Dual boot W7 en Linux: No module name found

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 09:02
:/ Ik heb net gister mijn Dell inspiron 15 laptop binnengekregen. Ik heb toen windows geinstalleerd... ging allemaal goed. En daarna een dual boot met linux ubuntu. Ik had toen 2 werkende OS die ik ook kon selecteren in het GRUB menu.

Maar gister had ik even vanuit linux ubuntu mijn laptop of sluimerstand gezet. Toen ik hem weer wilde opstarten kreeg ik alleen het zwarte scherm met de tekst: No boot module found. Dat kwam steeds maar weer te voorschijn als ik een toets indrukte. Ik heb al een beetje in de bios rondgekeken maar kan niks vinden. Ook van die diagnostics gerund en dat werkt ook allemaal goed.

Wat moet ik doen? Ik weet dat ik nog W7 en Ubuntu op me pc heb staan, want toen ik ubuntu wilde installeren vanaf mijn cd, herkende hij al dat ik windows 7 en ubuntu had geinstalleerd.

Moet ik nu windows 7 opnieuw installeren en ubuntu en de huidige versie van ubuntu en W7 eraf gooien. Heb me laptop net 1 dag dus er staat nog niks speciaals op dat ik niet kan missen.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de bootmanager opnieuw er in zetten is misschien voldoende.
Grub is door Ubuntu geinstalleerd, dus je kunt de "alternate installer" van Ubuntu gebruiken, om je Ubuntu van je harde schijf op te starten. Vanuit Ubuntu Grub opnieuw installeren.

Je kunt ook Grub op een stickje proberen te zetten, en dat opnieuw draaien.
Er is ook "Gujin", die ziet wat er zoal is, en kan veel booten.