Aansluiting modem, rommel in meterkast

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik heb vandaag een modem gekregen van Telfort voor mijn nieuwe ADSL abonnement. Nu woon ik sinds kort in een nieuw (oud) huis en het ISRA punt in de meterkast is één grote bende. Ik ben er volgens mij wel achter dat het een laskap of een lasdop is, maar het lijkt toch heel anders dan op de plaatjes in het installatieboek. En omdat er zo ongelofelijk veel kabeltjes uit komen durf ik niet zomaar te gaan knippen.

Ik heb er wat foto's van gemaakt, ik hoop dat iemand mij een tip kan geven over hoe te beginnen.

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/35lrtpd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2hp4ltv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/iz6wck.jpg

Onder die grijze kapjes zijn trouwens draadjes aan elkaar gedraaid.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Als alles ooit goed gemonteerd is moet je de rode en blauwe draad hebben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Ik zou je ISP maar even bellen want dit is idd. een bende, ISRA is niet echt meer een ISRA te noemen.

• SaN
Ik heb even wat geprobeerd. De bovenste blauwe en rode kabeltjes van de onderste foto heb ik aangesloten op het bijgeleverde splittertje. Als ik daar het modem op aansluit blijft het DSL lampje knipperen. Ik heb voor de zekerheid ook de groene en de gele nog even geprobeerd, maar dan gaat het DSL lampje niet eens knipperen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Leuke kerstster :P

Nee idd een zootje. Denk ook dat die bekabeling echt vanaf het beginpunt zo ver mogelijk terug vervangen moet worden. Het is volgens mij wel een lasdop, maar wel een van voor de oorlog :)

• SaN
Nou maar eens zien dat ik Telfort zover krijg om een KPN monteur te sturen. Dat zal wel weer aardig wat gaan kosten met 30 cent per minuut...

Zojuist maar even gebeld. Een monteur van KPN neemt binnen 48 uur contact met me op. Hij zal waarschijnlijk het hele ISRA punt vernieuwen.

Bedankt voor de adviezen.

[ Voor 37% gewijzigd door SaN op 27-07-2010 20:11 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Had hier hetzelfde en nadat ik het zat was met die lasdop (zo heet dit type ISRA) heb ik een nieuwe laten monteren. Kostte 35 euro maar heb nu een ISRA waar ik 2 RJ11 pluggen in kan stoppen. Wel zo handig. Vraag vooral of de monteur dit type hebt, hoef je niet te knoeien met kabels, kan je gewoon kabeltje erin klikken en in je splitter.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SaN
Daar had de Telfort medewerker het ook al over. Ik geloof ook dat hij zei dat het kosteloos is.
Pagina: 1