[Win] Third-party libs builden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de grootste moeite third-party libs te builden met Visual Studio (2010). Soms is er wel een project file, maar vaak niet voor 2010. Bijna nooit worden alle mogelijke configuraties gebouwd. Vooral de static configuratie is een probleemgeval, in dat geval kan de runtime zowel statisch als dynamisch gelinkd worden. Even had ik mijn hoop gevestigd op CMake, maar dat genereerd ook nog niet alle configuraties.
Vaak gebruiken alle configuraties ook nog eens dezelfde filename.
Hoe pakken anderen dit aan?

http://coapp.org/ zal dit oplossen maar is nog niet beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-07-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Is op het moment maar een oplossing voor en dat is gewoon bikkelen. Meeste libs heb ik er geen problemen mee maar er zijn/waren hele erge bij. Soms werkt het ook beter om zelf opnieuw te beginnen met een project file waaraan je de sources toevoegd. Alle configs bouwen doe ik meestal niet gewoon wat nodig is (meestal de static library.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

VS2010 kan gewoon project files upgraden hoor, volgens mij zelfs VC6 zelfs nog.
Je kan gewoon je runtime type en library type veranderen naar datgene wat je wilt hebben natuurlijk.
Pak gewoon de configuratie die het dichtste zit bij wat je wilt, en verander dan de projectsettings totdat je het gewenste resultaat hebt behaald :)

Bijna altijd is er wel een readme of help file te vinden, waarin staat hoe je het kan bouwen. Vergeet niet te zoeken naar vereiste definities etc. Desnoods gewoon vanaf de commandline bouwen :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Van project files upgraden, properties veranderen, compileren, bestanden hernoemen en verplaatsen voor tig libs krijg je al snel hoofdpijn... Zeker als je het tig keer moet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-07-2010 17:45 ]