Ethernetkaart driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer heeft een virus opgelopen. Hierom heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Nu wou ik mijn internet verbinding weer opzetten maar nu geeft hij aan dat er geen ethernetkaart kan worden gevonden. Nu snap ik dat ik de driver opnieuw moet installeren maar deze kan ik nergens vinden. Hier heb ik de gegevens:

Moederbord:
Asus M2N68-AM SE2

Chipset:
Athlon64/Opteron/Sempron (k* Family) HyperTransport Technology Configuration

Processor:
AMD Sempron 3600+ @ 2000 MHz

Besturingssysteem:
Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3

(Ik hoop dat ik dit topic op de goede plek heb geplaatst)

Zou iemand mij kunnen helpen met het installeren van de ethernetkaart? Wat kan ik doen om alles weer te laten werken?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
De drivers zijn gewoon te vinden op de site van Asus hoor: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=2UWzsrOiRbMPGYpw

Je moet dan even naar het tabblad download gaan, je besturingssysteem kiezen en dan de chipset drivers downloaden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt een onboard ethernet adapter. De driver kan je vinden op de cd die meegeleverd is met je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:00:
De drivers zijn gewoon te vinden op de site van Asus hoor: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=2UWzsrOiRbMPGYpw

Je moet dan even naar het tabblad download gaan, je besturingssysteem kiezen en dan de chipset drivers downloaden.
Bedankt, ik zal dat nog even proberen. Ik heb al uren op die site zitten zoeken maar de juiste driver kwam niet naar boven. Ik kreeg dan steeds de driver van wel die moederbord maar dan met een nvidianforce chipset ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:02:
Je gebruikt een onboard ethernet adapter. De driver kan je vinden op de cd die meegeleverd is met je moederbord.
Ik heb de computer bij een lokaal bedrijfje tweedehands gekocht en heb hiervan geen cd gekregen helaas!
Modbreak:Niet 2 (of 3...) keer achter elkaar posten aub :o

Je kunt prima meerdere quotes in een enkele post verwerken...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 27-07-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:00:

Weet jij misschien onder welke series deze set valt? Wellicht heb ik de verkeerde series aangeklikt en heb ik hierdoor de verkeerde drivers gekregen.. Ik heb de keuze uit allerlei sockets met verschillende nummers.. zegt me niks :X

Modbreak:Niet 2 (of 3...) keer achter elkaar posten aub :o

Je kunt prima meerdere quotes in een enkele post verwerken...

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 27-07-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook wel. Google eens op M2N68-AM LAN - je ziet de naam van de NIC chip in de summary van de tweede hit staan in Google...

Sowieso, een ethernetkaart is een los ding wat je in kunt steken. Heb je geen los ding, dan heb je geen kaart :o

Ongeacht of het op een kaart zit of onboard op je moederbord horen vragen over netwerkadapters gek genoeg in Netwerken. Ik verplaats even:

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Product -> Motherboard
Series -> SI-Socket AM2/AM2+/AM3
Model -> Asus M2N68-AM
Kies je OS (winxp of vista etc.)
Download de Chipset drivers

edit: dit zijn instructies voor de asus site ;)

Of download bij Nvidia.com de Nforce chipset drivers.
Je hebt een NVIDIA Geforce 7025/nForce 630a chipset.

[ Voor 36% gewijzigd door Meekoh op 27-07-2010 15:20 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bij die eerder genoemde link staat bij chipset drivers toch duidelijk
NVIDIA nForce Chipset Package Driver V15.45(Chipset version 4.6.9.0) for Windows XP.(WHQL) (include LAN driver)
NVIDIA nForce Chipset Package Driver V15.45(Chipset version 4.6.9.0) for Windows XP.(WHQL)
(include LAN driver)
Let op het vetgedrukte.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 27-07-2010 15:19 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:15:
Beetje eigen inzet mag ook wel. Google eens op M2N68-AM LAN - je ziet de naam van de NIC chip in de summary van de tweede hit staan in Google...

Sowieso, een ethernetkaart is een los ding wat je in kunt steken. Heb je geen los ding, dan heb je geen kaart :o

Ongeacht of het op een kaart zit of onboard op je moederbord horen vragen over netwerkadapters gek genoeg in Netwerken. Ik verplaats even:

Move PMG -> NT
Ik ben hier dus serieus al uren mee bezig en ik kom er gewoon niet uit, de eigen inzet is er zeker wel! Ik heb wel een kaart want hij heeft het altijd gedaan tot dat ik windows opnieuw moest installeren.. Ik ga even proberen wat je zei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Ik ben hier dus serieus al uren mee bezig en ik kom er gewoon niet uit, de eigen inzet is er zeker wel! Ik heb wel een kaart want hij heeft het altijd gedaan tot dat ik windows opnieuw moest installeren.. Ik ga even proberen wat je zei!
Ik snap niet wat er nu zo moeilijk is aan het downloaden van de chipset drivers van de asus website? Je weet dan zeker dat je de juiste en laatste drivers hebt. Ik zou niet zomaar ergens via Google iets downloaden en gebruiken. Gewoon direct bij de fabrikant halen dus!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Wat hij bedoelt is dat het bij jou onboard op je moederbord zit. Niet alszijnde een losse insteek kaart op je moederbord ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelmervos schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:19:
Bij die eerder genoemde link staat bij chipset drivers toch duidelijk

[...]

Let op het vetgedrukte.
Oke ik dacht dat ik geen nvidia had.. Hier had ik al iets van gedownload alleen toen kon hij geen hardware detecteren waar hij drivers voor had. Ik probeer nu alsnog toch de aangegeven drivers door jullie te downloaden, bedankt. Hij geeft overigens op de asus site alleen de plus serie moederbord aan en niet de se2.. Hoe weten jullie trouwens dat ik een nvidia chipset heb? Als ik een scan doet geeft hij hypertransport zoals in mijn eerste post aan, of is dit hetzelfde? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelmervos schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk is aan het downloaden van de chipset drivers van de asus website? Je weet dan zeker dat je de juiste en laatste drivers hebt. Ik zou niet zomaar ergens via Google iets downloaden en gebruiken. Gewoon direct bij de fabrikant halen dus!
Nee normaal gesproken heb ik hier ook geen problemen mee en is er inderdaad niks moeilijks aan. Ik had dit in eerste instantie ook gedaan alleen toen gaf deze driver aan dat hij geen hardware kon detecteren. dit was een driver van nvidia, hierdoor dacht ik dat ik geen nvidia chipset had omdat dit ook niet aangegeven wordt als ik een scan doe.. Dit zorgde er dus voor dat ik niet de juiste driver kon vinden omdat ik naar iets opzoek was van hypertransport technology (wat nergens te vinden was) en niet van nvidia.. Ik zal nu die van nvidia nog eens proberen. In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:32:
[...]

Oke ik dacht dat ik geen nvidia had.. Hier had ik al iets van gedownload alleen toen kon hij geen hardware detecteren waar hij drivers voor had. Ik probeer nu alsnog toch de aangegeven drivers door jullie te downloaden, bedankt. Hij geeft overigens op de asus site alleen de plus serie moederbord aan en niet de se2.. Hoe weten jullie trouwens dat ik een nvidia chipset heb? Als ik een scan doet geeft hij hypertransport zoals in mijn eerste post aan, of is dit hetzelfde? :o
Hoe wij dat weten....Google op "Asus M2N68-AM SE2 specs"
dan krijg je vast wel een site terug die zegt dat er een Nvidia Nforce chipset op zit.
Als de installer zegt dat hij geen hardware heeft gevonden dan heb je wellicht een ander moederbord dan je denkt...
Hypertransport is de communicatielijn tussen je Processor en de Chipset in het geval van AMD processoren.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meekoh schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Hoe wij dat weten....Google op "Asus M2N68-AM SE2 specs"
dan krijg je vast wel een site terug die zegt dat er een Nvidia Nforce chipset op zit.
Als de installer zegt dat hij geen hardware heeft gevonden dan heb je wellicht een ander moederbord dan je denkt...
Hypertransport is de communicatielijn tussen je Processor en de Chipset in het geval van AMD processoren.
Sorry ik ben niet zo bekend met dit alles.. Ik dacht dat je weer uit verschillende chipsets kon kiezen bij hetzelfde moederbord. Dit zou wel mijn moederbord moeten zijn dus ik probeer het even met een andere driver. Bedankt voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt weer, iedereen bedankt
Pagina: 1