog niet door dat de eigenschap van een virus is dat het zich verspreidt in je netwerk ? >:)
Kortom, dat sluit nog niets uit. Probeer eens een PC te booten met een live CDtje (bijv Ubuntu), en dan nog eens proberen ?
Hoeveel mensen doen zoveel moeite om een virus te maken dat sites redirect naar andere sites? Als je een succesvol virus wilt ontwikkelen zorg je juist dat de gebruiker het niet merkt als zijn gegevens worden gestolen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Naja, wij zijn in ieder geval niet overgenomen door die gasten van kelkoo, dus er zit wel degelijk iets mis op je computer(s), ik move dit topic dus maar even naar Windows Clients omdat het daar beter past, succes met de oorzaak vinden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Japperrrr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Hoeveel mensen doen zoveel moeite .....
1 is genoeg. Maar speculeren schiet niet op, meten is weten. Dus even testje doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Japperrrr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Hoeveel mensen doen zoveel moeite om een virus te maken dat sites redirect naar andere sites? Als je een succesvol virus wilt ontwikkelen zorg je juist dat de gebruiker het niet merkt als zijn gegevens worden gestolen.
Nee, dan maak je malware die de gemiddelde slecht afgeschermde huis tuin en keuken DSL routers verneukt :)
Maar dit heeft niks met Windows te maken als je dit op meer dan 1 PC ziet. - check je router maar eens goed.
Doe een complete reset van 't ding, jas er de meest recente firmware op, kortom:

Pak het probleem bij de bron aan. Je internetaansluiting. Bijvoorbeeld door andere DNS servers te gebruiken.

>>>> B&V voer.

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2010 19:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ja bij mij was het diezelfde avond nog opgelost. Sry voor niet posten. Ik heb niets gedaan, ook niet de router gereset of neits, en toch deed hij het toevallig weer.

Ik heb wel nog even gepinged:

www.tweakers.net pingen gaf mij hetzelfde ip als kelkoo.com pingen met alleen de 2 laatste digits van het adres anders, namelijk .37 en .11. Weet IP adres niet meer.

tweakers.net en kelkoo.com gaven sowieso dezelfde adressen.

Maar het is bij mij dus opgelost zonder iets te doen/veranderen. Ik heb zelfs de pc's die dag niet gereboot en het was voor 24u, dus zou ook niets met dagreset te maken kunnen hebben.

Heel erg raar, maar hij doet het weer. Ben wel benieuwd wat het geweest zou kunnen zijn.

T60P Widescreen

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Seesar schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:43:

Heel erg raar, maar hij doet het weer. Ben wel benieuwd wat het geweest zou kunnen zijn.
Lees alt-92 nog een keer, en check dan de settings van je router. Het kan zijn dat je router van slag is geweest, hij kan ook gehackt zijn en dat dit een side-effect was.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Of voer eens handmatig 1 of beide van de volgende DNS server adressen in:
208.67.222.222 of 208.67.220.220 (beide van OpenDNS)
2e optie 8.8.8.8 (is van google)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
hmm, ik heb de DNS veranderd naar 208.67.222.222 en .220.220. Overigens deed hij het dus al, maar ik zou dus niet weten of ik gehacked ben of niet. Hij doet het nu nog steeds met nieuwe DNS.

Ik heb 2 maanden geleden de router firmware al geupgrade omdat WPA2-AES niet goed werkte.

Overigens ben ik al tijden voorzien van AVG en staat de vuurmuur van W7 Pro aan. Ik heb zo mijn twijfels of het in de pc zit inderdaad, en zoek het in de router.

Zonder een hele studie hiervan te willen maken, met wat DNS precies doet en zo, ik heb hier eigenlijk geen tijd voor; kan ik makkelijk zien dat mijn router iets doet wat ik niet wil? Ik kan de status opvragen en zie daar inderdaad mijn gestelde DNS adressen en dat alleen mijn pc, me pa's pc en mijn laptop aan mac-adressen nu aangemeld zijn op de router.

Ik vind het wel best zo, maar toch wil ik even kort kijken of ik kan uitvinden of er iets niet klopt. Is dat makkelijk te zien/meten? Resetten heeft natuurlijk weinig zin, want dan zie ik sowieso niet meer of er iets fout zat; en hij doet het toch weer.

Pingen naar www.tweakers.net en tweakers.net geeft nu wel hetzelfde adres namelijk: 213.239.154.35 wat dus anders is als toen ik met die 'bug' pingde, dat was namelijk (ff Kelkoo.com gepinged):

95.211.116.17.

T60P Widescreen

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het had misschien geholpen als je het merk van je router had gepost, maar verander in ieder geval het default (fabrieks) wachtwoord.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:25:
Het had misschien geholpen als je het merk van je router had gepost, maar verander in ieder geval het default (fabrieks) wachtwoord.
ahum, maar natuurlijk;

cisco/linksys WRT160N versie 3.

met fw: v3.0.02 build 004Nov 29, 2009, volgens Cisco de nieuwste.

Default inlog en ww is uiteraard al bij setup vervangen.

Beveiliging is via WPA2/AES, ik had mezelf ingelezen dat dat de beste zou zijn voor de 'consument' op zo'n ding. Maakt geen gebruik van TKIP.

T60P Widescreen

Pagina: 1